Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@16:06:42 GMT

آگاهی و بصیرت وحدت آفرین است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۷۹۶

آگاهی و بصیرت وحدت آفرین است

آیت الله علما، با بیان اینکه مسلمانان باید تفکر کردن و دوری از تعصب را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، گفت: با آگاهی و بصیرت اختلاف نظر ها از بین رفته و وحدت بوجود می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دفتر امام جمعه کرمانشاه، «آیت الله مصطفی علماء» در همایش روحانیون و نخبگان منطقه اورامانات که با حضور سردار عظیمی،فرمانده قرارگاه نجف، ماموستا بهمنی رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج و تعدادی از روحانیون و صاحب نظران استان کرمانشاه در شهرستان روانسر برگزار شد، گفت: علمای بزرگ اسلام همواره وحدت آفرین بوده اند و همگان را به حفظ عنصر وحدت دعوت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به اهمیت وحدت افزود: اگر مسلمانان بصیرت، تفکر و دوری از تعصب را سرلوحه کارهای سیاسی و اجتماعی خود قرار داده و از اختلاف بپرهیزند، خیلی سریع نورانیت و عظمت نهفته در دین مبین اسلام هویدا شده و ید واحده اسلامی استکبار جهانی را برای همیشه از صحنه خارج خواهد کرد.

 

وی با استناد به سخنان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) تاکید کرد: حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر اهمیت بصیرت و آگاهی بخشی به قاطبه مردم خصوصا جوانان تاکید دارند و این وظیفه ما روحانیون است که منویات رهبر معظم انقلاب را به منصه ظهور رسانده و جامعه را نسبت به توطئه های شوم دشمنان اسلام و امت اسلامی آگاه نماییم.

 

این استاد حوزه های علمیه، تصریح کرد: اگر فحوای سخنان ما تکیه بر وحی داشته باشد، هیچ اختلافی باقی نمی ماند، زیرا خداوند متعال راه ها را برای اهل ایمان ترسیم فرموده ، لذا ما باید بصیرت و آگاهی را در جامعه نهادینه نماییم.

آیت الله علما، افزود: اصول اسلام یکی است و همین اصول می تواند وحدت بخش باشد، در فروع اختلاف طبیعی است، مهم پایه های اصلی است که باید این پایه های اصلی را حفظ کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: امام راحل(ره) مگر چه داشت که آن همه عظمت آفرید و دنیا را تکان داد ، او محور وحدت را همواره به عنوان سد استوار در مقابل هجوم سیاسی، نظامی و فرهنگی استکبار مهم می دانست و در حال حاضر هم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هر زمانی که سخنرانی دارند معادلات جهانی متأثر از سخنان معظم له قرار می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با اشاره به عظمت خون های مطهر شهدای سنی و شیعه گفت: شهدای سرافراز ما برای حفظ و اعتلای نظام اسلامی سرمایه گذاری نمودند و با بذل جان خود جامعه را به سوی وحدت سوق دادند و از پرتو خون مطهر شهدا خورشید انقلاب اسلامی همواره در جهان تلالو دارد.

 

وی وحدت را رمز شکوفایی استعداد ها دانست و افزود:اگر این خیل عظیم مسلمانان بصیرت داشته باشند، هماهنگی و وحدت کلمه داشته باشند ، ببینید چه اتفاقی می افتد ، چه عظمتی خلق می شود، چه شکوفایی پدید می آید و این موهبت عظیم و همه جانبه با آمدن روحانیون به میدان اتفاق می افتد.

 

 در ابتدای این مراسم ماموستا بهمنی رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج نیز با اشاره به آیات قرآن کریم بر حفظ وحدت به عنوان حرکتی مهم و اساسی تاکید کرد و گفت: علمای بزرگ سنی و شیعه راه را برای ما روشن کرده اند، بنابراین باید با دوری از تعصب پشت سر مقام معظم رهبری حرکت نماییم.

 

سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف هم طی سخنانی به شرارت دشمن طی سالیان گذشته و ناکامی او در همه عرصه ها اشاره کرد و گفت: رمز پیروزی ملت ایران عملکرد مطلوب ملت بر محور وحدت بوده است.

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان شیراز اصفهان اردبیل وحدت مساجد نخبگان شیعه و سنی آگاهی و بصیرت همایش روحانیون وحدت شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندار پیشین و جدید شهرستان کاشان با بیان اینکه اسناد بالادستی رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم مد نظر فرماندار کاشان باشد، اظهار داشت: در تمامی کارها باید نگاه ویژه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در کاشان همواره در تلاش هستم تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در متن حکم صادرشده محقق شود و اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب ابراز داشت: این بیانیه وظیفه اصلی ما نسبت به امام زمان(عج) است؛ امام راحل که در سال 42 قیام کرد، فرمود که بیداری عدالت‌طلبان ایجاد شود و رهبر معظم انقلاب نیز جا پای امام راحل قرار داده است.

وی خودسازی، جامعه‌سازی، تمدن‌سازی را از کلیدواژ‌های بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: فرماندار باید کاشان را آباد کند و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب کاشان را شهری مکرم دانست که یک وجه آن بیانات ایشان در سال 1380 است و کاشان را امام باقر و امام صادق آن تکریم کردند.

85 درصد پیشرفت در احداث تقاطع غیرهمسطح ایلام- ملکشاهی

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه همه مسئولان در حفظ مکرم بودن آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند، تصریح کرد: فرماندار کاشان یک چشم‌انداز برای این منطقه ترسیم کند تا افراد برای توسعه مادی و معنوی این منطقه تلاش کنند و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکنند.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند