Web Analytics Made Easy - Statcounter

موزه هنر اسلامی در برلین ۹۳ هزار قطعه قدیمی از تمدن اسلامی را در معرض دید عموم قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری کویت، موزه هنر اسلامی در برلین، بزرگترین موزه در نوع خود در قاره اروپا و آمریکاست که در برلین پایتخت آلمان قرار دارد. در این موزه بیش از 93 هزار قطعه قدیمی و باستانی از تمدن اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به قدمت مجموعه های نفیس نگهداری شده در موزه برلین و اهمیت آنها، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در سال 1999 میلادی این موزه را که بین سالهای 1910 تا 1930 میلادی تاسیس شده است، در فهرست میراث جهانی قرار داد.

 

این موزه در دو طبقه روایتگر ویژگی هایی از هنر اسلامی و تاریخ تمدن اسلامی است. هرساله صدها هزار گردشگر از این موزه بازدید می کنند.

این موزه  که یکی از مهمترین و بزرگترین بخش های معروف «موزه پرگامون» به شمار می آید، آثاری از تمدن هایی را در معرض دید عموم قرار داده است که به چهار هزار سال قبل از میلاد برمی گردد. در این موزه آثاری از دوره های مصر باستان، بابل، ایران باستان، هلنسیم نگهداری می شود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد مسجد هفته وحدت رفسنجان خبرگزاری شبستان استان بوشهر اصفهان اردبیل موزه هنر اسلامی یونسکو برلین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقا سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم‌های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان به سینما آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی