Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد حکیمی‌پور، شهیندخت مولاوردی، حجت الاسلام فومنی، مصطفی کواکبیان، اسدالله بادامچیان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی خامنه‌ای، بهروز نعمتی، منوچهر متکی، جواد امام، قدرتعلی حشمتیان، ابراهیم اصغرزاده، علی شکوری‌راد، علی صوفی و حسن غفوری‌فرد و دیگر دبیران کل احزاب ملی در این انتخابات حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین کمالی، قدرتعلی حشمتیان، حجت ملکی و حسن غفوری‌فرد چهار نامزد انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هستند.

حمید ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پیش از برگزاری انتخابات با بیان اینکه این مراسم با حضور نماینده معاون سیاسی وزارت کشور به عنوان نماینده قوه مجریه همچنین نمایندگان قوه قضاییه و مجلس بعلاوه دبیران احزاب ملی برگزار می‌شود، گفت: نظارت بر این انتخابات توسط سه نفر به عنوان هیات نظارت انجام می‌شود که خانم پروانه مافی از مجلس، رمضان رنجبر از قوه قضاییه و بنده به عنوان دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب حضور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در دور قبل که دوم آبان ماه برگزار شده بود بنا بر گزارش‌های ارائه شده به کمیسیون ماده ۱۰ و نظر هیات نظارت تصمیم بر این شد که امروز انتخابات دوباره برگزار شود، گفت: هفده نفر از دبیران کل احزاب ملی برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده بودند که در انتخابات پیش ۱۳ نفر از آنها انصراف دادند.

ملانوری افزود: با توجه به اینکه دور دوم انتخابات برگزار می‌شود، حدنصاب جلسه با هر تعداد از دبیران کل قانونی است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب  گفت:‌ ساز و کار انتخابات را با انتخاب هیات رئیسه سنی آغاز می‌شود و سپس هیات رئیسه دائم انتخاب می‌شوند و انتخابات توسط آنها برگزار می‌شود.

در ادامه قدرتعلی حشمتیان با اعتراض به انتخابات برگزار شده دور پیشین گفت: هیات رئیسه و آقای بادامچیان حق مرا خوردند، من برنده شده بودم.

وی افزود: اگر قرار است دوباره انتخابات برگزار شود باید بین من و آقای غفوری‌فرد برگزار شود.

ملانوری با تاکید اینکه انتخابات باطل نشده است، گفت: انتخابات طبق آنچه که کمیسیون و هیات نظارت تصمیم گرفته است، باید دوباره برگزار شود.

در ادامه حجت الاسلام فومنی در اعتراض به این موضوع گفت: برگزاری دوباره انتخابات غیرقانونی است و نمی‌توانید دوباره این کار را کنید و اگر بناست انتخابات برگزار شود، باید بین دو نفر که بیشترین رای را آورده‌اند، انتخاب انجام شود.

در این میان درگیری لفظی میان مصطفی کواکبیان و فومنی رخ داد و فومنی او را متهم کرد و گفت: برای اینکه بتوانید دوباره در انتخابات مجلس رای بیاورید می‌خواهید حسین کمالی را برنده کنید.

پس از آن اسدالله بادامچی ضمن فراخواندن دبیران احزاب به سعه صدر و خویشتن‌داری انتخاب شدن در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را انقدر مهم ندانست که افراد با هم به چالش و بحث بپردازند و به تشریح وقایع انتخابات قبل پرداخت.

وی با اشاره به آبستراکسیون تعدادی از اعضا گفت: کار آنها اشتباه بوده است.

در اینجا کواکبیان گفت: پیش از اینکه کار آنها اشتباه باشد کار وزارت کشور اشتباه بوده که آنها (قائم مقام سه دبیر کل) را دعوت کرده است.

در ادامه بادامچیان از حسین کمالی و حجت ملکی درخواست کرد که انصراف دهند تا انتخابات بین حشمتیان و غفوری‌فرد برگذار شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب معاون سیاسی وزارت کشور هیات رئیسه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: بر اساس گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تا ساعت ۲۳ امشب فرصت طرح پیشنهادات خود را در جداول بودجه دارند، این در حالی است که کمیسیون تلفیق اصل گزارش را ارائه نکرده و ما باید در خلأ پیشنهاد دهیم.

وی ادامه داد: نباید برخورد با مجلس به گونه‌ای باشد که بعدها اگر کسی خواست خلاف آئین‌نامه اقدامی انجام دهد، زبان ما بسته باشد. در فایل مربوط به گزارش فقط نوشته شده مبلغ پیشنهادی کسر و اضافه می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی، کمیسیون تلفیق باید گزارش را به نمایندگان ارائه دهد اما با این شرایط ما چگونه می‌توانیم پیشنهادات خود را مطرح کنیم؟ امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است.

زنگنه اظهار کرد: هدف از اصلاح آئین نامه، اشراف نمایندگان به جداول بودجه بود اما اکنون ما جدولی نمی‌بینیم و نمی‌دانیم کمیسیون تلفیق چه اقدامی انجام داده است. از هیأت رئیسه می‌خواهم به دوستان تذکر دهد تا در ساعات باقی مانده فایل جداول را برای نمایندگان ارسال کنند تا ما بدانیم چه اتفاقی در کمیسیون تلفیق بودجه رخ داده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: اگر نقدی هم دارید آن را منصفانه بیان کنید. در ۴۰ و اندی سال گذشته چه زمانی جداول بودجه در صحن مجلس بررسی شده و نمایندگان تک به تک به جداول رأی داده‌اند که شما امروز می‌گوئید غیرشفاف‌ترین بودجه است؟

وی با تاکید بر اینکه نباید به مجلس ظلم شود، گفت: هیچ زمانی تک تک نمایندگان جداول مصوب در بودجه را نمی‌دیدند، پس در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان گذاشته است.

قالیباف ادامه داد: از طرف دیگر می‌گویند هیأت رئیسه به مجلس بها نمی‌دهد که مهم‌ترین بها همین اقدام است. البته مجلس این تصمیم را گرفت و هیأت رئیسه نیز با آن همراهی کرد. برخی از دوستان نیز با این اقدام که جداول در صحن بررسی شود، مخالف هستند و در حال حاضر پیشنهاد اصلاح مجدد این موضوع مطرح شده است، بنابراین از واژه غیرشفاف استفاده نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش مربوط به احکام و تبصره‌های بودجه تصویب و به قانون تبدیل شده است. جداول بودجه نیز بر اساس احکام تنظیم شده است.

کد خبر 6090684 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند