Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@16:09:11 GMT

460 هکتار جو در مزارع جويبار کشت شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۹۲۴

460 هکتار جو در مزارع جويبار کشت شد

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی جویبار از کشت جو در 460 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان جویبار، علی شعبانی با اشاره به آغاز کشت جو در زمین‌های کشاورزی شهرستان جویبار، گفت: برای حفظ امنیت غذایی، اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار در بخش كشاورزی، تاکنون کشت جو در 460 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه سطح ابلاغی این شهرستان یک هزار و 80 هکتار و سطح سبز 412 هکتار است، ادامه داد: تاکنون 4/23 تن بذرگواهی شده رقم "صحرا" و 55 تن بذر خود مصرفی  بین کشاورزان توزیع که انتخاب این رقم به دلیل زودرس و مقاوم بودن به بیماری و عملكرد بالای آن است.

شعبانی بیان کرد: جو یکی از غلاتی است که اغلب در برنامه غذایی دام و طیور از آن استفاده می شود که علاوه بر هضم سریع و آسانی که در دستگاه گوارشی دام دارد و می تواند خواص بسیاری را به همراه داشته باشد، ارزش غذایی موجود در دانه های جو، بسیار بالا بوده و پروتئین و نشاسته موجود در آن، می‌تواند نقش به سزایی در پرورش و تامین انرژی برای تولید مثل، شیردهی دام داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر جو در جیره غذایی و خوراک دام و طیور قرار گیرد، می تواند سبب خوش طعم شدن و خوش عطر شدن گوشت و شیر تولیدی از دام شود.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هکتار جو در مزارع جویبار کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری استان تولید شود.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین در رابطه با برنامه نهاد متبوعش برای تولید تخم مرغ اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

وی از فعالیت ۷۶ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان قزوین خبر داد و افزود: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد و بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همچنین از تولید ۸ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخم‌گذار استان قزوین طی ماه اخیر خبر داد و افزود: ۸ هزار و ۷۶۰ تن تخم مرغ در فروردین ماه امسال در واحدهای مرغداری تخم‌گذار این استان تولید شده است.

عطایی با اشاره به عملیات مبارزه با آفت سن مادر تصریح کرد: مبارزه با آفت سن مادر در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیک شروع شده و این عملیات به طور دقیق در سطح ۱۰ هزار و ۲۹۵ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان که قطب اصلی تولید گندم و جوی استان است، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان مبارزه انجام شده نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: همچنین اجرای طرح کشت روی پشته‌های بلند در ۴۲۶ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان البرز از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه در این طرح گندم و کلزا با دستگاه کشت روی پشته‌ های بلند ثابت و به صورت آبیاری تیپ انجام شده است، اضافه کرد: از این میزان ۴۰۰ هکتار به زیر کشت گندم و ۲۶ هکتار به کشت کلزا رفته است.

عطایی اضافه کرد: در این طرح ارقام هیدرومیل، نپتون، اکاپی، نیما و نفیس از لحاظ خصوصیات فنولوژیکی و عملکردی با هم مقایسه می‌شوند که تراکم بهینه و کاهش مصرف بذر حداقل تا ۵۰ درصد، هوادهی مناسب بوته‌ها و کاهش بیماری‌های قارچی از مهمترین مزایای این طرح است.

وی از اجرای طرح مبارزه با علف‌های هرز در ۱۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان آوج خبر داد و گفت: با توجه به سطح زیر کشت ۵۰ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان پایش این مزارع توسط کارشناسان ادامه دارد.

کد خبر 751125

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان