Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامه مهم پدر موشکی ایران خطاب به رهبر معظم انقلاب، پرهیز آژانس از بزرگ‌نمایی موضوعات پادمانی، بیانیه تروئیکای اروپایی درباره اقدامات برجامی ایران، ظریف: در حال استفاده از اقدامات جبرانی برجام هستیم برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نامه مهم پدر موشکی ایران خطاب به رهبر معظم انقلاب، پرهیز آژانس از بزرگ‌نمایی موضوعات پادمانی،  بیانیه تروئیکای اروپایی درباره اقدامات برجامی ایران، ظریف:  در حال استفاده از اقدامات جبرانی برجام هستیم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۱ آبان ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه مهم پدر موشکی ایران خطاب به رهبر معظم انقلاب منتشر شد

شب گذشته دستخطی بدون تاریخ از سردار شهید حسن طهرانی مقدم، مردِ پشت پرده موشکی ایران، خطاب به رهبر معظم انقلاب منتشر شد که در آن مشخص می‌شود او مدت‌ها پیش از شهادت به سراغ پروژه "موشک‌های فوق سریع" رفته است.

بند آخر این دستخط حامل پیام بسیار بسیار مهمی برای دشمنان ایران است، آنجا که به صراحت مشخص می‌شود ایران برای سال‌ها بر روی قابلیت حمل ماهواره کار می‌کرده است، خارج کردن این پیام از طبقه‌بندی محرمانه اقتدار پشت پرده قدرت دفاعی ایران را تداعی می‌کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

محضر فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله عظمی خامنه‌ای

سلام علیکم؛ با اهدای نیت و احترام

از پذیرفته شدن خانواده ام جهت تشرف حضوری به محضر حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را به عمل می‌آورم و اعلام می‌دارم.

بنده و خانواده ام فدای شما نائب امام زمان و نور حیدری، .... خداوند عزوجل شاهد است آنچه داریم در جهت اخذ رضایت شما و اطلاع راه و هدف شما که همان تحقق اسلام ناب و سیره اهل بیت است به کار می‌گیریم.

در تمامی این مراحل شاهد لطف و عنایات بی کران الهی بودیم. تو پای به در نه هیچ مپرس خود راه بگویدت که، چون باید رفت.

الحمدالله. عجب خدای کریم و مهربانی داریم. راستش را بخواهید لطف و اعطای بی حد و مرز او ما را بی محابا و پرجرات ساخته است. آقا و مولای ما می‌خواهم دستان الهی و پرقدرت شما را پر کنم و پشت شما را محکم‌تر قربت الی الله می‌خواهیم علی زمانه را یاری دهیم. اگر ما در زمان مولای خود علی ع نبودیم برای یاری او قیام کنیم و فدای حسین بن علی ع شویم... این عقده در دلم مانده است می‌خواهیم در

رکاب شما نائب، ولی عصر عج آن را جبران کنیم که سینه ما سپر شما باشد یابن زهرا و‌ای نوری از بارقه‌ی امیرالمومنین.

خلاصه آقا رفتیم سراغ فینال طرح و نقطه اوج بازدارندگی و اقتدار این نظام الهی یعنی دستیابی به موشک فوق سریع واکنش سریع در برد هدف اسرائیل و دستیابی به موشک حامل ماهواره.

 

آژانس از بزرگ‌نمایی موضوعات پادمانی پرهیز کند

«کاظم غریب آبادی» گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را نشان‌دهنده دسترسی کامل آژانس دانست و گفت: با وجود کاهش تعهدات ایران تحت برجام که با هدف برقراری توازن نسبی میان حقوق و تکالیف طرفین انجام می‌شود، آژانس همچنان قادر به راستی‌آزمایی هم اجرای تعهدات و هم توقف اجرای بخشی از تعهدات است.

 

سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین در واکنش به اظهارات اخیر آژانس در مورد مکانی در ایران، افزود: از همان ابتدا و از زمانی که آژانس، ایران را مطلع کرد که برخی سوالات در مورد یک مکان خاص دارد، ایران موافقت کرد وارد یک تعامل مثبت با آژانس برای شفاف‌کردن وضعیت و رسیدگی به سوالات مرتبط شود. ایران با نشان‌دادن نهایت همکاری و شفافیت، متعاقبا دسترسی لازم را برای آژانس فراهم کرد. همانگونه که توسط مقامات آژانس نیز در موقعیت‌های مختلف تأکید شد، تعامل بین آژانس و ایران در خصوص این موضوع در حال انجام است. بنابراین، هرگونه تلاش برای پیش‌داوری و ارائه ارزیابی زودهنگام و خام، صرفاً در جهت مصادره این موضوع در راستای مقاصد سیاسی است.

 

بیانیه تروئیکای اروپایی درباره اقدامات برجامی ایران

سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه‌ای آن‌چه "نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران" خوانده‌اند، را باعث دشوار شدن کاهش تنش‌ها در خاورمیانه دانسته‌اند.

وزارای خارجه این کشورها که در پاریس گرد هم آمده بودند، هشدار دادند که ممکن است اقداماتی علیه ایران انجام بدهند.

نمایندگان این سه کشور اروپایی روز دوشنبه پس از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفتند که ایران باید تمامی "اقدامات ناسازگار با توافق هسته‌ای" را لغو کند.

این سه کشور در بیانیه‌ای گفتند: ما آماده ادامه دادن تلاش‌های دیپلماتیکمان برای ایجاد شرایط و تسهیل تنش‌زدایی در خاورمیانه هستیم. اگرچه این تلاش‌ها به طور افزاینده‌ای به دلیل اقدامات اخیر ایران، سخت‌تر می‌شوند.

 

عدم پیوستن به FATF شرایط اقتصادی کشور را سخت تر می کند

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر تعیین تکلیف FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شاید یکی از دلایلی که تصمیم گیری در مورد FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام طولانی شده است و این بحث بلاتکلیف مانده است، مباحث کارشناسی است البته در سطح بالاتر فشارهای سیاسی است.

 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: FATF یک مهلت دیگر به ما داده است که البته در آن قید شده است این آخرین مهلت است. ما باید توجه داشته باشیم که عدم پیوستن به کنوانسیون هایی که الزامات FATF را ایجاد می کند، می تواند شرایط اقتصادی ما را سخت تر کنند.

 

وی ادامه داد: ما در حال حاضر به دلیل خروج آمریکا از برجام و مشکلات تحریمی دچار مشکلات اقتصادی هستیم و اگر در مورد FATF نیز تعیین تکلیف نشود و ما در لیست سیاه قرار گیریم، قطعا وضعیت اقتصادی و بانکی ما از این هم سخت تر خواهد شد.

 

وی با اشاره به تلاش های دستگاه دیپلماسی کشور برای برون رفت از وضعیت فعلی خاطرنشان کرد: امیدواریم تلاش های مجموعه دولت در این زمینه منجر به نتیجه شود که کشور در حوزه اقتصادی کمترین آسیب را ببیند ولی در عین حال مجمع شخیص مصلحت نظام نیز باید این شرایط را در نظر گیرند و هرچه سریعتر نسبت به لوایح سی اف تی و پالرمو اظهار نظر کنند.

 

نقش فرهنگی، اخلاقی و تربیتی مساجد را احیا کنیم/ مساجد می توانند به بهبود وضعیت جامعه اسلامی کمک کنند

«جلیل رحیمی جهان آبادی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد اهل تسنن و تشیع در وحدت آفرینی بین امت اسلام گفت: جایگاه مسجد به عنوان کانون تربیتی، سیاسی و اجتماعی در اسلام فوق العاده مهم است. پیامبر بعد از اینکه به مدینه ورود پیدا کردند، اصلی ترین کانون مشاوره و حل مشکلات مردم و حل اختلافات برای حل مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را مسجد قرار دادند.

 

دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه با مرور زمان این نقش کلیدی مساجد در جامعه کمرنگ شد و الان مساجد صرفا به محلی برای برگزاری نماز تبدیل شده است این در حالی است که مساجد می توانند کانون همفکری، مشورت و کار فرهنگی و تربیتی و همچنین آموزش های مناسب به مردم برای زندگی بهتر باشند.

 

وی ادامه داد: بحث وحدت از ابتدا در مساجد دنبال می شد، وقتی در طول شبانه روز تاکید شده است که پنج بار نماز برگزار شود، هفته ای یک بار نماز جماعت و سالی یک بار حج برگزار شود، همه اینها نشان می دهد که تاکید اسلام بر در کنار هم بودن امت اسلام است.

 

مبارزه با فساد نیازمند عزم و اراده قوای سه‌گانه است

«اسحاق جهانگیری» در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، به اشاره به برنامه سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای برنامه شفافیت مالیاتی و اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم گفت: اجرای این برنامه و بکارگیری سامانه‌های اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف نیازمند عزم و اراده قوای سه‌گانه، همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظارتی است تا بتوانیم کشور را به سمت سلامت و پیشگیری از فساد سوق دهیم.

جهانگیری با قدردانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور برای پیگیری اجرای این قانون، اظهار داشت: دریافت مالیات همواره یکی از دغدغه‌های کشور بوده است و باید تلاش کنیم با درآمدهای مالیاتی هزینه‌های جاری کشور تامین شود.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: اگر سامانه‌های اطلاعاتی تحت شبکه واحد و به شکل نظام‌مند به یکدیگر متصل باشند، دیگر شاهد بروز مفاسدی نظیر صدور کارت بازرگانی برای افراد بدون صلاحیت و یا پرداخت تسهیلات میلیاردی توسط نظام بانکی به شرکت‌های متخلف که قابلیت بازپرداخت اقساط خود را ندارند، نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید فضا به گونه ای شود که مردم احساس امنیت در اقتصاد کنند، گفت: در مبارزه با فساد نباید طوری عمل کنیم که صرفاً چند نفر دستگیر و مجازات شوند و عده بسیار دیگری با استفاده از ضعف دستگاه‌های نظارتی و سوءاستفاده از خلاء‌های قانونی به رفتار متخلفانه خود ادامه دهند.

معاون اول رئیس جمهوری از اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری از بروز تخلف و فساد درکشور یاد کرد و افزود: با اجرای این ماده قانونی، اطلاعات هویتی و فعالیت‌های اقتصادی همه افراد ثبت می‌شود و از طریق ارتباط هوشمند سامانه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های مختلف، امکان پیشگیری از فساد فراهم می شود.

 

ظریف: در حال استفاده از اقدامات جبرانی برجام هستیم

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه در واکنش به بیانیه وزرای خارجه اروپایی و با ضمیمه کردن نامه ۶ نوامبر ۲۰۱۸ خود خطاب به هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سایر اعضای برجام نوشت:«خطاب به همتایانم در اتحادیه اروپایی/ و سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان:
۱- «به تعهدات خود ذیل برجام کاملا پایبند بوده‌ایم.»  شما؟! واقعاً؟!
فقط یک تعهد را نشان دهید که در ۱۸ ماه گذشته به آن عمل کرده‌اید.»
وی در بخش دیگری از توییت خود نوشت:« ۲- وقتی که شما مشغول دفع‌الوقت بودید، ایران مکانیزم رفع اختلاف را به جریان انداخت و آنرا به اتمام رساند. 
ما اکنون در حال استفاده از اقدامات جبرانی مندرج در پاراگراف ۳۶ برجام هستیم. به نامه ششم نوامبر ۲۰۱۸ من مراجعه کنید.»

 

لاریجانی بر توسعه خدمات الکترونیکی مردم محور تاکید کرد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان این وزارتخانه عصر روز گذشته (دوشنبه ۲۰ آبان) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. علی لاریجانی در این نشست با اشاره به لزوم توسعه خدمات الکترونیک مردم محور اظهار داشت: در شرایطی که دولت با مشکلات حوزه بودجه و درآمد مواجه است، این خدمات باید زندگی مردم را تسهیل و گره از کار آنها باز کند.

آذری جهرمی: بخش IT در سال ۹۷ بیش از ۶ درصد رشد داشت

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر حوزه فناوری اطلاعات و نیاز به هم‌افزایی بیشتر با مجلس، افزود: با توجه به شرایط دولت، در حوزه فناوری اطلاعات تلاش شد تا از بخش خصوصی بیشتر بهره‌مند شویم. در همین راستا در سال ۹۷ علیرغم رکود منفی ۴ درصدی، بخش IT بیش از ۶ درصد رشد اقتصادی را تجربه کرد.

 

 ۷۸ روستاها در سال گذشته به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

وی تصریح کرد: در طول یکسال گذشته از مجموع ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور حدود ۳۱ هزار روستا معادل ۷۸ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که رشد دوبرابری در این زمینه صورت گرفت.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: در ابتدای دولت پایشی انجام گرفت تا میزان دسترسی استان‌ها به شبکه ملی اطلاعات مشخص شود، بر همین اساس برخی از استان‌ها مانند کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد از دسترسی کمتری برخوردار بودند که تلاش شد حجم سرمایه‌گذاری به این استان‌ها منتقل شود./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد شبستان یزد کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان مساجد شیراز هفته وحدت مسجد اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالبدشکافی یک پیوند نامبارک

برنامه هسته‌ای ایران ابتدا بالنفسه برای غرب حساسیت‌برانگیز بود! با بی نتیجه ماندن مذاکرات به تدریج و بیش از پیش برنامه هسته‌ای را به برنامه موشکی ارتباط دادند و حول محور اینکه این دو برنامه یک «هدف مشترک» دارند و آن هم ساخت و پرتاب کلاهک هسته‌ایست تبلیغات گسترده‌ای به راه انداختند. سپس با سوءاستفاده از اظهارات غیرضروری و حساسیت‌برانگیز برخی اشخاص در داخل کشور در مورد «هولوکاست»، این بار فضا را مناسب دیدند تا «برنامه هسته‌ای» و «برنامه موشکی» و «یهودستیزی» را به هم پیوند زنند و اینگونه القا کنند که هدف نهایی ایران از برنامه هسته‌ای به پا کردن یک «هولوکاست» دیگر در منطقه است!

در نهایت هم اوج این امنیتی‌سازی را در قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت متبلور کردند و در متن قطعنامه نیز عباراتی گنجاندند که برای توجیه توسل به زور علیه ایران - با سوءتفسیر و برداشتی مغرضانه - قابل استناد باشد؛ و جالب اینکه این عبارات را نیز نه در مورد تاسیسات هسته‌ای ایران که در مورد برنامه موشکی ایران بکار بردند!

در مذاکرات برجام، یکی از پیچیده‌ترین چالش‌ها گشودن این گرهی بود که میان برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، برنامه‌ موشکی و نیت منتسب به ایران در بکارگیری سلاح کشتارجمعی در راستای اهداف ایدئولوژیک خود در افکار عمومی و فضای سیاسی جهان برقرار شده بود.

حل معضل «نیت‌سازی» برای ایران را عمدتاً شخص دکتر ظریف - با هزینه شخصی فراوان در خارج و داخل کشور - برعهده گرفت.

با مواضعی که در ابتدای کار، از جمله در فضای مجازی، منتشر کرد تا حضور فعالانه‌اش در رسانه‌های بین‌المللی، اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و محافل دیپلماتیک، دکتر ظریف تلاش کرد فضای تصنعی و مسمومی که در سال‌های قبل علیه ایران شکل گرفته بود را - به بهای ترور شخصیتی توسط لابی اسرائیل و اپوزیسیون وابسته به آن در خارج و تهمت‌ها و تخریب‌های بی پایان و برچسب‌زنی‌ها در داخل کشور - خنثی سازد.

تیم مذاکره‌کننده او نیز مذاکرات را به گونه‌ای طراحی کرد که برنامه موشکی کشور - بی آنکه در موردش کم‌ترین معامله‌ای صورت بگیرد - با ابتکارات حقوقی - از جمله تغییر متن قطعنامه ۲۲۳۱ و گنجاندن عباراتی با بارِ حقوقی خاص در آن - عملا از موضوع هسته‌ای منفک گردد و عبارات الزام‌آوری که در قطعنامه ۱۹۲۹ در مورد برنامه موشکی وجود داشت عملا به عبارات «ترغیبی» - آن هم صرفاً در مورد موشک‌هایی که با «نیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده باشند» - فروکاسته شود.

در متن قطعنامه‌ای که در نهایت با دخل و تصرف ایران تدوین شد، عبارت «طراحی شده برای» که پیش از عبارت «قابلیت حمل...» اضافه شده بود مستقیم به عنصر «نیت» طراح موشک (Element of intent) برمی‌گشت و شرایط ایجاد کرد که اگر کسی که قصد داشته باشد متعاقباً اتهامی را متوجه ایران سازد و آن را به نقض قطعنامه به دلیل فعالیت‌های موشکی متهم کند، باید ابتدا در فرایندی دشوار اثبات کند نیت‌ سازنده از ساخت موشک ایجاد قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای بوده که با این نیز توجه به احراز صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای - و همچنین ابتکارات دکتر ظریف در حوزه امنیتی‌سازی - بلاموضوع شده بود.

شکست چند باره آمریکا در شورای امنیت پس از انجام رزمایش‌های موشکی سپاه و ناکام ماندن آن در اخذ قطعنامه و بیانیه علیه ایران در هر مورد نشان می‌دهد پیوندی که سال‌ها میان برنامه هسته‌ای، موشکی و نیت منتسب به ایران شکل گرفته بود، در عمل گسسته شده است!

حال، به امروز برگردیم که ایران مجددا در کانون توجهات بین‌المللی قرار گرفته، توان موشکی‌اش به نمایش گذاشته شده و حملات سنگین تبلیغاتی و دیپلماتیک علیه آن به راه افتاده تا مجدداً آن پیوند کذایی برقرار شود، دوباره بستری برای تهدید جلوه دادن ایران در افکار عمومی جهان فراهم گردد و به واکنش‌های خصومت‌آمیز احتمالی اسرائیل و آمریکا به ایران «مشروعیت» داده شود.

پرسش اینجاست که در چنین فضایی، اظهارات جسته گریخته برخی افراد - که غالباً مسئولیتی هم در حوزه هسته‌ای و نظامی ندارند - در مورد ساخت سلاح هسته‌ای، آزمایش سلاح هسته‌ای و حرکت ایران به سمت نظامی‌سازی برنامه هسته‌ای‌اش چه سودی برای منافع ملی دارد؟

چرا در زمانی که اسرائیل فعالانه در صحنه بین‌المللی تلاش می‌کند تا برنامه موشکی ایران را - که تا کنون صرفاً کارکرد دفاعی داشته - تهدیدی نه فقط برای خود که تهدیدی برای «اروپا» جلوه دهد و از این طریق زمینه را برای احیای قطعنامه‌های شورای امنیت و مشروعیت‌بخشی به اقدامات خصومت‌آمیز خود فراهم کند، عده‌ای‌ با این قبیل اظهارات بی اساس زمینه را برای «نیت‌سازی» برای ایران و امنیتی‌سازی آن مهیا می‌سازند؟

حال که اسرائیل در افکار عمومی جهان به عنوان یک بازیگر «یاغی» و قانون‌شکن شناخته شده و در آسیب‌پذیرترین وضعیت ممکن به سر می‌برد، کدام رویکرد برای کشور منفعت بیش‌تری دارد؟ اینکه ایران را به تلویح یا تصریح ناقضNPT و قراردادهای پادمانی جلوه دهیم، بهانه دست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدهیم تا مطالبات سختگیرانه‌تری از ایران داشته باشد، بر اتهامات و نیت‌سازی‌های اسرائیل و آمریکا صحه بگذاریم، کشورهای همسایه را نسبت به برنامه هسته‌ای خود نگران سازیم و حتی چین و روسیه را نیز نسبت به نیات و اهداف‌مان حساس کنیم؛ یا اینکه با گفتمانی قانون‌محور - که برخلاف ادعای عده‌ای هیچ تضادی با قدرت بازدارندگی کشور ندارد - با وجهه‌ای کاملاً متضاد با رژیم اسرائیل در صحنه بین‌المللی حضور بهم رسانیم؟

در حالی که اعتراضات به جنایات و قانون‌شکنی‌های آمریکا و اسرائیل شکل سازمان‌یافته به خود گرفته و تا عمق دانشگاه‌های آمریکا نیز سرایت کرده، و در حالی که حتی دادگاه بین‌المللی کیفری در پی صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و مقامات ارشد اسرائیل برآمده، مصلحت این است که حمایت افکار عمومی و خیابان‌ها را به خود جلب کنیم و وجهه‌ای کاملا عکس وجهه اسرائیل به نمایش بگذاریم، یا اینکه با طرح بحث بی اساس نظامی‌سازی برنامه هسته‌ای، افکار عمومی جهان را از خود برانیم و همزمان دست‌مان را نیز برای جلب توجه جهان به زرادخانه هسته‌ای اسرائیل و ایجاد حساسیت نسبت به آن ببندیم؟

پاسخ این پرسش‌ها به نظر مشخص است اما گویی عده‌ای در داخل کشور - از دانشگاهی گرفته تا برخی نمایندگان مجلس و افراد نامرتبط به حوزه هسته‌ای و نظامی - راه دیگری را برگزیده‌اند!

در این شرایط حساس به نظر ضروری است انضباط بیش‌تری در حوزه گفتمانی سیاست خارجی برقرار شود تا یک صدا - آن هم همراستا با دکترین دفاعی کشور، اسناد بالادستی و فتوای رهبری - از ایران به جهان مخابره شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898863

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است