Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در در آئین بهره‌برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی کرمانشاه که با حضور نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، احداث بیمارستان 500 تخت‌خوابی کرمانشاه و بیمارستان ثلاث باباجانی را یک ضرورت جدی برای استان دانست و از وزیر تقاضا کرد با نگاهی ویژه به تکمیل این پروژه‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه به استقبال رو به افزایش دانشجویان عراقی اشاره کرد و آن را نشانی از پتانسیل‌های توریستی حوزه آموزشی و درمانی استان دانست و گفت: سه مرز  استان به تازگی رسمی شده‌اند و در تلاش هستیم امکان تردد مسافری و توریستی را در آن‌ها برقرار کنیم و از این امکان برای توسعه توریسم درمانی کرمانشاه بهره بگیریم.

وی با یادآوری دومین سالگرد زلزله آبان ماه 96 ، ادامه داد: زلزله‌ای دو سال پیش استان کرمانشاه با قدرت 7.3 ریشتر جزو سهمگین‌ترین زلزله‌های صد سال اخیر بوده است.

بازوند تصریح کرد: زلزله‌های مشابه‌ زلزله سرپل‌ذهاب به طور متوسط 30 هزار کشته در پی داشته‌اند، ولی خوشبختانه با توجه به پیش لرزه‌ها و هوشمندی مردم، این زلزله خسارت‌های جانی بسیار کمتری در پی‌داشت.

این مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه ادامه داد: این زلزله بیش از 50 پس‌لرزه قوی و بالای پنج ریشتر به دنبال داشته که در طول 45 روز تمام گسل‌های کشور از جمله گسل تهران را تحت تاثیر قرار داد‌ به طوری‌که در  سطح مدیریت کلان کشور نگرانی‌های جدی ایجاد کرده بود.

وی گفت: یکی از آن زلزله‌ها که در آذر 97 رخ داد؛ 6.4 دهم ریشتر قدرت داشت که در حدفاصل شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب رخ داد، زلزله‌های مشابه این زلزله صدها کشته بر جای گذاشته است، ولی خوشبختانه در این زلزله حتی یک نفر هم کشته نشد و هیچ سازه‌ای هم آسیب ندید که نشان از کیفیت مناسب سازه‌های ساخته شده در دوران بازسازی مناطق زلزله‌زده دارد.

بازوند یادآور شد: مقام معظم رهبری در سفر به مناطق زلزله‌زده در رهنمودی حکیمانه خطاب به مسؤولان عنوان کردند؛ از این بحران یک فرصت برای توسعه منطقه بهره بگیرید، مجموعه دولت و مدیریت ارشد استان با تمام توان این جمله راهبردی مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار داد و خوشبختانه این فرصت‌سازی در تمام ابعاد اتفاق افتاده است.

وی خسارت وارده به زیرساخت‌های مناطق زلزله‌زده استان را یک‌هزار و 241 میلیارد تومان وارد کرده است، تصریح کرد: بسیاری از زیرساخت‌ها و ساختمان‌های شهر سرپل‌ذهاب در زلزله آسیب جدی دیدند و در دوران زلزله این شهر تبدیل به یک کارگاه بزرگ شده بود و برای چند هزار جوان اشتغال ایجاد کرد.

بازوند افزود: تاکنون دولت 690 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های مناطق زلزله‌زده ابلاغ کرده که با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته طی این دو سال، تاکنون 95 درصد ساخت و سازها‌ در مناطق زلزله‌زده به اتمام رسیده است.‌

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا بازسازی آخرین خانه در کنار زلزله‌زدگان ایستاده‌ایم، ادامه داد: متاسفانه تورم و گرانی موجب شده برخی نتوانند خانه‌های خود را تکمیل کنند، لذا همچنان نیاز به کمک بیشتری برای بازسازی زیرساخت‌ها ازسوی دولت است.

استاندار کرمانشاه گفت: از دولت تقاضا داریم وام‌های زلزله‌زدگان یک سال دیگر امهال شود، البته این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم در این راستا با دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی مفصل صحبت کرده‌ایم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • سندروم ژاوی همه‌گیر شد: تمدید ۳ ساله کونسیسائو
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه