Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:07:56 GMT

آغاز اسکان موقت زلزله زدگان آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۵۵۵۹

آغاز اسکان موقت زلزله زدگان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: برای اسکان موقت زلزله زدگان اتاق امنی به مساحت حدود ۱۲ متر مربع در محل زندگی مردم زلزله زده ایجاد می شود.

«حافظ باباپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: در زلزله اخیر یک هزار و 500 تا 2 هزار واحد مسکونی و یکآغاز تعمیر خانه های آسیب‌دیده زلزله زدگان هزار و 500 واحد نگهداری دام آسیب دیدند که نیاز به تعمیر دارند و حدود 3 هزار واحد مسکونی نیز با تخریب بیش از 70 درصد نیاز به بازسازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بیش از 3 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی اماکن مسکونی و دامی آسیب دیده از زمین لرزه آذربایجان شرقی تخصیص یافته است ادامه داد: پس از مرحله امداد و نجات جمعیت هلال احمر بنیاد مسکن متولی اسکان موقت و در مرحله بعدی اسکان دائم زلزله زدگان است.

باباپور گفت: برای اسکان موقت زلزله زدگان اتاق امنی به مساحت حدود 12 متر مربع در محل زندگی مردم زلزله زده ایجاد می شود تا از آن هم برای اسکان موقت و هم نگهداری غلات و سایر مایحتاج کشاورزی استفاده شود.

وی افزود: اسکان دائم زلزله زدگان بعد از اسکان موقت آنان شروع می شود و این مرحله به شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد، زیرا با توجه به کاهش دما به هنگام شب، در این مناطق امکان بتن ریزی و بازسازی واحدها وجود ندارد.

باباپور یادآوری کرد: دولت به ازای هر واحد تخریب شده 100 میلیون ریال تسهیلات طولانی مدت از بابت اجاره خانه برای اسکان موقت به هر خانوار اعطا می‎ کند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارگاه ها برای نصب اتاق امن در مناطق زلزله زده دایر شده است گفت: هم اکنون کار آماده سازی محل برای ایجاد اتاق امن آغاز شده و پس از حمل اسکلت های مورد نیاز، از فردا مرحله نصب آن ها آغاز می شود.

باباپور اضافه کرد: در صورت بهبود شرایط آب و هوایی کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده برای اسکان دائم زلزله زدگان اواخر بهمن یا اوایل اسفند امسال آغاز می شود.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر رفسنجان هفته وحدت کانون های مساجد وحدت اسکان موقت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶ هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تا پایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترغیب جوانان به ازدواج است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان