Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@00:09:56 GMT

یعنی عاشق شده بودم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۳۴۸۲

یعنی عاشق شده بودم؟

- چی می‌خواست بگه!؟... مثل همیشه...

راه افتادم سمت هال... مثل این فیلم‌ها که یک نفر حرف مهمی دارد و نمی‌زند.

- جواب من رو بده!... چی گفت!؟... بگو دیگه!

- ناصر شوفر نیومده... خبری هم نداشتن؛ معلوم نیست کجا رفته... پسره بی‌کله!

رمان «شب‌های بی‌ستاره» را ستاره، دختر وسطی خانواده‌ای روایت می‌کند که سه دختر دارند و مادر هم باردار است و پدر هم خیلی دوست دارد صاحب پسری بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان وقوع حوادث، سال‌های آخر جنگ تحمیلی است؛ ‌ دوره‌ای که صدام موشک‌باران و بمباران شهرها را افزایش داده و این حمله‌ها را تا تهران و قم و... کشانده بود. در این رمان، دغدغه‌های دختری نوجوان و درک‌نشدن وضعیت و تغییرات او در خانواده‌ای سنتی و اهمیت حضور بعضی از بزرگ‌ترهای دور و بر در فامیل و محله، بازتاب می‌یابد. هنگامی که پای عشقی نوجوانانه هم به میان می‌آید و مشکلات دختر نوجوان راوی قصه، بغرنج‌تر می‌شود، حضور آن بزرگ‌ترها کارگشاتر است و به گذر ستاره از این دوره کمک می‌کند:

سارا تعریف کرد چه کار کردی...

حدس زده بودم که می‌داند ولی باز هم هول شدم و گفت: «سارا دروغ زیاد می‌گه!»

نگاهم کرد، لبخندی زد و گفت: «نشد دیگه... داری خودت رو از بین می‌بری! باید با یکی حرف بزنی!»

خیلی وقت بود این تصمیم را گرفته بودم اما می‌ترسیدم. می‌ترسیدم عمه را از دست بدهم. اگر می‌فهمید من چه آدم بدی هستم، دیگر تحویلم نمی‌گرفت. اگر عمه دوستم نداشته باشد من چه کار کنم!؟

رفت سراغ طناب دوم. صدایم کرد: «جا موندی که! بدو بیا! فکر می‌کنی فقط تو عاشق شدی!؟» عاشق!؟... نمی‌دانم... یعنی عاشق شده بودم!؟ همین جور الکی!؟... آخر این پسره مسعود برایم کاری نکرده بود، فقط یک بار لبخند زده بود. مگر عاشق‌شدن این طوری است!؟

این رمان زنانه یا بهتر بگویم دخترانه است، نه فقط به‌خاطر این‌که راوی و بیش‌تر شخصیت‌های داستان زن و دخترند؛ بلکه علاوه بر این، رویدادها و حتی اتفاق‌های سال‌های دفاع مقدس هم از زاویه‌ی دید دختران و زنان دیده می‌شود و محور اصلی و خطوط فرعی داستان، تقریباً همه به موضوع‌ها و مسائل دختران و زنان اختصاص دارد.

از امتیازهای مهم رمان «شب‌های بی‌ستاره» می‌توان به جسارت مرضیه نفری (نویسنده) در پرداختن به عشق سال‌های نوجوانی و اوایل جوانی، ‌آن هم در میان دختران خانواده‌های سنتی و مذهبی، انعکاس رفتار جسورانه‌ی دختران و زنان و نگاهی متفاوت به وضعیت و حال و روز خانواده‌های رزمنده‌ها و همسران شهدا اشاره کرد.

مرضیه نفری، رمان نوجوان شب‌های بی‌ستاره را در هشت فصل نوشته و انتشارات شهرستان ادب هم بهار ۱۳۹۶، این کتاب ۱۶۰ صفحه‌ای را به قیمت ۱۳‌هزار تومان در دسترس خوانندگان قرار داده است.

کد خبر 460976 برچسب‌ها نوجوان همشهری دوچرخه کتاب - معرفی و نقد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوجوان همشهری دوچرخه کتاب معرفی و نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) وقتی حیوانات عاشق می‌شوند

عکاس هندی حیات وحش تصمیم گرفته است تا تعدادی از تصاویرش را با مضمون عشق در حیوانات به اشتراک بگذارد.

به گزارش عصرایران، عشق، عشق است! «دوست داشتن» همه‌جا با توجه و مهربانی و لمس کردن نشان داده می‌شود. اینگونه است که برای همه‌ی ما عشق در هر نوعی قابل درک است.

آراویند رام (Aravind Ram)، عکاس دلباخته‌ی حیات وحش است که مجموعه‌ای از تصاویر عاشقانه‌ی حیوانات را به‌اشتراک می‌گذارد. او باتوجه به درکی که از رابطه‌ی حیوانات دارد، تصاویر زوج‌های عاشق وحشی را در مجموعه‌ی «عشق در قلمرو حیات وحش» قرار داده است. از شما دعوت می‌کنیم تماشاگر این مجموعه‌ی رمانتیک باشید.

دیگر خبرها

  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • نامه خواندنی اینزاگی به هواداران اینتر
  • راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • (تصاویر) وقتی حیوانات عاشق می‌شوند
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش
  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • ستاره‌ای که عاشق بارسلوناست به بایرن می‌رود!
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟