Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@20:21:05 GMT

حذف نماینده اتریش از اسکار ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۳۴۶۶

حذف نماینده اتریش از اسکار ۲۰۲۰

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، یک هفته بعد از آن که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در تصمیمی جنجالی "شیردل" (Lionheart) نماینده نیجریه در نود و دومین دوره جوایز اسکار را به خاطر این که دیالوگ‌های فیلم عمدتاً به زبان انگلیسی است، از رقابت در بخش فیلم بلند بین‌المللی خارج کرد، فیلم "جوی" (Joy) از اتریش را نیز به همین دلیل برای حضور در این بخش واجد شرایط ندانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقررات آکادمی اسکار برای انتخاب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان تغییر می‌کند ۶۱ کشور در راه نود و دومین دوره جوایز اسکار

به گزارش هالیوود ریپورتر، برابر با یکی از بندهای قوانین آکادمی درباره واجد شرایط بودن یک فیلم برای رقابت در این بخش، "فیلم بلند بین‌المللی در قالب یک فیلم سینمایی (با مدت‌زمان بیش از ۴۰ دقیقه) تعریف می‌شود که دیالوگ‌های آن عمدتاً به زبان انگلیسی باشد. "

با توجه به این بند، آکادمی اعلام کرد که دوسوم دیالوگ‌های "جوی" به نویسندگی و کارگردانی سودابه مرتضایی فیلمساز اتریشی ایرانی‌تبار به زبان انگلیسی است. حکم آکادمی دوشنبه صبح به کمیته انتخاب نماینده اتریش در اسکار ابلاغ شد.

آنوولیکا آلفونسوس در این فیلم نقش یک دختر نیجریه‌ای به نام جوی را بازی می‌کند که برای بازپرداخت بدهی‌ها و حمایت از خانواده‌اش در اتریش به‌عنوان یک برده جنسی کار می‌کند. از او خواسته می‌شود بر کار پرشس (ماریام سانوسی) یک کارگر جدید که آماده نیست سرنوشت خود را بپذیرد، نظارت کند.

"جوی" اولین بار در دنیا سپتامبر ۲۰۱۸ در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و برنده جایزه سینماهای اروپا شد. این فیلم بعداً در جشنواره لندن جایزه بهترین فیلم را برد. فیلم از ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ در اتریش اکران عمومی شد و شرکت نتفلیکس (که پخش‌کننده فیلم "شیردل" هم هست) از ۲۴ مه ۲۰۱۹ آن را در آمریکا روی پرده بود. "جوی" در حال حاضر در وبسایت راتن تومیتوز ۹۱ درصد آرای مثبت منتقدان را به دست آورده است.

"جوی" دومین فیلم بلند داستانی مرتضایی بعد از "ماکاندو" (۲۰۱۴) است که اولین بار در جشنواره فیلم برلین نمایش داده شد. او دو مستند "فرزندان پیامبر" (۲۰۰۶) و "در بازار جنسیت" (۲۰۱۰) را نیز در کارنامه دارد.

اتریش تا پیش از "جوی" ۴۲ فیلم برای رقابت در بخش فیلم بلند بین‌المللی (که تا آوریل ۲۰۱۹ فیلم خارجی‌زبان نام داشت) معرفی کرد که دو تای آن‌ها، "جاعل‌ها" ساخته اشتفان روزوویتزکی در ۲۰۰۷ و "عشق" به کارگردانی میشائیل هانکه در ۲۰۱۲ برنده جایزه اسکار این بخش شدند و دو تای دیگر "۳۸ – وین پیش از سقوط" به کارگردانی ولفگانگ گلوک در ۱۹۸۶ و "انتقام" به کارگردانی گوتز اشپیلمان در ۲۰۰۸ نامزد اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی شدند.

تا پیش از "جوی" تنها فیلم اتریشی دیگر که به نمایندگی از این کشور به اسکار معرفی شد، اما واجد شرایط شناخته نشد، "پنهان" به کارگردانی میشائل هانکه در ۲۰۰۵ بود. آن فیلم نه به این خاطر که دیالوگ‌هایش عمدتاً به زبان انگلیسی است، بلکه چون دیالوگ‌های فیلم متفاوت با زبان کشور معرفی‌کننده (زبان فرانسوی در مورد "پنهان") است، از رقابت خارج شد. آن زمان این مسئله خلاف قوانین آکادمی بود.

آکادمی در پاسخ به هالیوود ریپورتر درباره واجد شرایط ندانستن فیلم "جوی" توضیح داد: آکادمی مثل هر سال در این روزها فیلم‌های معرفی‌شده برای رقابت در بخش فیلم بلند بین‌المللی را بررسی می‌کند تا مشخص شود این فیلم‌ها با قوانین ما منافاتی نداشته باشند. فیلم "جوی" نماینده اتریش به‌تازگی بررسی شد و واجد شرایط شناخته نشد چرا که تنها ۳۳ درصد دیالوگ‌های فیلم غیرانگلیسی است.

آکادمی هفته گذشته نیز فیلم "شیردل" به کارگردانی گنه‌وی‌یه‌وه ناگی را که اولین نماینده نیجریه در تاریخ جوایز اسکار فیلم بلند بین‌المللی است، با این استدلال که فقط ۱۱ دقیقه دیالوگ‌های آن غیرانگلیسی است، از گردونه رقابت خارج کرد. این در حالی است که زبان رسمی نیجریه به خاطر دهه‌ها استعمار بریتانیا در این کشور، انگلیسی است.

تصمیم آکادمی درباره نماینده نیجریه با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد، از جمله آوا دوورنی کارگردان آمریکایی که در صفحه خود در توئیتر از فیلم "شیردل" حمایت کرد و در انتقاد از آکادمی نوشت: شما می‌خواهید تا ابد نیجریه را به این خاطر که با زبان رسمی خود رقابت می‌کند، از حضور در اسکار منع کنید؟

امسال ۹۳ کشور به اسکار نماینده معرفی کرده‌اند که یک رکورد جدید است. با حذف نمایندگان اتریش و نیجریه تا اینجای کار تعداد رقبا ۹۱ فیلم شده است.

اسامی نامزدهای بخش فیلم بلند بین‌المللی ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۳ دی) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد. نود و دومین دوره جوایز اسکار یکشنبه ۹ فوریه ۲۰۲۰ (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن به‌وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار می‌شود.

کد خبر 462907 برچسب‌ها سینما اسکار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینما اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانگنیک: باید ببینم بایرن را می‌خواهم یا نه!

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل در پایان فصل بایرن مونیخ را ترک خواهد کرد و این تصمیم قطعی است.

مکس ایبرل، مدیرورزشی بایرن مونیخ، اخیرا تایید کرده بود آن‌ها به انتخاب مربی جدید بسیار نزدیک هستند. در هفته گذشته نام زین الدین زیدان به عنوان گزینه جدی بایرن مطرح شده بود و به تازگی نام رالف رانگنیک هم اعلام شد.

رانگنیک در حال حاضر سرمربی تیم ملی اتریش است و پیش از این با باشگاه لایپزیش در آلمان سابقه همکاری داشت. شناخت او از فوتبال آلمان به عنوان یک فاکتور مهم برای بایرن در نظر گرفته می‌شود.

رالف رانگنیک درمورد شایعات پیرامون انتقالش به بایرن مونیخ گفت:"تماسی از بایرن وجود داشت و من آن را به فدراسیون فوتبال اتریش اطلاع دادم. ما رابطه بسیار قابل اعتمادی داریم. تمرکزم روی تیم ملی اتریش است. کاملا روی یورو متمرکز هستیم. اینجا خیلی احساس راحتی می‌کنم. در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که به طور پیچیده به آن فکر کنیم."

چه زمانی به آن فکر می‌کنید؟

لحظه‌ای که بایرن می‌گوید: ما تو را می‌خواهیم. سپس باید از خودم بپرسم: آیا من این باشگاه را می‌خواهم؟

تا سال 2026 با اتریش قرارداد دارید. آیا به آن پایبند خواهید بود؟

اگر بخواهم کاری متفاوت انجام دهم، ابتدا در مورد آن با فدراسیون فوتبال اتریش صحبت خواهم کرد.

موضوع مالی هم مطرح است؟

نه، این اصلاً برای من مهم نیست. برای  موضوعات دیگری اهمیت دارد: آیا می‌توانم تفاوتی ایجاد کنم؟ آیا می‌توانم چیزی را تغییر دهم؟ آیا شانس پیشرفت یک تیم و موفقیت آن همراه من وجود دارد؟ این چیزی است که به من انگیزه می‌دهد. وقتی این دیگر به من انگیزه ندهد یعنی زمان بازنشستگی فرا رسیده است.

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)
  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • رانگنیک: باید ببینم بایرن را می‌خواهم یا نه!
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز