Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت طرفداری، این سوال برای هر هواداری ایجاد می‌شود که منبع این آمار کجاست و معیار سنجش آنها چه بوده است؟

برای اولین بار این آمار از سوی سایت معروف "ترانسفر مارکت" مطرح شد که در آن تراکتور پس از تیم منچستریونایتد در رده پنجم پرطرفداران ترین تیم های جهان از لحاظ حضور در استادیوم قرار داشت اما تناقض هایی در این عبارت وجود دارد که قابل بررسی است و کافی است برای به چالش کشیدن این آمار از همان سایت ترانسفر مارکت استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا باید توجه کنیم معیار سنجش تیم ها در این آمار میانگین حضور هواداران در استادیوم بوده است. که رابطه مستقیمی با میزان گنجایش و ظرفیت استادیوم هر تیم دارد، همین فیلتر بسیاری از تیم های پرطرفدار جهان مانند لیورپول و یوونتوس و .... که دارای استادیوم نه چندان پرظرفیتی هستند را از این آمار حذف می کند پس شکل صحیح این عبارت به شکل رو به رو است. "پنجمین تیم پرطرفدار جهان از لحاظ میانگین حضور تماشاگران در استادیوم خانگی" است.

اما نکته مهم تر این است که این آمار از سوی یک سایت غیر ایرانی مطرح شده است و این نمی تواند دلیلی بر درستی این آمار باشد و حالا امکان صحت این آمار را بررسی می کنیم. ظرفیت ورزشگاه یادگار امام (ره )از سوی همین سایت ترانسفر مارکت ۶۶ هزار و ۸۳۳ نفر اعلام شده است که در این آمار اعلام شده، عدد مربوط به تیم تراکتور به طوری است که باید برای به وجود آمدن آن در بازی  این تیم تمام بلیت های ورزشگاه یادگار امام به طور کامل خریده شده باشد.

اما وقتی به خود سایت مراجعه می کنیم می بینیم که از دوبازی  اول خانگی تراکتور در این فصل  تنها یک بازی تمام بلیت هایش به طور کامل خریداری شده است. و میانگین تعداد تماشاگر در دو بازی ابتدایی این تیم  ۴۱۹۱۷ نفر است. در حالی که در آماری که تراکتور در آن تیم پنجم است مربوط به فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ و حتی اگر فرض را بر بازی های این فصل بگیریم با آماری که همین سایت اعلام حدود ۲۰ هزار نفر تفاوت دارد و اگر بازی های قبلی را نیز در نظر بگیریم این اختلاف بیشتر می شود.

این دلیل ها شاید بتواند به طور کامل آمار های متناقض این سایت را رد کند و باید به این نکته هم توجه کنیم که آن بازی هم که تمام بلیت هایش فروخته شده است بازی با پرسپولیس بوده است که معمولا از معدود بازی هایی است که در ورزشگاه یادگار امام صندلی خالی دیده نمی شود. وقتی به آمار بالا که منبع آن همان سایت ترانسفر مارکت است توجه کنیم متوجه می شویم که رکورد خریده شدن تمام بلیت ها برای تراکتور در یک فصل ۳ بازی است و رکورد میانگین حضور تماشاگران نیز ۳۶۷۳۶ نفر بوده است که با توجه به پیش بینی ها شاید این فصل تراکتور بتواند چند هزار نفر رکورد خود را جا به جا کند البته قیمت کم تر بلیت ها در تبریز نیز می تواند دلیل افزوده شدن به تعداد هواداران این تیم نسبت فصل های قبل تر از آن  هم باشد اما باز هم با عدد اعلام شده خیلی فاصله دارد.

حدود دو فصل است که تیم تراکتور توسط آقای زنوزی خریداری شده است و وی با خرید ستاره های نامدار و کاهش قیمت بلیت ها هواداران تراکتور را با استادیوم یادگار امام آشتی دهد اما شاید یکی از شاخصه های یک تیم پرطرفدار حضور پرتعداد هواداران در استادیوم برای حمایت در روز های سخت از تیم است اما وقتی به آمار بالا که توسط سایت ترانسفر مارکت منتشر شده است نگاهی می اندازیم با اعداد عجیبی مواجه می شویم به طوری که در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ که تراکتور وضعیتی مناسبی در لیگ نداشت و با پنجره هایی بسته مواجه بود در طول فصل فقط ۹۰ هزار هوادار برای تمام بازی های خانگی به استادیوم آمدند که این آمار با یک بازی آسیایی استقلال یا پرسپولیس مساوی است .

دروغ‌پردازی روی آنتن زنده فوتبال | چندمین تیم پرهوادار دنیا؟ کد خبر 462851

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ولورهمپتون + پخش آنلاین

پخش زنده بازی بایرن منچسترسیتی و ولورهمپتون در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۰:۰۰ امروز آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های منچسترسیتی و ولورهمپتون امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز منچسترسیتی و ولورهمپتون

لیگ برتر انگلیس (منچسترسیتی - ولورهمپتون) ساعت ۲۰:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 750458

دیگر خبرها

  • آمار عجیب مورایس و سپاهان در سال 1403!
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و فولاد آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladfc.ir
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و وستهام + پخش آنلاین
  • رکورد جدید هالند: پنجمین بازیکن تاریخ لیگ برتر با ثبت ۱۰+ گل در بازی‌های خانگی و خارج از خانه
  • مصدومیت هافبک تراکتور جدی نیست
  • آتش سکو‌ها زیر پای هواداران استقلال
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ولورهمپتون + پخش آنلاین