Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی و تربیتی رشد به زودی در استان گیلان برگزار می‌شود. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نادر جهان‌آرای عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: شعار سال تحصیلی امسال "مدرسه محل زیست تحصیلی پرنشاط و شرافتمندانه" است که عوامل و مدیران مدارس با توجه به اهمیت آن بایستی شرایط لازم را برای فعالیت‌های مناسب دانش‌آموزان در مدارس فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مشارکت خوب خیران و خیرخواهان مدرسه‌ساز در زمینه ساخت و ساز‌های مربوط به مدارس اشاره و بیان کرد: از تمام نهادهای مردمی و  خیران که در زمینه ساخت و ساز مدارس مشارکت داشتند تشکر می‌کنم.

جهان‌آرای با بیان اینکه استان گیلان تنها استانی است که از داشتن استخر شنای فرهنگیان محروم است ابراز داشت: بسیاری از استان‌های کشور دارای استخر شنای مختص فرهنگیان هستند اما گیلان از آن محروم است و ما در این زمینه نیازمند توجه و حمایت جدی هستیم.

رقابت 142 فیلم از ایران و جهان در جشنواره بین‌المللی فیلم رشدحکم مدیران جشنواره بین‌المللی فیلم رشد صادر شدچهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در گلستان پایان یافت

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی و تربیتی رشد در استان گیلان خاطرنشان کرد: چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی و تربیتی رشد به زودی در استان گیلان برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: برگزاری جشنواره رشد موجب می‌شود که دانش‌آموزان کمتر به مفاهیم انتزاعی متوسل شوند و تجارب واقعی و حقیقی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد و موجب افزایش مشارکت‌های عمومی آنان می‌شود.

محمد امجدی با اشاره به اهداف جشنواره بین‌المللی رشد اشاره خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از صنعت سینما در آموزش و پرورش، تشویق هنرمندان به ساخت فیلم‌های آموزشی و تنوع‌بخشی به امر آموزش و پرورش از اهداف این جشنواره است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان با 96.9 درصد باسوادی جزو 4 استان باسواد کشور است اظهار داشت: شهرستان شفت با 1.9 درصد دارای بیشترین رشد باسوادی است و پس از آن شهرستان‌های آستارا و تالش دارای بیشترین رشد سواد‌ آموزی هستند.

سیروس محمدی با اشاره به برخی مشکلات حوزه سواد‌آموزی تصریح کرد: رجعت بی‌سوادی در نوسوادان و کم‌سوادان، عدم احساس نیاز در افراد بی‌سواد برای باسواد شدن و عدم مشارکت برخی نهادها از جمله مشکلات حوزه سواد‌آموزی استان گیلان است.

وی به انتظارات معاونت سواد‌آموزی آموزش و پرورش گیلان از شورای پشتیبانی در اجرای طرح "شتاب‌بخشی سواد‌آموزی" استان اشاره و بیان کرد: پیشنهاداتی مانند ارائه بسته‌های تشویقی به افراد معرفی‌شده از سوی دستگاه‌ها در صورت ثبت‌نام در کلاس‌های سواد‌آموزی از انتظارات مدنظر است.

محمدی با اشاره به لزوم همکاری صدا و سیما در اجرای طرح "شتاب‌بخشی سواد‌آموزی" استان گفت: همکاری صدا و سیمای  استان در زمینه پخش تیزرهای تبلیغاتی و سواد آموزی نیز از انتظارات معاونت سواد‌آموزی استان در اجرای طرح "شتاب‌بخشی سواد‌آموزی" گیلان است.

جمیل عباسی غریب، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه گفت: در سال تحصیلی 93-94 اعتباری خوبی برای اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور اختصاص یافت که در آن سال 17 هزار و 700 نفر به مناطق غرب کشور اعزام شدند اما امروز به دلیل عدم اعتبار مناسب، اعزام‌ها کم شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان اظهار داشت:‌ با توجه به توانایی‌های دانش‌آموزان هنرستان‌ها در زمینه کارهای طراحی و تولیدی لازم است که یک محل دائمی برای عرضه تولیدات دانش‌آموزان در استان اختصاص داده شود.

جابر اخلاقی به توانمندی‌های دانش‌آموزان در زمینه تولیدات باغی، کشاورزی و دامی اشاره و بیان کرد: اخیراً مقرر شد که با همکاری شهرداران و بخشداران مناطق، محل و غرفه‌هایی برای عرضه محصولات و تولیدات دانش‌آموزان در محل برگزاری بازارهای هفتگی استان گیلان در نظر گرفته شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این جلسه با اشاره به نقش رسانه در عرصه آموزش اظهار داشت: آموزش و پرورش در بسیاری حوزه‌ها موفقیت‌های خوبی کسب کرده است و رسانه نیز از نقش ویژه‌ایبرای اطلاع‌رسانی این موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی برخوردار است.

محمدباقر باقرزاده با بیان اینکه صدا و سیما اخبار مربوط به اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور را در تمام شهرستان‌ها پوشش می‌دهد گفت: گزارشات المپیاد‌های ورزشی و دیگر مسابقات نیز به صورت زنده در سطح ملی پخش می‌شود.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند