Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:44:15 GMT

تاکید امام جمعه آستارا بر ترویج کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۴۲۶۹

تاکید امام جمعه آستارا بر ترویج کتابخوانی

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز سه شنبه در جمع کتابداران آستارا در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: گرایش مردم به کتاب در سال های اخیر به سبب گستردگی فضای مجازی و جذابیت های نهفته آن کم شده است اما با این حال،  کتاب جایگزین ندارد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری و علمای بزرگ دین اسلام، همواره با کتاب انس داشته و دارند و این امر بایستی برای ما الگوی عملی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تلاشگران عرصه کتاب در آگاهی جامعه نقش اصلی دارند و انگیزه مطالعه باید در مدارس و دانشگاه ها حاکم باشد تا به نیازهای فکری و فرهنگی قشر دانش آموز و دانشجو پاسخ داده شود.

امام جمعه آستارا بیان کرد: کتابخانه ها به حمایت بیشتر دولت نیاز دارند و حمایت های مادی جهت توسعه کتابخانه ها، زمینه ای برای گرایش بیشتر جامعه شهری و روستایی به کتابخوانی است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا نیز در این نشست گفت: برنامه های هفته کتاب از ۱۸ آبان ماه آغاز شده و برگزاری نشست های کتابخوان، کارگاه مادران قصه گو و روخوانی کتاب برای کودکان از  برنامه های کتابخانه های عمومی آستاراست.

آرزو عباس زاده افزود: ۹ نیروی انسانی در کتابخانه های آستارا فعالیت می کنند و شهرداری‌های این شهرستان در نیمه نخست امسال، ۲۰۰ میلیون‌ریال به عنوان نیم‌درصد درآمد خود به حساب کتابخانه ها واریز کردند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و چهار کتابخانه آن ۶۰ هزار نسخه کتاب و بیش از ۲ هزار عضو دارد.

برچسب‌ها آستارا کتاب علمی کتابخانه کتابخوانی طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا کتاب علمی کتابخانه کتابخوانی آستارا کتاب علمی کتابخانه کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان

دریافت 18 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6094745

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران