Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بالاترین نرخ نوسازی مسکن در ده سال گذشته در منطقه ۱۰ اتفاق افتاده است. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاوه حاجی‌علی اکبری در جلسه ستاد باز آفرینی پایدار منطقه 10 که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان این که بالاترین نرخ نوسازی مسکن در ده سال گذشته در منطقه 10 اتفاق افتاده است، بر ضرورت تأمین خدمات پشتیبان سکونت در این منطقه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از سال گذشته افزایش دامنه فعالیت‌های دفاتر توسعه محلات به همه حوزه های بازآفرینی و نوسازی شهری مطرح شد، خاطرنشان کرد: بر این اساس سه رویکرد برنامه محوری، محله محوری و مشارکت محوری در اقدامات شهرداری تهران بیشتر مورد توجه قرار گرفت و در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران نیز منعکس شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار داشت: منطقه 10 به لحاظ میزان بافت فرسوده‌ای که دارد، یکی از 5 منطقه اول تهران به شمار می‌رود و فشردگی در این منطقه بیش از اندازه است.

وی در این باره افزود: در میان و یا درکنار بافت فرسوده منطقه 10، فضاهای آزاد و یا دسترسی‌های مناسب وجود ندارد، زمین‌های قابل توجهی به عنوان خدمات عمومی در این محدوده وجود ندارد، دسترسی‌ها عموماً خیابان‌های کم عرضی هستند که به دلیل بدنه‌های تجاری، تعریض در آنها غیرممکن است و نمی‌توان با رویکردهای سنتی در آنها اقدام به مداخله کرد.

علی اکبری با بیان اینکه بالاترین نرخ نوسازی مسکن در 10 سال گذشته در منطقه 10 اتفاق افتاده است، تصریح کرد: به دلیل تمایل قابل توجه طبقه متوسط برای زندگی در این منطقه، در برخی محلات منطقه شاهد نوسازی 60 درصد پلاک‌های مسکونی هستیم و این امر باعث شده کمبود خدمات در بافت فرسوده این منطقه شدیدتر و بیشتر شود.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران تأکید کرد: بزرگترین و مهمترین نیازمندی که محله‌های منطقه 10 دارند بحث تأمین پارکینگ‌های عمومی، تأمین فضای سبز، بازگشایی معابر و خدمات پشتیبان سکونت است که باید برای ارتقای کیفیت زندگی در این محله‌ها انجام شود.

سید محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه بر لزوم توجه به تهیه طرح‌ها به صورت همه جانبه اعم از اجتماعی واقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و متذکر شد: موضوعات باید به گونه‌ای تهیه شود که مطالعات، پارسل به پارسل انجام گرفته شده باشد.

بحیرایی شهردار منطقه 10 نیز بر لزوم توجه به موضوع بازآفرینی در محلات دارای بافت فرسوده منطقه و لزوم همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها به منظور حل و بهبود مسائل در اجرایی شدن طرح‌ها تأکید کرد.

در ادامه، برنامه توسعه محلات توسط مدیر دفتر توسعه محله‌ای ارائه شد و برنامه‌های مذکور توسط مدعوین اعم از، اداره آب و فاضلاب منطقه و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هرکدام پیشنهاداتی ارائه دادند.

در پایان جلسه مقرر شد ارگان‌ها نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با برنامه توسعه محلات این منطقه را طی مدت 10 روز کاری به دبیرخانه ستاد بازآفرینی منطقه اعلام کنند.

معرفی برگزیدگان مسابقه «طراحی محیطی» سازمان نوسازی شهر تهرانمخالفت عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با طرح فعلی نوسازی شهرک پیکان‌شهر

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

وزیر راه با اشاره به وجود اختلاف درباره زمین‌های محدوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران با شهرداری گفت: امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن با آزادسازی این منطقه وجود دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که خط راه‌آهن در  منطقه 17 تهران سال‌های گذشته به‌دلیل ایجاد آسایش و امنیت به زیر زمین منتقل شد، اظهار کرد: پس از این اقدام چند موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس توافق شرکت راه آهن و شهرداری تهران مقرر شد زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب‌سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به این‌که اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم‌هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم 17 متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم 30 متری برخی مناطق نیاز است تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از 17 متر در محدوده 30 متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. منتظر تایید هیأت وزیران هستیم که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه 17 اتفاق می‌افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده 30 متری از حریم 17 متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: 13 هزار پلاک در منطقه 17 تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیئت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی 13 هزار پلاک فرسوده حریم 30 متری تونل ریلی منطقه 17 تهران امکان ساخت 30 هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • یورو رکورد زد
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲