Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@11:55:04 GMT

شرط کرملین برای برگزاری نشست سران گروه نرماندی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۴۵۱

شرط کرملین برای برگزاری نشست سران گروه نرماندی

مشاور پوتین در مسائل سیاسی گفت، به محض آنکه موانع موجود برای موفقیت‌آمیز برگزار شدن نشست سران "گروه نرماندی" (روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه) برطرف شود، تصمیم گیری درباره این نشست اتخاذ خواهد شد. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل سیاست خارجی اعلام کرد، تصمیم گیری درباره برگزاری نشست سران "گروه نرماندی" (روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه)، به محض آنکه موانع موجود برای موفقیت آمیز بودن چنین دیداری برطرف شود، اتخاذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوشاکوف در جمع خبرنگاران گفت: «در حال حاضر موانعی در این رابطه وجود دارد. تنها تمایل برای برگزاری چنین نشست سرانی کافی نیست، لازم است تا در این نشست نتایج جدید مثبتی به دست آید، تا اسنادی که از قبل مورد توافق قرار گرفته‌اند، مورد اصلاح قرار نگرفته، بلکه به سمت جلو پیش بروند.»

به عقیده این مقام کرملین، برای این اهداف لازم است تا نخستین اقدامات برای تحقق توافقات به دست آمده در مینسک و در دیدارهای قبلی "گروه نرماندی" انجام شود. اوشاکوف یادآور شد که در حال حاضر در جریان مذاکرات تلفنی، فراهم سازی مقدمات نشست سران گروه نرماندی فعالانه در حال انجام است.

پیش از این "دمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین اعلام کرده بود که زمان برگزاری نشست سران "گروه نرماندی" همچنان نامشخص است و مانع اصلی در این زمینه ادامه استقرار نیروهای ارتش اوکراین در منطقه دونباس است.

آمادگی پوتین برای شرکت در نشست فوری سران "گروه نرماندی"سخنان لاوروف درباره هدف اوکراین از برگزاری نشست سران "گروه نرماندی"کرملین: مقدمات نشست سران «گروه نرماندی» در حال فراهم سازی است

مشاور سیاسی ولادیمیر پوتین همچنین اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه در تاریخ 14 نوامبر ( 23 آبان ماه) در نشست سران گروه بریکس (برزیل، روسیه هند، چین و آفریقای جنوبی) در برزیل، ارزیابی خود از مسائل مهم جهانی، از جمله اقدامات آمریکا در از بین بردن سیستم کنترل تسلیحات  را بیان خواهد کرد.

به گفته اوشاکوف، ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه بریکس دیدارهای دوجانبه‌ای با رهبران کشورهای عضو این گروه خواهد داشت و علاوه بر مسائل دوجانبه، اوضاع کنونی در بولیوی را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

این مقام کرملین همچنین گفت که تاریخی برای انجام نشست بعدی روسای جمهوری روسیه و آمریکا هنوز مورد بررسی قرار نگرفته، ولی این احتمال وجود دارد که اگر "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 9 ماه مه سال 2020 به مسکو سفر کند، چنین دیداری انجام شود.

اوشاکوف یادآور شد که دونالد ترامپ برای شرکت در جشن «روز پیروزی» در مسکو در تاریخ 9 ماه مه سال 2020 به روسیه دعوت شده و شخصاً ابراز تمایل کرده که در این مراسم شرکت کند.

نشست قبلی پوتین و ترامپ در اواخر ماه ژوئن سال 2019 در حاشیه نشست سران گروه 20 در اوساکای ژاپن انجام شد.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مساله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است» اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رأی دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی