Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@12:40:44 GMT

قاتل خاموش را دست کم نگیرید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۳۹۷۱

به گزارش ایرنا؛ با افزایش سرما و فزونی یافتن استفاده از انواع مختلف وسایل گرمایشی و برخی بی احتیاطی‌ها موجب می شود تا مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نیز افزایش یابد ، مرگ خاموش ابتدا بسیار مشابه یک سردرد ساده است و به تدریج فرد را به کام مرگ فرو می‌برد.

افزایش آمار بروز این نوع از مسمومیت‌ها در فصل‌های سرد سال، توجه افراد به ایمنی وسایل گرمایشی را به عنوان مهم‌ترین عامل پیشگیری از این نوع مرگ‌ها یادآوری می‌کند؛ بر همین اساس لازم است خانواده‌ها با حساسیت بیشتر نسبت به سلامت خود و اعضای خانواده، ضمن پرهیز از برخی رفتارهای مخاطره آمیز مانند استفاده از گاز پیک نیک در داخل چادر، از کارکرد درست وسایل گرمایشی مانند دودکش بخاری، شومینه و پکیج مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقت و توجه به داغ بودن دودکش، بهترین روش آزمایش کارکرد بهینه وسایل گرمایشی است ، اگر لوله دودکش بخاری سرد است دلیل آن خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از دودکش است که در این صورت باید رفع نقص شود؛ همچنین نصب کلاهک مخصوص برای دودکش در پشت بام‌ها برای جلوگیری از انتشار و برگشت گاز مونوکسید کربن در محیط منزل بارها از سوی کارشناسان توصیه شده است ، و در نهایت اینکه استفاده از دودکش‌های آکاردئونی آلومینیومی به علت نبود امکان آب بندی در ابتدا و انتها، بسیار خطرناک است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ خاموش جوان بروجنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیر مرکز آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجن گفت: در تماس با سامانه ۱۲۵ فرماندهی اتش نشانی گزارش گازگرفتگی واقع درمحله چهار صد دستگاه بروجن اعلام شد و تیم امدادونجات ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.
بابا خانیان افزود: این حادثه یک نفر فوتی در بر داشت.

دیگر خبرها

  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • مرگ خاموش جوان بروجنی
  • محمدی: حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید