Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:05:07 GMT

ایستگاه مترو مولوی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۱۷۴۲

به گزارش روز سه شنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه «علی امام» در بازدید خود از ایستگاه مولوی اظهار داشت:  این ایستگاه در خط ۷ بعنوان عمیق‌ترین خط مترو پایتخت است.

وی افزود: در سیستم تهویه ایستگاه مولوی همانند سایر ایستگاه‌های خط ۶ و ۷ از تکنولوژی روز استفاده شده به‌گونه‌ای که دستگاه‌ها می‌تواند وظیفه هواکش و هواسازی را به‌صورت همزمان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تأکید بر اینکه تمام موارد ایمنی برای بهره‌برداری از ایستگاه مترو مولوی مهیا است، تأکید کرد: این ایستگاه دارای ۲ ورودی است که پس از افتتاح با یک ورودی در بخش جنوبی به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و همچنین ورودی شمالی آن نیز بزودی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

 ساخت ایستگاه مولوی به لحاظ عبور از بافت تاریخی و قدیمی حائز اهمیت است

امام با اشاره به اینکه تلاش ما در ساخت تجهیزات و بخش عمرانی مترو تمرکز بر توان داخلی است، عنوان کرد: در بخش عمرانی مترو ۱۰۰ درصد بومی‌سازی شده و همچنین در بخش تجهیزات نیز ۶۰ درصد بومی‌سازی شده که امیدواریم با تلاش متولیان امر در این موضوع نیز به خودکفایی کامل دست پیدا کنیم.

وی افزود: همچنین با تلاش‌های صورت گرفته ۲ رام قطار هم‌زمان با افتتاح ایستگاه مولوی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. در تلاشیم ۴ رام قطار دیگر نیز تا ابتدای سال آینده به خطوط مترو تهران اضافه شود.

 ایستگاه مترو مولوی در خط ۷ واقع‌شده و یازدهمین ایستگاه از این خط است که افتتاح می‌شود.

این خط درمجموع دارای ۲۷ کیلومتر طول و ۲۲ ایستگاه است و اماکن مهمی از شهر همانند برج میلاد، بازار تهران و سایر مراکز تجاری و فرهنگی در جنوب شهر را به یکدیگر متصل می‌کند.

جشن «بهار مهربانی» در مترو تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) ویژه برنامه «بهار مهربانی» برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین هفته وحدت برنامه جشن «بهار مهربانی» ویژه مسافران مترو در ایوان انتظار حضرت ولی عصر(عج) برگزار می شود.
در این برنامه که به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و با همکاری و مشارکت سازمان زیبا سازی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف ارتقای بیشتر سطح آگاهی مسافران مترو و گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و همچنین به منظور ایجاد فضای بانشاط در ایستگاه های مترو برگزار می شود، مجموعه برنامه های شاد و مفرح فرهنگی و هنری در معرض نگاه مسافران قرار می‌گیرد.  
برنامه «بهار مهربانی» شامل قسمت‌های متنوعی همچون اجرای سرود و هم‌خوانی با موضوع هفته وحدت، میز نقاشی کودکان، ایستگاه بازی و ورزش است. همچنین غرفه های هنری کارگاه هنر، خوشنویسی، تصویرسازی، منبت‌کاری، معرق، ‌ سفال و سرامیک و کارگاه ساخت عروسک مبارک از دیگر بخش‌های این برنامه فرهنگی و اجتماعی است.

این برنامه از ۱۹ الی ۲۳ آبان سال جاری و از ساعت ۱۵ الی ۱۹ پذیرای مسافران ایستگاه مترو میدان حضرت ولی عصر(عج) است.
همچنین به مناسبت هفته وحدت و به منظور ایجاد فضای بصری مناسب با این هفته، در گذرگاه‌های فرهنگی مترو نمایشگاه عکس و پوستر برگزار می‌شود.
 مسافران مترو در ایستگاه‌های شهدای هفتم تیر و ارم سبز به تماشای نمایشگاه پوستر «حبل‌الله"» دعوت می‌شوند.

ایستگاه‌های توحید و پیروزی نیز محل نمایشگاه «پیامبر خوبی ها» شامل آثاری از هنرمندان هنر خوشنویسی است و نیز نمایشگاه عکس پشت صحنه فیلم سینمایی «محمد صلی الله» اثر مجید مجیدی در ایستگاه مترو دروازه شمیران در معرض تماشای مسافران مترو قرار دارد.

برچسب‌ها شهرداری تهران خط هفت مترو تهران مبعث حضرت رسول اکرم شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران خط هفت مترو تهران مبعث حضرت رسول اکرم شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه شهرداری تهران خط هفت مترو تهران مبعث حضرت رسول اکرم شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، پس از آنکه بخش برق ایستگاه فضایی تیانگونگ چین از بین رفت، این کشور فرایندهای مربوط به اجتناب از زباله های فضایی ها را برای فضانوردانش بیشتر می کند.

فضانوردان ماموریت شنژو۱۷ در زمستان و همچنین یکم مارس ۲ راهپیمایی خارج از ایستگاه تیانگونگ انجام دادند. در آن زمان رسانه های چینی اعلام کردند قطعی موقت برق به دلیل آسیب دیدن پنل های خورشیدی در نتیجه برخورد زباله بوده است. فضانوردان طی دو راهپیمایی فضایی آسیب های وارد شده را ترمیم کردند.

آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد این راهپیمایی ها موفقیت آمیز بودند. همچنین این آژانس تصمیم دارد در آینده اقدامات بیشتری برای محافظت در برابر زباله های فضایی موجود در مدار زمین انجام دهد.

یکی از مقامات این آژانس به خبرگزاری شینهوا گفت: تیان هه که ماژول اصلی ایستگاه فضایی به حساب می آید، به دلیل برخورد زباله های فضایی با کابل های برق پنل های خورشیدی، با قطعی موقت برق روبرو شده است.

البته خبرگزاری شینهوا مشخص نکرده زباله های فضایی مربوط به یک ریزسیارک ها یا فعالیت های انسانی در فضا بوده است. هر دو نوع زباله تهدیدی برای تیانگونگ و ایستگاه فضایی بین المللی به حساب می آیند.

کد خبر 6088223 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف