Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه آیین تجلیل از جوانان فعال در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه، به همت جمعیت دانشجویی هلال احمر جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد.

 بهرام بادکو رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در این مراسم که عصر امروز (۲۱ آبان) و به مناسبت دومین سالروز زلزله سرپل‌ذهاب و همچنین هفتاد و دومین سالروز تشکیل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار شد، با بیان اینکه امروز جوانان سرمایه عظیم تمام کشور از جمله  جمعیت هلال‌احمر هستند، افزود: در ایام زلزله کرمانشاه  شاهد فعالیت‌های داوطلبانه این جوانان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابرازامیدواری کرد، با حمایت بزرگان و مسئولین کشور، فعالیت‌های خیرخواهانه جوانان هلال‌احمر تداوم یابد و تقویت شود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از این سازمان نیز به عنوان یک سازمان جوان یاد کرد و افزود: جمعیت جوانان دانشجویی هلال‌احمر جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز از جمله جمعیت‌های  برتر است که تعامل خوبی با آنها داریم.

در ادامه فریدون نوری مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز از جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور یاد کرد و ادامه داد: در ایران جوانان مستعد بسیاری در زمینه‌های مختلف داریم که باید جایگزین نیروهای قدیمی شوند و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی همچنین  از جمعیت هلال‌احمر نیز به عنوان یک تشکیلات بشردوستانه یاد کرد که در جهان نزدیک به ۱۵۰ سال قدمت دارد و در حوادث طبیعی، جنگها و... پای کار بوده است.

نوری با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران نیز از سال ۱۳۰۱عضو صلیب سرخ جهانی شد، یادآوری کرد: با وجود این‌همه نیروی توانمند در کشور فعالیت‌های هلال‌احمر چندان قابل قبول نیست و باید بیش از این تقویت شود.

وی افزود: البته با وجود همه این موارد نیز جمعیت هلال‌احمر  ایران جز ۱۰ جمعیت برتر کشور است.

مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در ادامه بر لزوم آمادگی همیشگی ایران در برابر حوادث طبیعی خصوصا زلزله تاکید کرد و افزود: ۷۰ درصد وسعت کشور ایران زلزله خیز است و باید برای هرگونه زلزله آماده باشیم.

نوری با بیان اینکه زلزله در هیچ کجا دنیا قابل پیش‌بینی نیست، عنوان کرد: تنها راهکار پیشگیری و آمادگی است.

وی گفت: شاید اگر برای زلزله سرپل‌ذهاب آماده‌تر بودیم تا این حد آسیب به استان وارد نمی‌شد.

در پایان این مراسم از تعدادی از جوانان فعال در زمینه امدادرسانی به زلزله‌زدگان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید

قاسم غریب آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های آزادشهر، علی آباد کتول، آق قلا، گنبد کاووس و مراوه تپه ۵۴ نفر از نیروهای امداد رسان در قالب ۱۶ تیم به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ خانوار در سیل اخیر دچار بحران شدند، افزود: نیروی‌های امدادی جمعیت هلال احمر گلستان توانستند به ۱۹۶ نفر از حادثه دیدگان امداد رسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۷ دستگاه کمک دار سبک و دو دستگاه ست نجات از جمله ناوگان خودرویی بودند که در این حادثه به بکارگیری شدند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان گنبد کاووس، آزادشهر و مراوه تپه کار تخلیه آب از منازل و توزیع اقلام انجام شد، یادآور شد: شهرستان‌های علی آباد کتول، بندرگز، آق قلا در حال ارزیابی هستند.

غریب آبادی اظهار کرد: رانش زمین در روستای کاشیدار آزاد شهر و مسیر روستای کشکک رامیان داشتیم که ارزیابی صحنه حادثه و تثبیت منطقه عملیاتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در امدادرسانی‌های انجام شده ۳۲ تخته پتو، چهار دستگاه چادر امدادی، ۱۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰ قوطی کنسرو لوبیا، ۱۰ قوطی کنسرو تن ماهی، ۱۸ تخته موکت و دیگر موارد توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۲۰ باب تخلیه آب از منازل انجام شد.

کد خبر 6088691

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟