Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نسبت به اظهارات اعضای شورای شهر تهران درباره تأثیر طرح ترافیک جدید شهر تهران در آلودگی هوا واکنش نشان داد. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در واکنش به اظهار نظرهای دو عضو شورای شهر تهران درباره طرح ترافیک شهر تهران، اظهار کرد: اینکه بالاخره اذعان شده طرح های ترافیکی می تواند بر روی آلودگی هوا اثر بگذارد، جای تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال قبل که رکورد کنترل آلایندگی خودروها در تهران شکسته شد و حتی یک روز هم تهران برای آلودگی هوا تعطیل نشد، این دوستان می‌گفتند بهبود کیفیت هوا فقط به خاطر باد و باران است و کلا حاشا می‌کردند که اقدامات شهرداری می‌تواند اثری داشته باشد. اما امسال که هواشناسی چندین اطلاعیه هشدار به علت سکون و ایستایی هوا صادر کرده است، این دوستان تقصیر آلودگی هوا را به گردن طرح های ترافیکی شهرداری می‌اندازند و در واقع حرف‌های سال قبل خود را نفی می‌کنند.

پورسیدآقایی در ادامه از کسانی که می‌گویند آلودگی هوا در این چند روز نشان می‌دهد طرح کنترل آلودگی هوا به نتیجه نرسیده است، پرسید: وقتی شاخص آلودگی در شهرستان‌های استان تهران بالای 150 رفته و مدارس تعطیل شده اما در تهران کمتر از 150 مانده و نیاز به تعطیلی مدارس نبوده، آیا نشان نمی‌دهد که آلایندگی خودروها در داخل شهر تهران و به خصوص محدوده مرکزی شهر به نسبت مهار شده است؟

وی خاطرنشان کرد: بنده از اینکه دو عضو منتقد شورا پذیرفته‌اند می‌توان مسئله آلودگی هوا را تا حدی با اجرای طرح‌های ترافیکی و کنترل تردد خودروهای سواری و دیزلی کنترل کرد، استقبال می‌کنم و از دوستان می‌خواهم حالا که به این نقطه مشترک رسیده‌ایم، اگر طرح‌های فعلی را قبول ندارند، طرح‌های بهتری را ارائه کنند و منتظر این طرح‌ها می‌مانیم.

افزایش استفاده‌ از موتورسیکلت و کاهش مسافران مترو با اجرای "طرح ترافیک جدید"درخواست پلیس از قوه‌قضاییه: دستگاه‌های کم‌کار در بهبود ترافیک تهران را مواخذه کنیدرئیس پلیس تهران: مردم از ترافیک ناشی از اشکالات "طرح کاهش آلودگی هوا" رنج می‌برند
انتهای پیام/ R1014144/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آلودگی هوای تهران طرح ترافیک شهرداری تهران شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی هوای تهران طرح ترافیک شهرداری تهران شهر تهران آلودگی هوای تهران طرح ترافیک شهرداری تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا به نقل از لوموند، اعتصاب بی‌سابقه کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه در روز پنجشنبه، روزی که به گزارش رسانه‌های فرانسوی «روز سیاه» فرودگاه‌های این کشور لقب گرفت و در چند دهه اخیر نیز بی سابقه بود، منجر به لغو صد‌ها پرواز در فرانسه شد.

در پی فراخوان بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه موسوم به «اس. ان. سی. تی. ای» که در اعتراض به تغییرات در خدمات کارمندان و وضعیت دستمزد‌های آنها از اعضای خود خواسته بود روز پنجشنبه دست از کار بکشند، شرکت‌های هواپیمایی مجبور به لغو بیش از نیمی از پرواز‌ها در ۲ فرودگاه اصلی شهر پاریس، یعنی «اورلی» و «رواسی شارل دو گل» شدند و در شهر مارسی در جنوب فرانسه نیز پرواز‌های بسیاری زمینگیر شدند.



سخنگوی این اتحادیه که بیش از ۶۰ درصد کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرانسه را نمایندگی می‌کند، پیش‌تر با بیان اینکه این اتحادیه انتظار دارد اعضای آن با شرکت گسترده در این اعتصاب یک رکورد تاریخی را ثبت کنند، گفته بود: مردم باید انتظار اختلال شدید و تاخیر‌های طولانی در پرواز‌ها را داشته باشند.

آگوستین دورومانه مدیر عامل شرکت اپراتور فرودگاه‌های پاریس (ADP) نیز اعلام کرد که تعداد پرواز‌های لغو شده در روز پنجشنبه در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی روز چهارشنبه و پیش از برگزاری این اعتصاب هشدار داده بود که هر روز اعتصاب کارمندان کنترل ترافیک هوایی، باعث خسارت چند ده میلیون یورویی شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های فرانسه خواهد شد.

به نوشته لوموند، سنای فرانسه روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) با تصویب لایحه‌ای به منظور مقابله با اعتصاب‌های بخش حمل و نقل در این کشور اعلام کرد که دولت فرانسه مجاز است هر سال در بازه‌های زمانی به خصوص، اعتصاب‌ها در بخش حمل و نقل را به منظور جلوگیری از بروز اختلال در زمان برگزاری رخداد‌های بزرگ همچون المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع اعلام کند، اما این لایحه هنوز در مجلس سفلای پارلمان فرانسه موسوم به «مجلس ملی» این کشور تصویب نشده تا رسما به قانون تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح