Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:56:15 GMT

وزیر دفاع روسیه وارد قاهره شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۹۶۵۹

وزیر دفاع روسیه وارد قاهره شد

براساس این گزارش، وی در این سفر رسمی که با هدف تقویت همکاری‌های نظامی با مصر انجام می شود علاوه بر شرکت در این کمیسیون مشترک، امروز با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نیز درباره تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو خواهد کرد.

"روسیانا مارکوسکایا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در گفت وگو با خبرنگاران گفت که شویگو همچنین با محمد احمد زکی وزیر دفاع و تولیدات نظامی مصری در باره موضوعات مربوط به امنیت منطقه ای و بین المللی، وضعیت در خاورمیانه و شمال آفریقا  و نیز همکاری های دفاعی مشترک دو کشور رایزنی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از سخنگوی وزارت دفاع این کشور ضمن تایید این خبر گفت که وی امروز در راس هیئتی وارد قاهره شد تا علاوه بر شرکت در ششمین نشست کمیته همکاری نظامی و فنی روسیه و مصر، با میزبانان خود در باره موضوعات مشترک مهم برای همکاری نظامی و فناوری نظامی روسی – مصری گفت وگو کند.

روابط میان مصر و روسیه از سال ۲۰۱۷ به ویژه با سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به قاهره شاهد تحولات راهبردی شده است.

دو کشور  دو هفته قبل یک رزمایش نظامی با اسم رمز "نیزه دوستی -۱" برگزار کردند که روز یکشنبه پایان یافت.

شویگو در ۸ خرداد ۱۳۹۶ نیز به همراه یک هیات بلندپایه این کشور از قاهره پایتخت مصر دیدن کرده بود.

برچسب‌ها روسیه همکاری دفاعی مصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه همکاری دفاعی مصر روسیه همکاری دفاعی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

 سخنرانی و دیدار با وزاری دفاع عضو شانگهای از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر دو روزه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند