Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@18:17:31 GMT

برادرکشی غیرعمد، دری که باز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۱۸۶۵

برادرکشی غیرعمد، دری که باز شد

دستگاه قضا که مصلحت را در عدم مبارزه با غول فسادی که قرار بود کشور را به میدان جنگ تبدیل کند می‌دید، به دنبال کلیدی بود تا این مشکل را حل کند، آقای روحانی با کلید خود این قفل را باز کرد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احد شجاع؛* مسئله مبارزه با فساد دانه درشت‌ها هرچند در سطح خرد و کلان به مثابه غولی بود که مبارزان با فساد را در سطوح مختلف نظام جمهوری اسلامی از قوه قضائیه به عنوان علمدار مبارزه بافساد گرفته تا نهاد‌های مختلف ذی ربط را دچار چالش‌هایی کرده بود که به ظاهر مصلحت نبود تا علنا و مستقیما سراغ دانه درشت‌های فساد بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما دو اتفاق را می‌توان به عنوان نقطه عطف شروع مبارزه‌ای دانست که یکی مهم‌تر از دیگری راه را برای دستگاه قضا و نهاد‌های امنیتی کشور باز کرد تا با سرعت بیشتر راه مبارزه با جریانی را در پیش بگیرند که به اختاپوس فساد معروف شده است.

نقطه عطف اول را می‌توان تحت عنوان برادر کشی غیر عمد نام برد که در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ اتفاق افتاد.

صحبت‌های آقای روحانی در رابطه با اقدام علیه فساد و بیان اینکه با کسی عهد اخوت نبسته و باید با مفسدان مبارزه کرد. این اتفاق مهم عملا دست نهاد‌های مبارزه بافساد را باز کرد تا بدون در نظر گرفتن مصلحت سراغ اختاپوس فساد بروند و حسین فریدون برادر جناب آقای روحانی را که یکی از پا‌های اختاپوس مذکور بود را پای میز محاکمه بکشانند این همان برادرکشی غیر عمد بود که میدان مبارزه با فساد را به ضرر مفسدان تقویت کرد.

عملا مبارزه با غول فسادی که قرار بود کشور را به میدان جنگ تبدیل کند، آقای روحانی وعده داده بود در صورت دستگیری برادرش اتفاق خواهد افتاد با سوء تدبیر مدافع فساد علیه مفسدان رقم خورد و دستگاه قضا که مصلحت را در عدم مبارزه با این فساد میدید و دنبال کلیدی بود تا این مشکل را حل کند آقای روحانی با کلید خود این قفل را باز کرد و دَرِ مبارزه با اختاپوس فساد به روی قوه قضائیه باز شد.

اما نقطه عطف دوم که در یزد رقم خورد و عملا دروازه‌های مبارزه با فساد را به روی نهاد‌های مختلف بازکرد را میتوان به اختاپوس کشی ناشیانه تعبیر کرد.

فریاد‌های رئیس جمهور در نقد‌های تند علیه دستگاه قضا و مبارزه بدون قید و شرط با دانه درشت‌ها مرگ جریانی را رقم زد که همه مردم منتظرش بودند. اینک با سخنان آقای روحانی حتی افراد وابسته به او در نهاد‌های مختلف هم راه مبارزه با فساد را نمی‌توانند ببندند و حتی برخی افراد وابسته به او هم علیه اظهارات او دست به قلم شده اند.

در حال حاضر این نقطه عطف دوم شرایطی را ایجاد کرده که اگر خود آقای روحانی هم در فساد نقش داشته باشد دستگاه قضا بدون ملاحظات و مصلحت‌ها می‌تواند او را پای میز محاکمه بکشد بطوری که نزدیک‌ترین افراد به رئیس جمهور هم نتوانند اعتراض کنند.

اما نقش مردم و جریان‌ها در مبارزه با فساد هم از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با حمایت همه جانبه از قوه قضائیه در برابر حملات پایانی غول فساد مقاومت کنند.

وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً


احد شجاع فعال دانشجویی؛ خراسان شمالی دانشگاه بجنورد
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فریدون حسین فریدون حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست