Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:14:09 GMT

هواپیمای حامل مورالس در پاراگوئه به زمین نشست

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۹۳۵۹

هواپیمای حامل مورالس در پاراگوئه به زمین نشست

هواپیمای نیروی هوایی مکزیک حامل رئیس جمهوری مستعفی بولیوی پس از رد درخواست فرود از سوی پرو در پاراگوئه به زمین نشست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این هواپیما قرار بود در پرو و پیش از سفر به مکزیک به زمین بنشیند تا مجدد سوخت‌گیری کند؛ دولت مکزیک به اوو مورالس، رئیس جمهوری مستعفی بولیوی پیشنهاد پناهندگی سیاسی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما در فرودگاه بین‌المللی سیلویو پتیروسی در نزدیکی آسونسیون،‌ پایتخت پاراگوئه و در ساعت ۱:۳۵ به وقت محلی به زمین نشست.

بر اساس گزارش‌های محلی، تصمیم برای فرود این هواپیما در پاراگوئه پس از آن گرفته شد که برج‌های کنترل پرو، شیلی و برزیل از عبور هواپیمای حامل مورالس از حریم هوایی خود امتناع کردند. این هواپیما پس از سوخت‌گیری مجدد به مسیر خود به سمت مکزیک ادامه می‌دهد و تا اواخر امروز (سه شنبه) پاراگوئه را ترک می‌کند.

مقام‌های ارشد مستعفی بولیوی نیز احتمالا در همین هواپیما در کنار مورالس به مکزیک می‌روند. البته مقام‌های مکزیک اشاره‌ای به سایر مقام‌های بولیوی نکرده‌اند.

وزیر خارجه مکزیک از افشای نام مقام‌های بولیوی و قانونگذارانی که درخواست پناهندگی کرده‌اند به دلیل احتمال وجود تهدید علیه آنها امتناع کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوو مورالس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است

سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رومینا پرزراموس سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: اسرائیل باید قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت به تصویب می‌رسد احترام بگذارد و به جنایات خود در غزه پایان دهد.

وی ادامه داد: در نوامبر که روز استقلال فلسطین است، بولیوی به همراه سفیر همراه مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار توقف نسل کشی در غزه شدند.

سفیر بولیوی در تهران گفت: نماینده بولیوی در سازمان ملل نیز اقدامات رژیم اسرائیل را محکوم کرد و خواستار احترام گذاشتن این رژیم به قوانین بین المللی شد.

وی افزود: در ۴۸ امین سالگر روز فلسطین، بولیوی بر همبستگی خود با این کشور تاکید دارد. در جلسه علنی شورای امنیت، بولیوی جنایات در غزه را نیز محکوم کرد.

سفیر بولیوی در تهران یادآور شد: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است. در حال حاضر دلایل کافی برای برپایی دلایل برای تشکیل دادگاه جهت رسیدگی به جنایات رژیم اسرائیل وجود دارد.

وی در پایان حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • قیمت جت شخصی چند؟