Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:26:09 GMT

ظریف با رئیس‌جمهور قزاقستان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۲۹۵۳

ظریف با رئیس‌جمهور قزاقستان دیدار کرد

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،   «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در ایستگاه پایانی برنامه‌های خود در نورسلطان، عصر امروز سه‌شنبه با «قاسم ژومارت توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص تازه‌ترین وضعیت روابط دوجانبه، آخرین تحولات برجام و تروریسم اقتصادی آمریکا، همکاری‌های اقتصادی و کمیسیون مشترک دو کشور و نیز تبادل هیات‌های عالیرتبه تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا،  محمدجواد ظریف از دیروز دوشنبه برای شرکت در اجلاس سالیانه «کلوپ آستانه»  و دیدار با مقامات قزاقستان به این کشور سفر کرده است.

وی عصر دیروز در دانشگاه اوراسیا شهر نورسلطان (آستانه) حضور یافت و ضمن بازدید از موزه این دانشگاه دفتر یادبود آن را امضاء و سپس در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه با موضوع «پارادایم‌ها و گفتمان‌های نوین در جهان معاصر»  سخنرانی کرد و در مراسمی عنوان «پروفسور افتخاری»  دانشگاه اوراسیای قزاقستان وزیر امور خارجه اعطاء شد.

ظریف شامگاه دیروز هم با  «مختار تیلوبردی» وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان در یک شام کاری شرکت و درخصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه از جمله کمیسیون مشترک دو کشور، همکاری‌های تجاری و اقتصادی به ویژه در چارچوب خزر، همکاری‌های بندری و حمل و نقل هوایی، همکاری‌های کنسولی، نشست آتی کشورهای عضو روند آستانه و سایر موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه  امروز هم به عنوان سخنران ویژه افتتاحیه کلوپ آستانه با موضوع «بایسته‌های یک منطقه امن و با ثبات»  شرکت و سخنرانی کرد.  

برچسب‌ها قزاقستان محمدجواد ظریف نورسلطان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قزاقستان محمدجواد ظریف نورسلطان قزاقستان محمدجواد ظریف نورسلطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور به خصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیر عبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 6094831

دیگر خبرها

  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور