Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@10:37:55 GMT

اتهام زنی دولت سعودی به ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۳۸۲۸

هیأت وزیران سعودی در جلسه هفتگی خود که با حضور شاه این کشور برگزار می‌شود، این هفته،‌ ایران را به فریب‌کاری در برنامه هسته‌ای متهم کرد.

اخبار سیاسی- به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) در جلسه این هفته، ضمن بررسی گزارش‌هایی از آخرین تحولات منطقه و جهان، اعلام شد که دولت سعودی از تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تقدیر و «تقلب و فریب‌کاری ایران در برنامه‌ هسته‌ای خویش و تأخیر در ارائه اطلاعات لازم به آژانس را محکوم می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت سعودی همچنین همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و احترام به مصونیت و امتیازات کارشناسان آژانس را خواستار شد.

هیأت وزیران سعودی در ادامه از آژانس خواست تا تدابیر راستی‌آزمایی و نظارتی را در ایران تشدید کند. 

«عبدالله بن خالد بن سلطان عبدالعزیز» نماینده دولت سعودی در سازمان ملل نیز روز پنجشنبه هفته گذشته (۱۸ آبان) در بیانیه‌ای ایران را به «فریبکاری» و مخفی کردن بخش‌های حساس برنامه هسته‌ای خود متهم و ادعا کرد که تهران به دنبال دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای است. 

اشاره دولت سعودی به اخراج یک کارشناس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران، در حالی است که سازمان انرژی اتمی ایران درباره ممانعت از ورود یکی از بازرسان آژانس به نطنز اعلام کرده که در بدو ورود این فرد، تجهیزات کنترلی، علامت هشدار نشان داده و به همین سبب از ورودش جلوگیری و او اخراج و موضوع به آژانس اطلاع داده شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی برنامه هسته ای سازمان ملل دولت سعودی فریب کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته

به گزارش همشهری آنلاین، کریمی قدوسی با انتشار ویدئویی درباره این ادعای خود توضیحاتی را مطرح کرده و به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله تاسیسات اتمی ایران و پاسخ فرمانده حفاظت از مراکز هسته ای اشاره کرده است که گفته بود این تصمیم اسرائیل به معنای زیر پا گذاشتن خطوط قرمز ایران برای ساخت بمب هسته ای و احتمال تغییر فتوای رهبر انقلاب در این زمینه است. در اینجا توضیحات کریمی قدوسی را می بینید:

ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده

کد خبر 847027 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سلاح هسته‌ای

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • گروسی به تهران سفر می‌کند