Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:34:48 GMT

نزاع دسته جمعی در بروجرد ۴۰ درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۹۷۷۱

نزاع دسته جمعی در بروجرد ۴۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش ایرنا، سرهنگ قاسم میری در دیدار با بزرگان روستاهای بخش مرکزی که در اداره ارشاد بروجرد برگزار شد، افزود: ریشه همه درگیری ها، نزاع و قتل در خشم است که متاسفانه گاهی باعث به وجود آمدن اختلافات و حوادث ناگواری می شود.

وی با اشاره به نقش بزرگان و معتمدان روستاها بیان کرد: بزرگان و معتمدان محلی می توانند در امنیت روستاها و محلات اثر گذار باشند و نیروی انتظامی را در ارتقای امنیت یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ میری اظهار داشت: معتمدان و ریش سفیدان تجربه های فراوانی دارند که می توانند در جلوگیری از اختلافات و حوادث نقش مهمی داشته باشند.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: انسانها باید در اخلاق و رفتار از ائمه اطهار(ع) الگو بگیرند و همیشه صبر را پیشه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی افزود: متاسفانه گاهی دعواهایی رخ می دهد و منجر به قتل و نزاع می شود که این دعواها نباید رخ دهد و سعی کنیم در برابر هم کوتاه بیاییم تا از مشکلات اتفاق بزرگی رخ ندهد.

وی با تاکید بر حذف شام و نهار مراسم ترحیم بیان کرد: این برنامه و سنت خوبی نیست و باید برای حذف آن اقدام کرد.

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب بروجرد افزود: ریش سفیدان و بزرگان جایگاه ویژه ای دارند و احترام آنها برای همه واجب است و این احترام با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

مهدی محمدی اظهار داشت: نباید اجازه داد که تغییر در نحوه زندگی و شرایط سبب کمرنگ شدن نقش بزرگان در جامعه شود و همه باید برای بزرگان احترام قائل باشیم و به جوانان نیز از نقش و اثر گذاری ریش سفیدان و احترام به آنها گفته شود. 

وی اضافه کرد: بزرگان روستاها در کاهش اختلافات و مشکلات نقش برجسته ای دارند و عدالت ترمیمی بخشی از کار این بزرگان است.

محمدی میانجی گری بزرگان را اثر گذار دانست و گفت: بزرگان محله ها و روستاها در حل کردن بحران بعد از وقوع موثر هستند اما می توان کاری کرد که نقش آنها در قبل از وقوع هر اختلاف بیشتر مشهود باشد.

رئیس دادگستری بروجرد اظهار داشت: گاهی ریش سفیدان می توانند از یک اختلاف بزرگ که ممکن است منجر به یه حادثه ناگوار شود جلوگیری کنند.

وی با اشاره به این که تیزاندازی ها در عروسی ممکن است شادی را به عزا تبدیل کند، گفت: در برخی از موارد جوانان با در دست داشتن یک سلاح غیر مجاز در عروسی ها و شادی هااقدام به تیراندازی می کنند که ممکن است عروسی به عزا تبدیل شود که بزرگان می توانند در این راستا نقش خود را ایفا کنند و به انها تذکر دهند.

محمدی اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم عده ای سودجو با خودروهای شوتی اقدام به قاچاق کالا می کنند که باید به انها امر به معروف و نهی از منکر شود و با دادن تذکر آنها را از این اشتباه دور کنیم

برچسب‌ها بروجرد نزاع خیابانی نزاع خیابانی دستگیری سارقان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد نزاع خیابانی نزاع خیابانی دستگیری سارقان بروجرد نزاع خیابانی نزاع خیابانی دستگیری سارقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای