Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش شکرریز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به تعیین اردون به عنوان محل برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال ایران و عراق در چارچوب مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی اظهار داشت: در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، کمیته‌ای در فیفا تحت عنوان «کمیته برگزاری مسابقات» بر نحوه برگزاری مسابقات توسط کشورهای میزبان نظارت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل بین‌المللی فوتبال افزود: در مقررات فیفا پیش‌بینی شده چنانچه در کشوری شرایط برگزاری مسابقات فراهم نباشد، کشور دیگری به عنوان کشور ثالث برای میزبانی انتخاب می‌شود. در همین ارتباط در عراق به دلیل شرایط ناامنی ناشی از اغتشاشات داخلی، شرایط برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال ایران و عراق فراهم نبود و مسئولان فوتبال عراق با انتخاب اردن به عنوان کشور ثالث، کارشکنی کردند.

شکرریز توضیح داد: کشور اردن دو ساعت اختلاف ساعت با ایران دارد و برای اینکه ساعت بدن بازیکنان تیم ملی ایران با کشور اردن تنظیم شود باید یک روز زودتر در این کشور حاضر شویم و علت شکست اخیر تیم ملی مقابل بحرین در منامه نیز بی‌توجهی کادر فنی تیم ملی به شرایط آب و هوایی این کشور نسبت به تهران بود به طوری که بازیکنان ما از دقیقه ۶۰ به بعد دیگر قادر به انجام حملات موثر نبودند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: عراقی‌ها با تیزهوشی به جای انتخاب قطر، کویت یا امارات که هم شرایط بهتر و هم اختلاف زمان کمتری دارد، مبادرت به انتخاب اردن کردند که غربی‌ترین کشور آسیاست و علاوه بر اینکه اختلاف ساعت بیشتر و امکانات نامناسب‌تری دارد، تعداد تماشاگران ایرانی در این کشور اندک است.

شکرریز گفت: طبق قوانین و مقررات فیفا فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران می‌توانست به انتخاب کشور اردن به عنوان محل برگزاری دیدار تیم‌های ایرانو عراق اعتراض کند اما با بی‌توجهی فدراسیون، این فرصت از بین رفت. ضمن اینکه در نهایت تصمیم نهایی توسط کمیته برگزاری مسابقات فیفا اتخاذ می‌شود.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه به وقت تهران در اردن برگزار می‌شود.

برچسب‌ها تیم ملی فوتبال تیم ملی فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال تیم ملی فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی عراق تیم ملی فوتبال تیم ملی فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین

به گزارش "ورزش‌سه"، سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با مصاف تایلند و عراق در بانکوک دنبال شد. پیش از این دو تیم ایران و تاجیکستان مقابل رقبای خود قرار گرفته بودند و در پایان موفق شدند با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند.

در این مسابقه شاگردان کاکائو که کارنامه درخشانی در فوتسال دارد، شروع بهتری داشتند و با دو گل پیش افتادند اما در ثانیه‌های پایانی نیمه اول این تیم میزبان بود که به بازی برگشت تا با امیدواری بیشتری در خانه مقابل هواداران خودی بازی کند.

با شروع نیمه دوم حملات تایلند برای جبران گل خورده آغاز شد و رودریگو سرمربی اسپانیایی این تیم به شاگردانش دستور حمله و جبران داده بود و سرانجام آنها موفق به ثبت گل تساوی شدند و روی یک اشتباه و برخورد توپ به پای مدافع عراق گل دوم هم به ثمر رسید.

در دقایق پایانی مسابقه تیم عراق هم برای حفظ نتیجه و هم برای اینکه نیم نگاهی به دروازه حریف داشته باشد، سیستم پاورپلی را در دستور کار قرار داد، اما یک اشتباه سبب شد تا بازیکنان تایلند که در فاز دفاعی بودند نهایت استفاده را ببرند و گل سوم به همین ترتیب از زمین تایلند به ثمر رسید.

در ثانیه‌های پایانی شاگردان کاکائو که همه چیز را از دست رفته می دیدند، تمام تلاششان را برای جبران نتیجه به کار گرفتند، اما درنهایت موفق به گلزنی نشدند تا این تایلند باشد که در حضور هوادارانش در بانکوک بازگشتی شیرین به مسابقه داشته باشد و صعودش را هم به جام جهانی مسجل کرده باشد.

دیگر خبرها

  • اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • برگزاری دیدار آلومینیوم - پرسپولیس با حضور تماشاگر
  • آلومینیوم - پرسپولیس، با حضور تماشاگران