Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدتقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی در همایش سالیانه توانبخشی عصبی ابن سینا ویژه سکته مغزی و ام اس در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا  با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند گفت: میانگین ابتلا به سکته مغزی در ایران ۵۰ سال است ضمن اینکه کاهش چشمگیر سن شیوع سکته مغزی در کشور هشداردهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در امور توانبخشی هدف از برگزاری این همایش علمی را به‌روز کردن اطلاعات، تبادل دیدگاه‌ها و آشنایی با پیشرفت‌ها در رشته‌های مختلف علوم توانبخشی دانست.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی ابراز امیدواری کرد با تبادل نظر اندیشمندان رشته‌های بالینی پزشکی و اساتید حوزه‌های مختلف توانبخشی دستاورد‌های علمی این حوزه اطلاع‌رسانی شده و در ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده توسط تیم توانبخشی موثر واقع شود و این تبادل اطلاعات در برنامه‌ریزی‌های سلامت کشور مورد استفاده قرار گیرد.

جغتایی  با بیان اینکه امروزه خدمات بهداشتی درمانی روز به روز افزایش می‌یابد بیان کرد: به دلایل مختلف نیاز به خدمات توانبخشی روز به روز افزایش می‌یابد و رویکرد توانبخشی به گونه‌ای است که قبل از بروز مشکل اساسی خدمات ارائه می‌شود.

این استاد نورو آناتومی و علوم اعصاب با اشاره به اینکه هدف توانبخشی بازگرداندن فرد به جامعه است خاطر‌نشان کرد: شروع خدمات توانبخشی از نظام سلامت است و اولین جایی که فرد بیمار در آن حاضر می‌شود یکی از واحد‌های حوزه سلامت است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی گفت: خدمات توانبخشی به صورت زنجیره‌ای، پیوسته و مداوم است که قابل جدا شدن از نظام سلامت و رفاه نیست.

جغتایی  با تاکید بر اینکه در هشت سال گذشته سازمان بهداشت جهانی برنامه عملیاتی را تدوین کرد که دولت‌ها متعهد به اجرا شدند؛ تعدادی از توصیه‌های ارائه شده به دولت‌ها در سال ۲۰۱۷ را برشمرد.

او با بیان اینکه خدمت توانبخشی در سطوح بالایی خدمات درمانی قرار دارند، گفت: بیمارستان‌ها باید سایت‌هایی با خدمات توانبخشی ویژه داشته باشند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی گفت: آمار سکته مغزی در آمریکا مثل خیلی کشور‌ها سالانه ۸۰۰ هزار نفر است که ۲۰ درصد آن‌ها دچار مرگ می‌شوند و مابقی بیش از دو سوم به خدمات توانبخشی نیاز دارند.

جغتایی با اشاره به اینکه روزانه ۴۰۰ نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند تصریح کرد: میانگین ابتلا به سکته مغزی در ایران ۵۰ سال است که این رقم کمتر از میانگین جهانی بوده و کاهش چشمگیر سن شیوع سکته مغزی در کشور هشداردهنده است و به همین دلیل توانبخشی سکته مغزی جزو ضروریات است.

دبیر علمی همایش نیز از حدود ۵۰ سخنرانی از رشته‌های تخصصی مرتبط حداکثر با حوزه توانبخشی در این همایش خبر داد و اظهار کرد: سخنرانی اندیشمندان برجسته توانبخشی در همایش پیشرو نقطه عطفی در اعتلای سطح کیفی و کمی رشته‌های مرتبط خواهد بود.

امیر رحمانی‌رسا برگزاری این همایش را نقطه عطفی در اعتلای سطح کیفی و کمی رسته‌های مرتبط با حوزه توانبخشی عنوان کرد: با برگزاری باشکوه این همایش شاهد ارتقای دانش، نگرش و خدمت رسانی متخصصان امر سلامت باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیزبا بیان اینکه  همایش توانبخشی عصبی برای چهارمین بار در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود گفت:  امید است این همایش در عرصه منطقه‌ای قابلیت‌های خود را  درعرصه پزشکی به نحو احسن نشان دهد.

رشید حیدری‌مقدم با اشاره به اهمیت توانبخشی به عنوان نیاز ضروری کشور و نیاز استراتژیک در جامعه افزود: کاهش موالید و ازدواج و افزایش طلاق به مفهوم پیری و افزایش سن در کشور است.

او با بیان اینکه کیفیت توانبخشی با تاسیس دانشکده‌ها و رشته‌های مختلف بهبود یافته است گفت: اگر موضوع توانبخشی به داخل خانواده نفوذ نکند مشکلاتی در افزایش ناتوانی افراد جامعه در پی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان توجه افراد جامعه به ویژه بانوان را به ورزش‌های خانگی خواستار شد و افزود: بازتوانی نیاز جامعه بوده و باید بیش از این به فرهنگسازی در این خصوص در رسانه‌ها و مطبوعات و فضای مجازی توجه شود.

حیدری مقدم با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در کشور با نگاه به ورزش و بهره‌گیری از قابلیت‌های فضای مجازی یادآور شد: تا سال ۲۰۳۰ هفتاد درصد مشاغل امروز دنیا از دست می‌رود و بر مبنای وب خواهد بود بنابراین باید جامعه برای ورود به این مقطع آماده باشد.

انتهای پیام/د.ا

کاهش سن سکته مغزی در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با خواص بی نظیر و جادویی موز آشنا شوید | موز چاق کننده است؟ خواص ویژه موز سیاه شده که نمی دانستید | چرا موزهای ظاهرا خراب خاصیت بیشتری دارند؟!

کد خبر 847529 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی موز

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد