Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:18:12 GMT

نگاهی به مشغله‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۹۶۸

نگاهی به مشغله‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی کشور

به گزارش گروه نشریات خبری ایرنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حالی روز گذشته از آغاز به کار ستاد انتخابات خبر داد و اینگونه فضای سیاسی کشور را به طور رسمی وارد فاز انتخاباتی  کرد که جریان‌ها و احزاب هنوز تصاویر روشنی از وضعیت و فعالیت‌های خود ارایه نداده‌اند.

در این میان جریان اصلاح‌طلب که هنوز دغدغه تعیین صلاحیت‌ها را دارد، ضمن اصرار بر حفظ هویت سیاسی تاکید می‌کنند که باید در انتخابات پیش رو با برنامه‌های روشن و کارآمد وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی رسانه‌ای و پیگیری اظهارات منتسبان به اصول‌گرایی نیز نشان می‌دهد این جریان در حالی که نگرانی از ناحیه تعیین صلاحیت کاندیداهای خود ندارد، ‌ بیشتر تلاش خود را بر تضعیف موقعیت رقیب معطوف کرده است. به طوری که امروز با دستاویز قرار دادن سخنان رییس جمهوری(در یزد)  به ایجاد شائبه‌ای مبنی بر تحرکات انتخاباتی دولت همت گماشتند.

اردوگاه اصلاح‌طلبان

وضعیت و راهبردهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان با بیان چهره‌های منتسب به این جریان

حسین کاشفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با نحوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات و سرلیستی آنان به خبرگزاری ایسنا گفت:‌ اینکه از الان وارد موضوعاتی مثل سر لیستی شویم درست نیست. باید جلوتر برویم. ابتدا خود لیست باید مطرح شود. کسانی که از لیست حمایت می‌کنند باید کاندیداها را باور داشته باشند. در مقاطعی موضوع سرلیستی بسیار مطرح بود اما الان برنامه داشتن نامزدان مهم‌تر از سرلیستی است. طراحان و پشتیبانان آن برنامه‌ها هم حتی امروز مهم‌تر از سرلیست داشتن هستند. امروز بحث تحزب برای اصلاح‌طلبان از حضور یک فرد مهم‌تر است. به نظر من شورای عالی اصلاح‌طلبان با شفاف‌سازی می‌توانند حمایت خود را از نامزدان اعلام کنند و مردم هم به لحاظ شناختی که از آنان دارند به نامزدها اعتماد کنند.

پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید مجلس در گفت وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به توزیع شب‌نامه علیه رییس‌جمهوری در صحن علنی مجلس اظهار داشت:‌ مشخص است که پخش این توهین‌نامه کار کدام جریان است. نزدیک انتخابات است و برای این گروه منافع جناحی‌شان مهم‌تر از منافع ملی است. تمامی این اقدامات انتخاباتی است. اگر مردم در انتخابات شرکت کنند، این جناح دوباره شکست خواهند خورد. این افراد به دنبال ناامید کردن مردم هستند. داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا در ارتباط با چالش‌های پیش‌روی جریان اصلاحات برای بستن لیست انتخاباتی اظهار کرد: موضوع تایید صلاحیت‌ها یکی از عمده چالش‌ها برای جریان اصلاحات است؛ چرا که این موضوع باعث شده نتوانند مدیریت درستی در ارتباط با موضوع انتخابات داشته باشند. اصلاح‌طلبان همواره منتظر بودند که نامزدانشان تایید شوند و بعد در فرصت کمی که دارند فعالیت انتخاباتی کنند. رقیب اصولگرا، یک سال جلوتر از اصلاح‌طلبان برای انتخابات برنامه‌ریزی می‌کند و دغدغه رد صلاحیت ندارد.

این عضو حزب مردم‌سالاری در ادامه گفت:‌ امروز از صحبت‌های افراد موثر جریان اصلاحات مشخص است در کل به حمایت از چهره‌هایی می‌پردازند که هویت مشخصی دارند. امسال اصلاح‌طلبان به هر قیمتی به حمایت از یک لیست خاص انتخاباتی نمی‌پردازند. آن‌ها اعلام کردند ضمن حضور در انتخابات در جاهایی که کاندیدا ندارند، کاندیدای ائتلافی معرفی نمی‌کنند و لیست ائتلافی نمی‌دهند. هدف این است که هویت اصلاح‌طلبی محفوظ بماند. مردم امید بستند با این تحولات حرکت رو به جلو ایجاد کنند و مشکلات را از طریق حاکمیت این تفکر برطرف کنند. اتفاقاتی که در مجلس دهم افتاد و اصلاح‌طلبان به حمایت چهره‌های اصولگرای معتدل پرداختند در انتخابات پیش رو تکرار نمی‌شود.

سهیلا جلودارزاده عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم با تأکید بر اینکه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس، کاندیدایی می‌تواند اقبال بیشتری پیدا کند که برای حل مشکلات کشور راهکار و برنامه ارایه دهد، تاکید کرد: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که باید برای غلبه بر مشکلات، همه وارد شوند، با حرف و شعار نمی‌توان کشور را اداره کرد، قطعاً مجلس کارآمد با شایسته‌سالاری و ایده‌محوری شکل می‌گیرد.

تحلیل های رسانه ای

روزنامه اعتماد در ارتباط با طرح سرا می‌نویسد:‌ مساله اصلی اصلاح‌طلبان، مکانیسم و راهکار رسیدن به نامزدهای نهایی در انتخابات نیست بلکه مسایل دیگری است که شامل تعریف اصلاح‌طلبی، مصادیق اصلاح‌طلبی، مطالبات اصلاح‌طلبانه در این مقطع از حیات جمهوری اسلامی، برنامه لازم برای تحقق آرمان‌ها، نحوه تداوم ارتباط با نمایندگان برگزیده اصلاح‌طلبان در مجلس، چگونگی ارایه نظرات کارشناسانه به نمایندگان منتخب از سوی احزاب و بدنه اصلاح‌طلبی و مواردی از این دست است. بنابراین طراحی راهکارهای این چنینی در جای خودش اهمیت دارد اما اولویت ندارد و بنابراین نباید به بروز اختلاف در درون جبهه اصلاح‌طلبی منجر شود.

نگارنده در ادامه متذکر می‌شود:‌ طرح سرا در همین مرحله به بروز شقاق میان اصلاح‌طلبان منجر شده و بعید است اجرای آن بتواند به ایجاد وحدت رویه منجرشود. درست است که بزرگان اصلاح‌طلب که در معرض نقد جوانان اصلاح‌طلب قرار دارند از هر طرحی که مسوولیت را از دوش آنان بردارد، استقبال می‌کنند اما بعید است فهرست نهایی فراهم آمده با اجرای این طرح بتواند نظر آنان را تامین و جوانان را هم راضی کند. این طرح بیشتر به درد اصولگرایان می‌خورد که نگران معرفی خود و نامزدهای خود نیستند و به مشارکت دادن هواداران سخت نیاز دارند و نگرانی امنیتی ندارند و تایید صلاحیت نامزدهای اصلی آنان تضمین شده است. بهتر است اصلاح‌طلبان این گونه طرح‌ها را به زمانی مانند انتخابات ریاست‌جمهوری موکول کنند که وضعیت روشن‌تر است و اگر جواب داد قابلیت تعمیم آن به انتخابات مجلس و شوراها در سراسر کشور وجود دارد.

عصر ایران در یادداشتی می‌آورد:‌ اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر باید به فکر سوال‌های مردم باشند. سوالی که از آنها می‌خواهد در مورد عملکردشان در چهار سال گذشته توضیح بدهد. شاید اصلاح‌طلبان از محدودیت‌ها بگویند. از کارهایی که نتوانستند انجام دهند. همین‌ها را هم باید به مردم توضیح دهند.  فعلا تنها راه برای جریان اصلاحات، شفافیت و حرف زدن از عملکردها و مشکلات است. از کارهای کرده و کارهای نکرده. وقتی شفافیت انجام شد و ضعف‌ها معلوم شد، بعد می‌شود به انتخابات آینده و سازوکارهای آن فکر کرد.

در جناح مقابل چه می گذرد؟

پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید مجلس در گفت وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به توزیع شب‌نامه علیه رییس‌جمهوری در صحن علنی مجلس اظهار داشت:‌ مشخص است که پخش این توهین‌نامه کار کدام جریان است. نزدیک انتخابات است و برای این گروه منافع جناحی‌شان مهم‌تر از منافع ملی است. تمامی این اقدامات انتخاباتی است. اگر مردم در انتخابات شرکت کنند، این جناح دوباره شکست خواهند خورد. این افراد به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

محمد کاظمی عضو فراکسیون امید هم در گفت وگو با روزنامه آفتاب یزد با بیان اینکه به انتخابات مجلس نزدیک شده‌ایم، گفت: هرچه قدر که مخالفان دولت بتوانند دولت را تضعیف کنند، جریان نزدیک به دولت مانند معتدلیون و اصلاح‌طلبان نیز ضعیف‌تر می‌شوند و این اقدامات دو روز اخیر هم حرکتی در جهت کم‌ترشدن سبد رای این جریانات است. ما همیشه در ایام انتخابات، این قبیل بازی‌ها را از طرف دو گروه مقابل هم داریم و این طبیعی است.

به چالش کشیدن سفر یزد با سازماندهی اتوبوسی معترضان، پخش بیانیه در مجلس، در کنار تیترهای توهین آمیز رسانه‌های معلوم الحال که حتی به پیراهن رییس جمهوری نیز رحم نمی‌کنند، نشان می‌دهد که در ماه‌های باقیمانده به اسفند انتخابات، روحانی و دولت باید خود را برای دور بی‌سابقه‌ای از حملات آماده کنند.

به نوشته روزنامه آرمان ملی،  طی روزهای گذشته شورای هماهنگی اصولگرایان قم با ارایه لیستی عجیب، افرادی را در لیست این جریان سیاسی گنجانده‌ که هیچ نسبت دقیقی با نگاه مردم و علمای قم ندارند؛ افرادی که همواره با تندروی‌هایشان هزینه‌های زیادی بر کشور تحمیل کرده و به «دلواپس» مشهورند. بر اساس لیست شورای هماهنگی اصولگرایان در قم، احمد امیرآبادی فراهانی، علیرضا زاکانی و مجتبی ذوالنوری از سوی اصولگرایان معرفی شده‌اند که به معنی نادیده گرفتن علی لاریجانی، رییس کنونی مجلس شورای اسلامی و حذف او از جبهه اصولگرایان است؛ اشتباهی که این جریان پیشتر در ارتباط با آیت‌ا... هاشمی و حجت‌الاسلام ناطق نوری نیز مرتکب شده بود.  قم که روزگاری امام در آن سکنا می‌گزید و به فعالیت سیاسی می‌پرداخت، نباید تبدیل به مأمنی برای تندروها و نمایندگانی شود که از حداقل‌های اخلاقی برخوردار نیستند و این چنین به صورت مسئولان نظام چنگ می‌اندازند. پای بر زمین کوبیدن و چنگ بر آسمان زدن کار اهل منطق نیست و کسی که چنین بی‌ادبانه از کودتا علیه دولت مستقر سخن می‌گوید، نمی‌تواند نماینده مردم متدین قم باشد.

ضرورت جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات

 کاظم پالیزدار دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و مشاور معاون ‌اول رییس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد نماینده‌ها می‌توان به وجود پول‌های کثیف پی برد؟ به روزنامه شرق می‌گوید: این موضوع قبل از انتخاب‌شدن و بعد از آن و در دوره نمایندگی قابل بررسی است. باید حوزه فعالیت نماینده را در نظر بگیرید. نوع تبلیغاتی که می‌کنند، نوع پذیرایی‌ای که می‌کنند و نوع اتفاقاتی که در زمان تبلیغات انتخاباتی رخ می‌دهد همگی بیانگر این موضوع است. یک نماینده ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد. چهار سال حقوق او حداکثر یک میلیارد تومان می‌شود. اگر ۴۸ ماه حساب کنیم و هر ماه هم ۲۰ میلیون تومان حقوق برای نماینده در نظر بگیریم، به رقم یک میلیارد تومان می‌رسیم، اما بعضا برای حوزه‌هایی چندمیلیارد هزینه می‌شود. بعضی‌ها انصافا هزینه نمی‌کنند، اما برخی‌ها هم سه تا چهار میلیارد هزینه می‌کنند. این یعنی فردی چند میلیارد هزینه می‌کند که حداکثر یک میلیارد گیر بیاورد؟ او چقدر شیفته خدمت است. این یعنی یک جای کار می‌لنگد و نقصی در کارش وجود دارد.

وی درباره میزان بازدارندگی قانون جامع انتخابات از این معضل توضیح داد:‌ قانون جامع انتخابات اثربخشی خود را دارد؛ به‌ویژه در بحث شفافیت‌هایی که ایجاد می‌کند، می‌تواند مؤثر باشد. ولی خیلی‌ها دوست ندارند، شفافیت اجرا شود.

توسعه احزاب و نقش آن در انتخابات

 نبی‌الله رشنو کارشناس مسایل استراتژیک در گفت وگو با روزنامه آرمان ملی در ضرورت توسعه احزاب در کشور و نقش آن در روند انتخابات می‌گوید:‌ وقتی ساختار حزبی و جامع که بر عملکرد اعضایش نظارت دارد وجود نداشته باشد، اشخاص و جریان‌هایی به مجلس ورود پیدا می‌کنند. این خود آغاز فاجعه است. مجلس به‌عنوان تنها نهاد قانونگذار اگر در دست اشخاص بدون صلاحیت، خام باشد و نمایندگانش تجربه و دانش قانون‌گذاری را نداشته باشند، کل کشور دچار مشکل می‌شود. وقتی احزاب نباشند، در هیجانات انتخابات برخی چهره‌های شناخته شده اما غیرمتخصص سوار بر موج حوادث می‌توانند پیروز انتخابات لقب گیرند، وارد مجلس شوند و بدون طی طریق مرسوم تمام امور قانون‌گذاری مملکت در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه در ادامه افزود:‌ عدم آموزش نمایندگان پیش از ورود به مجلس معضلی جدی است. ‌ ای کاش مسئولان مربوطه در نظام تقنینی کشور بعد از هر انتخابات و شناخته شدن منتخبان، دوره‌ای سه‌ماهه برای آموزش منتخبان در نظر بگیرند. این خلأ بزرگی در مجموعه قانون‌گذاری ماست که افراد بعد از آغاز به کار در مجلس تازه سعی می‌کنند به‌طور تجربی چیزهایی را بیاموزند و آن آموخته را در سیاست‌های کلان کشور به کار ببرند. اگر این ضعف پوشش داده نشود، نتیجه‌اش می‌شود، همین وضعیتی که در کشور ایجاد شده. ما در حال حاضر بلوغ کافی را در جریان‌های حزبی و سیاسی نمی‌بینیم. زمانی که افراد در جریان رقابت‌های حزبی و ساختارمند وارد مجلس نشوند، یکی دیگر از مشکلات این مساله، چرخش مواضع به خاطر منفعت‌ها خواهد بود و جریان‌های گذرا نمی‌توانند کنترل این نمایندگان را داشته باشند. طبیعی است که چنین نمایندگانی نتوانند منافع کشور را در اولویت قرار دهند.

اردوگاه اصولگرایان

روزنامه جوان در گزارشی تاکید می‌کند:‌ حالا که انتخابات مجلس شورای اسلامی تا چند ماه دیگر فرا می‌رسد باز هم بحث روشن شدن گردش مالی احزاب به عنوان یک دغدغه مهم مطرح است...به نظر می‌رسد علاوه بر رسیدگی دقیق به این ماجرا باید وزارت کشور به عنوان متولی اصلی حوزه احزاب در کشور و سایر نهادها از جمله وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز وارد شوند، آرایش انتخاباتی اصولگرایان و واکنش‌ها

آیت الله مسعودی خمینی از اعضای جامعه مدرسین در گفت وگو با خبرآنلاین ضمن انتقاد از این اقدام گفت: یک‌نفر از آن طرف دنیا بلند می‌شود و می‌آید اینجا و می‌شود کاندیدای قم. درحالی که نماینده قم را باید قمی‌ها بشناسند و علمای قم بر آن صحه بگذارند...آقای زاکانی یا غیر زاکانی یا آنهایی که از خارج از قم آمده‌اند و آنهایی که از سطح پایین علمی برخوردار هستند، بر چه اساسی از قم کاندیدا می‌شوند؟ من نمی‌دانم این افراد کجا درس خوانده‌اند؟ مسلم است که یک نماینده جامع‌الشرایط باید از قم به مجلس برود، نباید هرکسی را که از راه رسید و فریاد زد که من چه می‌کنم و چه کاری نمی‌کنم را کاندیدا کنند.

این عضو جامعه مدرسین در ادامه افزود:‌ سه نفر مسلمان فقیه جامع الشرایط از قم از این جهت که صحه می‌گذارند به مجلس برود که چهره و شخصیت با این شرایط در قم زیاد است و نیازی نیست از فراهان، زاکان و ... بیاید. من نمی‌دانم چطور آقای لاریجانی که ۱۲ سال نماینده قم و رییس مجلس بوده است کنار گذاشته می‌شود و فردی که اصلا مشخص نیست، یک کتاب منطق را خوانده است یا نه به مجلس راه پیدا کند.

متهم کردن دولت به فعالیت‌های انتخاباتی

خبرگزاری فارس در گزارشی مدعی شد:‌ تقریبا دو سال به پایان دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مانده و هر رییس جمهوری می‌خواهد به‌خاطر بقای سیاسی خود دولتش را با کارنامه خوبی به رییس جمهوری بعدی تحویل دهد؛ و ظاهراً از نظر رییس دولت تدبیر و امید، این مهم، فقط با شکل‌گیری مجلسی ممکن است که به قول معروف «وکیل‌الدوله» باشد. به خاطر همین، چند ماهی است که حسن روحانی خودش برای تغییر فضای انتخاباتی به نفع خود دست به کار شده و طبق روال معمول تاکتیک دوقطبی‌سازی را در دستور کار قرار داده است...حسن روحانی دوباره وارد یک بازی شده که بطور رسمی در میدان امیر چخماق یزد کلید خورد و حداقل تا دوم اسفندماه یعنی روز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ادامه خواهد داشت.

روزنامه کیهان در ستون نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای می نویسد: مدعیان اصلاحات اکنون و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس در پی آن هستند تا با حمله به نظارت استصوابی شورای نگهبان و ایجاد دوقطبی‌سازی، ضمن شانه خالی کردن از ارایه کارنامه، کرسی‌های مجلس در دور بعد را از آن خود کنند.

روزنامه جوان در گزارشی آورد: دولتی که در شش سال گذشته شب پرداخت یارانه نقدی را شب مصیبت عظمای دولت می‌نامید، اکنون در روز آغاز به کار ستاد انتخاباتی کشور، وعده می‌دهد که به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی (۶۰ - ۷۰ میلیون نفر ایرانی) ماهانه بسته حمایتی اختصاص خواهد داد.  

دیده‌بانی از رقبای انتخاباتی

مشرق نیوز در واکنش به اظهار نظر برخی از چهره های اصلاح طلب مبنی بر این که در انتخابات آتی باید با هویت کاملا اصلاح‌طلبانه وارد شد، ‌ ضمن پیش بینی این که چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت نخواهند شد، می‌پرسد:‌ چرا اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته‌اند برای انتخابات آتی بر معرفی چهره‌های مسئله‌داری که می‌دانند تأیید صلاحیت نمی‌شوند، اصرار کنند؟ چپ‌ها از این می‌گویند که این اصرار ما برای دفاع از هویت اصلاحات است و این در حالی است که باید دانست هویت یک طیف سیاسی با قانون تعریف می‌شود نه با اصرارهای کودکانه...

رجانیوز در گزارشی مدعی شد: اکنون در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان دوباره همان سیاست را در پیش گرفته‌اند. درحالی که هنوز بازه ثبت‌نام هم آغاز نشده است، این جریان سیاسی دنبال این است که شورای نگهبان را در منگنه قرار داده و نماینده‌های خود را از فیلتر شورای نگهبان به سلامت رد کند.

 لزوم ردگیری منابع مالی کاندیداها در انتخابات

روزنامه جوان در گزارشی تاکید می‌کند:‌ حالا که انتخابات مجلس شورای اسلامی تا چند ماه دیگر فرا می‌رسد باز هم بحث روشن شدن گردش مالی احزاب به عنوان یک دغدغه مهم مطرح است...به نظر می‌رسد علاوه بر رسیدگی دقیق به این ماجرا باید وزارت کشور به عنوان متولی اصلی حوزه احزاب در کشور و سایر نهادها از جمله وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز وارد شوند، چراکه متولیان اصلی در حوزه سلامت مالی و پولی کشور نهادهای فوق هستند. علاوه بر این با توجه به نزدیک شدن انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی می‌تواند تأیید نهایی صلاحیت کاندیدها را پس از انتخاب توسط مردم به انتشار کامل تمام هزینه‌های انتخاباتی منوط کند. این امر با توجه به اینکه هنوز ظرفیت‌های قانونی برای نظارت بر احزاب در داخل کشور تکمیل نشده است می‌تواند بهترین راه برای مقابله با ورود پول‌های کثیف به انتخابات باشد. اظهار نظر مقامات شورای نگهبان نیز نشان داده است که این شورا به عنوان نهاد اصلی ناظر بر انتخابات تمایل ورود به این حوزه را دارد تا بتواند از مفسده‌های مالی در این حوزه جلوگیری کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اصولگرایان رسانه اصلاح طلبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اصولگرایان رسانه اصلاح طلبان مجلس شورای اسلامی اصولگرایان رسانه اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

سلیمی اظهار کرد: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟