Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:02:52 GMT

آخرین وضعیت شهرهای سیل‌زده گمیشان و بندرترکمن

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۲۷۶۸

آخرین وضعیت شهرهای سیل‌زده گمیشان و بندرترکمن

 فرماندار بندرترکمن گفت: در سیل ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان آسیب دید که پس از بررسی و ارزیابی کارشناسان ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره ۴ درصد به کشاورزان این شهرستان برای جبران بخشی از خسارت ها پرداخت  شد.

الیاس هیوه چی اظهار داشت: همچنین تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد که این روند همچنان نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تلاش های همه جانبه مردم و مسوولین این شهرستان برای کاهش خسارت های ناشی از سیل اشاره کرد و افزود: پیش از بروز سیل، لایروبی رودخانه قره سو حد فاصل روستای زابلی محله و روستای قره سو و همچنین بخشی از کانال عبوری از شهر بندرترکمن آغاز شده بود که این اقدام پیشگیرانه باعث به حداقل رسیدن خسارت های سیل در بندرترکمن شد.

وی ادامه داد : علاوه بر آن در روزهای سیل دیواره های حفاظتی ۳ متری در مسیرهای با ریسک بالا احداث شد و مصب رودخانه قره سو نیز با مشارکت نهادهای نظامی به وسیله انفجار تعریض گردید تا خروج سیلاب از بندرترکمن شتاب بگیرد.

 هیوه چی گفت: با وجود این تلاش ها، سیل به ۴۵۰ منزل مسکونی بندرترکمن خسارت زد که کار مرمت و بهسازی خانه های نیازمند تعمیر به پایان رسید و ۱۹۲ واحد نیازمند نوسازی در مراحل گوناگون ساخت قرار دارند.

فرماندار گمیشان نیز گفت: بالا بودن سطح آب های زیرزمینی، قدمت زیاد ساختمان ها و مدت زمان طولانی ماندگاری سیلاب در شهر سبب شد خسارت سیل در گمیشان افزایش یابد.

 احمد دستمرد بیان کرد: پس از سیل ۳ هزار و ۱۳ واحد مسکونی گمیشان نیازمند مرمت و تعمیر بودند که عملیات تعمیر ۲ هزار و ۶۸۷ واحد به اتمام رسید.

وی بیان کرد: همچنین ۸۵۵ خانه در این شهرستان تخریبی و نیازمند نوسازی ارزیابی شد که از این تعداد ۷۰۰ واحد آن پی کنی شده و در مراحل گوناگون ساخت قرار دارد.

سیل نوروز ۹۸ در گلستان علاوه بر وارد کردن خسارت گسترده به زیرساخت ها، جاده ها، صنایع و راه آهن، مناطق مسکونی، کشاورزی و دیگر بخش هایی زیربنایی جان ۱۱ نفر را نیز گرفت. 

بر اثر سیل گلستان شهرهای آق قلا و گمیشان تا مدتها غرقاب بود بطوریکه ارتفاع آب در برخی خانه های مسکونی از ۲ متر هم بیشتر شد.
 

برچسب‌ها خسارت سیل کشاورزی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل کشاورزی گلستان خسارت سیل کشاورزی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران- گرگان را وادار به توقف کرد.

نعمت الله حاجی زاده گفت: با اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد، قطار در بندرگز متوقف شد.

او گفت: مسافران این قطار با مینی بوس و اتوبوس از بندرگز در حال جابجایی به گرگان هستند.

قطار تهران به گرگان شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود.

حاجی زاده گفت:با فروکش کردن آب حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان