Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:23:29 GMT

ارتقای سلامت دام و طیور با ضدعفونی‌کننده نانویی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۲۰۶۹

ارتقای سلامت دام و طیور با ضدعفونی‌کننده نانویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، سید محمد ایمان علوی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از فروش ۲۵ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده نانویی دام و طیور در بازار داخل خبر دارد و گفت: این محصول یک ضدعفونی‌کننده‌ غیرشیمیایی نانویی و سازگار با محیط‌زیست بوده که با عنوان نانوبیوساید NF به صنعت دام و طیور عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این محصول علاوه‌ بر دارا بودن مزایای فراوان در مقایسه با ضدعفونی‌کننده‌های شیمیایی و پایه الکلی، بسیاری از معایب آن‌ها را نیز ندارد.

مدیرعامل شرکت بیان کرد: این محصول تاکنون در ۱۵ استان توزیع شده است و از آن برای محافظت از مرغ گوشتی، مرغ مادر، شترمرغ، گوسفند، گاو، شتر، حیوانات و پرندگان خانگی استفاده می‌شود.

علوی با اشاره به فروش ۱۲ میلیارد ریالی این شرکت گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵ هزار لیتر از ضدعفونی‌کننده نانویی به صنعت دام و طیور عرضه شده و به دلیل جذابیت‌های این محصول در حال رایزنی با شرکت‌هایی از ترکیه و سوریه هستیم تا اقدام به صادرات این محصول کنیم.

وی گفت:همچنین ماندگاری بالا و نیاز به دوز پایین موجب شده تا مصرف‌کنندگان نسبت به خرید این فناوری علاقه‌مند شوند. از آنجایی که این ماده ضدعفونی‌کننده نانویی در محیط ایجاد خواص آنتی‌باکتریال می‌کند، به مرور مصرف دارو در دام و طیور کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کاربرد نانوبیوساید NF در حوزه دام بزرگ، کوچک و صنعت طیور است، گفت: ضدعفونی حوضچه ورودی به سالن‌های پرورش، ضدعفونی محوطه مزارغ پرورش طیور شامل سالن‌های پرورش، سقف، دیوارها، بستر، پنجره‌ها و اطراف سالن‌ها به صورت اسپری، ضدعفونی تجهیزات و لوازم آبخوری، دانخوری، ضدعفونی مخازن آب مصرفی و مسیرهای انتقال آب به داخل سالن و از بین بردن زیست‌فیلم در لوله‌ها و مخازن آب و ضدعفونی انبارهای خوراک (دیوار و سقف و کف و تجهیزات و میکسر) از جمله موارد کاربرد این محصول است. از دیگر کاربردهای نانو بیوساید NF می‌توان به ضدعفونی کود به‌منظور کم شدن بوی نامطبوع و جلوگیری از احتمال انتشار آلودگی می شود.

وی افزود:  همچنین ضدعفونی البسه و پوشاک و لوازم شخصی کارگران (چکمه‌ها و دستکش‌ها، روپوش‌ها)، ضدعفونی قفس‌های طیور و دستگاه‌های جوجه‌کشی و ضدعفونی کامیون‌های حمل جوجه و مرغ، ضدعفونی سالن‌های کشتار (سقف و دیوار و کف)، ضدعفونی تمام مسیر و دستگاه‌های خط کشتار و سالن‌های بسته‌بندی و ضدعفونی فیلتر دستگاه‌های هواساز و پوشال کولرهای آبی که منجر به کاهش شدید بار میکروبی از هوا و محیط دام و طیور می‌شود، از دیگر کاربردهای این محصول به شمار می روند.

کد خبر 4770454 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو شرکت دانش بنیان دام و طیور نوآوری فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی هوش مصنوعی شرکت دانش بنیان جایزه مصطفی ص امنیت اطلاعات فناوری فضایی گوگل موبایل خودروی برقی ربات سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته در راستای اجرای طرح تامین آب روستاهای استان و محرومیت زدایی از چهره روستاها از ۲ محل اعتباری طرح های ملی و استانی اقدام به تحت پوشش قراردادن ۴۰ روستا با بیش از ۱۵۷۰ خانوار در شهرستان اهر نموده است.

وی افزود: ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این مبنا جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار جزو اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.

خانی افزود: در این طرح با اجرای حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، احداث ۱۰ باب مخزن با مجموع ظرفیت ۶۵۰ متر مکعب و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، ۵۵۰ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.

کد خبر 6092837

دیگر خبرها

  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالا‌های آسیب‌رسان سلامت
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند