Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری گفت: مهمترین کاری که در این سفر انجام شد، تعیین مسئله آب آشامیدنی مردم این دو استان برای بازه زمانی ۳۰ سال آینده بود که خوشبختانه این موضوع تصویب، و عملیات آن توسط دولت و بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام حسن روحانی، امروز(۲۱ آبان)در دومین روز سفر به استان و در آخرین برنامه سفر، در نشست خبری با خبرنگاران ضمن قدردانی از محبت و لطف مردم و برخورد گرم آنان  مخصوصاً در رفسنجان که اجتماع بزرگی داشتند؛ افزود: در این سفر دو روزه پروژه های بسیار مهمی به ارزش 14 هزار میلیارد تومان افتتاح شد که مایه دلگرمی همه مردم و ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس جمهوری ادامه داد: 8 هزار میلیارد تومان پروژه های صنعتی افتتاح شد و در بافت شاهد افتتاح تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن در سال بودیم و در گل گهر شاهد افتتاح 2 میلیون تن آهن اسفنجی و افتتاح کارخانه فولاد و نیروگاه گهران که طرح های بسیار مهمی بود که بنده حضور داشتم و افتتاح شد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز در جلسه شورای اداری هم بیش از 1100 پروژه در بخش کشاورزی و در بخش های دیگر نیز افتتاح شد؛ ابراز امیدواری کرد: این سفر مایه خیر و برکت برای مردم استان کرمان باشد و قول هایی که در این سفر دادیم عملی و همه موارد را دنبال و اجرایی کنیم و شاهد شکوفایی بیشتر در این استان باشیم.

 

روحانی در پاسخ به سئوالی در خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی که در استان 1600 واحد وجود دارد که 40 درصد واحدها نیمه فعال و 20 درصد غیرفعال هستند؛ بیان کرد: تصمیمی که وزارت صمت گرفته برای راه اندازی واحدهای نیمه فعال است و سهم خوبی برای کرمان مدنظر دارد که باید اهداف به نهایت برسد و تلاش در دولت 11 و 12 این بوده طرح های نیمه تمام را تمام کنیم لذا مهمترین کار در این سفر این بود آب اشامیدنی مردم برای بازه زمانی 30 سال این استان تصویب شده که توسط دولت و بخش خصوصی انجام خواهد شد و امیدوارم در این زمینه شاهد حرکت خوبی در این زمینه باشیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله کرمان و یزد، مسئله آب و کمبود آن است و مهمترین کاری که در این سفر انجام شد، تعیین مسئله آب آشامیدنی مردم این دو استان برای بازه زمانی 30 سال آینده بود که خوشبختانه این موضوع تصویب، و عملیات آن توسط دولت و بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

 

 

رییس جمهوری در پاسخ به سئوالی درباره معطل ماندن پروژه های پتروشیمی گفت: پتروشیمی منتظر اعتبار لازم است و رقم بالا نیاز دارد که بخش خصوصی و بانک ها و صندوق توسعه ملی باید کمک کنند تا تکمیل شود .

 

 

وی در خصوص اختیارات به استان ها که آیا باید اختیارات ویژه دهیم؟ توضیح داد: در دولت مطرح بود و مقام معظم رهبری نیز در دیدارهای اخیر خود تاکید داشتند که به برخی از استان های کشور اعتبارات ویژه در بحث واگذاری اختیارات داده شود که در دولت مطرح شد که چند استان به صورت پایلوت انجام دهند که اگر موفق بود در استان های دیگر نیز انجام دهیم که اواگذاری این اختیارات می تواند در امر اجرای طرح ها و پروژه‌ها تسریع بخش باشد.

 

 

روحانی در پاسخ به این سئوال که یکی از ارکان توسعه استان کرمان، سرمایه گذاری در صنعت ذغال سنگ است که در این زمینه دولت چه برنامه و راهکارهایی دارد؟ بیان کرد: برای استان کرمان، این استان معدنی است و صنایع معدنی دارد و مجتمع گل گهر یکی از مراکز بسیار مهم و از مرکز تولید فلزی ما است و معادن دیگر هم نیز هستند اما به وزارت صمت همیشه توصیه داشتیم که معادن را بیشتر استفاده کنیم و در کل برنامه این است که معادن را بیشتر به مردم بسپاریم که بخشی از زمینه اشتغال فعال شدن معادن است.

 

وی اظهار داشت: در یکسال اخیر 20 هزار کیلومتر مربع به اکتشافات اضافه شده که اگر همین روند ادامه یابد بسیاری از پهنه های ما اکتشاف خواهند شد.

 

رییس جمهوری در پاسخ به سئوالی درباره ریزگردها در شرق استان و عدم توسعه راه آهن در بخش های بافت و جیرفت و نیاز این مناطق به شبکه ریلی و نیز در خصوص توسعه صنعتی و اشتغال جوانان، گفت: این استان ظرفیت های زیادی دارد که می تواند در اشتغال مورد استفاده قرار گیرد؛ در صنعت گردشگری می تواند این صنعت را فعال کند و کرمان فقط مردم به صبر و بردباری معروف نیست بلکه قالی و زیره کرمان نیز معروف است.

 

 

وی ادامه داد: کرمان هم جاذبه فراوانی در زمینه فرهنگی و گردشگری دارد؛ یکی از راه های توسعه شرکت های دانش بنیان است؛ در یزد تصمیم گرفتیم کارخانه قدیمی را به یک کارخانه نوآوری تبدیل کنند و یک رقمی معاونت صندوق شکوفایی و نواوری و هم بخش خصوصی داد که امیدواریم سال آینده در یزد راه اندازی شود و در استان کرمان نیز دیروز قولی به مردم رفسنجان دادیم و امیدورایم تا سال آینده پارک علم و فناوری این منطقه راه اندازی شود که این پارک می تواند تحولی در زمینه اشتغال جوانان و توسعه این منطقه ایجاد کند و از استاندار کرمان هم می خواهم مکانی را برای کارخانه نوآوری در استان کرمان در نظر بگیرد و این موضوع را دستور کار قرار دهند.

 

 

روحانی در پاسخ یکی از مطبوعات جنوب مبنی بر اینکه با توجه به اینکه در سفر خود به شمال استان پروژه های متعددی را افتتاح و کلنگ‌زنی کردید، چرا اعتدال شامل جنوب کرمان نمی شود؟ گفت: این پروژه ها معدنی بود و برای جنوب کرمان هم اقدامات خوبی انجام شده که یکی از این موارد در بخش صنایع بسته بندی است ضمن آنکه راه آهن و شهرسازی این منطقه نیز باید فعال شود.

 

 

وی ادامه داد: معتقدیم جنوب استان کرمان استعدادهای خوبی در زمینه گردشگری دارد که باید اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرد و افتخار می کنم در خدمت مردم جنوب باشم.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد خبرگزاری شبستان اصفهان رفسنجان کانون های مساجد وحدت مساجد نشست خبری رئیس جمهور سفر رئیس جمهور حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، فرهنگیان تازه استخدام از ما خواستند تا پیگیر اقساطی شدن شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳ باشیم.

متن نامه ی شهروند خبرنگار ما با این شرح است: 
با سلام و تحیات الهی، خواهشمندم موضوع شهریه پودمان فرهنگبان ماده ۲۸ سال ۱۴۰۳ را بررسی نمایید، چون آقای وزیر به فرهنگیان تازه استخدام قول داده بودند که نصفی از شهریه را دولت و نصف دیگر آن را در زمان واریز حقوق به صورت قسطی از حقوق فرهنگیان کسر شود، متاسفانه در حالی که سه روز مانده به ثبت نام، اعلام کردند که باید تمام هزینه که مبلغی بالغ بر ۵۴۰۰۰۰۰ تومان را فرهنگیانی که پاییز ۱۴۰۳ باید سر کلاس حاضر شوند، بپردازند، لطفا پیگیری نمایید.

دیگر خبرها

  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد