Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:37:00 GMT

شاعر شیرازی برنده کتاب سال شعر جوان ایران شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۱۹۵۱

شاعر شیرازی برنده کتاب سال شعر جوان ایران شد

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان فارس، هاشم کرونی کارشناس مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: کتاب «دریاچه را دریا، چه می فهمد» مجموعه آثار محمد رهام که به عنوان یکی از سه اثر برگزیده سال انتخاب و برنده عنوان کتاب سال شعر جوان و جایزه زنده یاد مرحوم دکتر قیصر امین پور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محمد رهام از موفق ترین شاعران نسل جوان شیراز و متولدین دهه ۷۰ است که شروع خیره کننده ای در شعر داشته و رباعیات و غزل های او سرشار از طراوت و تازگی است و همین مسایل سبب شده شعر او با ایتقبال مخاطبان نسل های مختلف و اساتید فن رو به رو شود.

کارشناس مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان فارس ادامه داد: یکی از ویژگی های شخصیت ادبی وی قدرت مدیریت تشکل ادبی است که سبب شده پس از درخواست گروهی از شاعران جوان شیراز، حوزه هنری استان با تشکیل کانون شعر جوان با عنوان ترنج اداره آن را به وی سپرد.

وی تصریح کرد: ویژگی دیگر شعر وی، پذیرش آن از سوی سلیقه های گوناگون است. سلیقه های متعدد ادبی از طیف های روشنفکری ادبی تا جریان های انقلابی و آیینی تلاش و توان وی را پذیرفته و ستوده اند. در همین سال ها در شب شعر نیمه ماه رمضان رهبر معظم انقلاب به نمایندگی از شاعران فارس حضور یافته و در حاشیه کنگره شعر علوی رباعی های وی از سوی آیت الله دکتر دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس استقبال شد.

کرونی گفت:  محمد رهام و نسلی از شاعران جوان شیراز رویکرد جدی به شعر کلاسیک فارسی علی الخصوص جریان مکتب هندی دارند. تلفیق گرایش به ادبیات کلاسیک و مطالعات در حوزه مدرن از وی و این نسل چهره متفاوتی ارائه داده است.

این شاعر و منتقد ادبی ادامه داد: رهام دانش آم‌خته کارشناسی ارشد جامعه شناسی است و تحصیلات آکادمیک در این عرصه در دانشگاه شیراز از وی شخصیتی متفاوت ساخته که نگرشی موشکافانه و جدی به زیرساختها و عوامل تشکیل دهنده جریان های ادبی دارد.

وی در پایان اظهار داشت: واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان فارس با حمایت از نسل جوان شاعران نشان داده نگاهی همه جانبه و جامع دارد و ضمن حفظ ارزش های اعتقادی بر جذب حداکثری طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارد. تابستان امسال نیز جشن امضای همین کتاب را برگزار کردیم و امیدواریم با ادامه این روند در آینده نزدیک سایر هنرمندان حوزه هنری فارس نیز به قله موفقیت دست یابند.

کد خبر 4770553

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری فارس شعر یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • زور زردپوشان شیرازی به گل گهر نرسید
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است