Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:15:56 GMT

سومین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نصب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۴۰۴۶

سومین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نصب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سکوی فاز ۲۳ به عنوان دومین سکوی اصلی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با وزنی معادل ۲۵۰۰ تن عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آبان‌ماه) از سوی شناور HL-۵۰۰۰ در خلیج فارس نصب شد.

علی‌اصغر صادقی، قائم‌مقام طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تصریح کرد: سکوی فاز ۲۳، سومین سکوی گازی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی است و مشابه دو سکوی فاز نخست این طرح، با ظرفیت تولید روزانه ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون متر مکعب، معادل ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته شد.

وی از پایان حفاری تکمیلی و راندن لوله‌های CRA در چاه‌های موقعیت سکوی ۲۳ خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با تکمیل مراحل هوک‌آپ و راه‌اندازی، این سکو به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول با اعلام پیشرفت ۹۹.۲۲ درصد عملیات ساخت، ۷۰ درصد پیش راه‌اندازی و ۴۵ درصد راه‌اندازی این سکو در زمان انتقال و نصب، گفت: در مراحل ساخت سکوی ۲۳ افزون بر سازه‌های فلزی، ۳۴ هزار اینچ-قطر عملیات لوله‌کشی و بالغ بر ۹۰ کیلومتر عملیات کابل‌کشی برق و ابزار دقیق انجام شده است.

صادقی با بیان اینکه سکوی فاز ۲۳ به همراه سکوی اقماری ۲۴B، آخرین سازه‌های ساخته شده فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در یارد شرکت صدرا در بوشهر هستند، گفت: این دو عرشه پس از بارگیری روی شناور FLB۱۲۴، مهرماه در عملیات انتقال همزمان راهی پارس جنوبی شدند.

قائم‌مقام طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از متخصصان و کارکنان فعال در مراحل ساخت، نصب و راه‌ندازی سکوهای این طرح قدردانی کرد و گفت: بدون تردید، بار توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ در بخش فراساحل شامل ساخت سکوها، حفاری و خطوط لوله و همچنین توسعه و تکمیل پالایشگاه خشکی بر دوش مهندسان و کارگران ایرانی بوده و اکنون که شاهد گام‌های پایانی توسعه این طرح بزرگ گازی هستیم، باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

وی افزود: تلاش‌های انجام شده در این طرح افزون بر تقویت توان فنی پیمانکاران و تولیدکنندگان داخلی، سبب افزایش ظرفیت تولید گاز کشور از پارس جنوبی شده و تداوم تامین خوراک مصرفی پالایشگاه‌ها برای تولید محصولات راهبردی نفت و گاز و امنیت گازرسانی به مردم را به همراه داشته است.

کد خبر 4770739

منبع: مهر

کلیدواژه: پارس جنوبی فاز22پارس جنوبی شرکت ملی نفت ایران بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو زلزله وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت نیرو وزارت صنعت معدن و تجارت بورس قیمت سکه بهار آزادی عبدالناصر همتی تورم تحریم اقتصادی ایران برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به شرح زیر است:

به نام خدا

"این کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکاتش خدمت‌رسانى است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

بسیج سازندگی، این شجره طیبه‌ای که به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (حفظه الله) در هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ بنیان گذاری شده است، در طول این سال ها، همواره منشأ خیرات و برکات فراوانی بوده و به عنوان رکنی اساسی در تحقق سیاست‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در توسعه مناطق محروم و کم برخوردار، عملکردی درخشان و قابل قبول از خود به جای گذاشته است.

و اینک این نهاد انقلابی با گذشت ۲۴ سال از زمان تأسیس، با بسط و توسعه دامنه وظایف و محور‌های خدمات رسانی خود در زمینه‌های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، حضور در حوادث غیرمترقبه و برپایی اردو‌های جهادی در خدمت به مردم و شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح‌های محرومیت زدای نظام مقدس جمهوری اسلامی، سنگ تمام گذاشته است.

همراهی با دستگاه‌های اجرایی در تحقق و تکمیل طرح‌های عمرانی، راه اندازی کارگاه‌های کوچک و زود بازده اقتصاد مقاومتی، احیا و لایروبی قنوات، مرمت راه‌ها در مناطق صعب العبور، انجام برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی، تربیتی و تحقق طرح کمک‌های مؤمنانه تنها بخشی از خدمات قابل توجه و تقدیر بسیج سازندگی در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید

 ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند

اینجانب سالروز تأسیس بسیج سازندگی را به همه بسیجیان، جهادگران و کارکنان خدوم، مخلص و همیشه در صحنه بسیج سازندگی در خراسان جنوبی تبریک گفته، از تلاش‌های این عزیزان در زمینه محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان قدردانی می‌کنم.

باشد که این عزیزان در ادامه فعالیت‌های خود در عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و ایفای وظایف و سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی، گام‌های بزرگتر و پر افتخارتری بردارند و با برنامه ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بی نظیر خراسان‌جنوبی در مأموریت‌های محوله، راه‌های رسیدن به توسعه استان را کوتاه‌تر کنند.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام