Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:45:02 GMT

مروری بر مهم ترین اخبار روز سه شنبه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۶۱۷۱

مروری بر مهم ترین اخبار روز سه شنبه

بیش از ۱۰۰ خادم حسینی در شیروان تجلیل شدند، بیست و یکمین پردیس سینمایی امید در شهر شیروان احداث می شود و اعتبارات ملی و طرح ابرار به کمک بهسازی محور پیره و پسکن آمد؛ بخشی از مهم ترین تیترهای امروز بیست و یکم را تشکیل می دهد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج:
اعتبارات ملی و طرح ابرار به کمک بهسازی محور پیره و پسکن آمد
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاروج گفت: بازگشایی و تعریض محور روستایی پیره و پسکن شهرستان با اختصاص سه میلیارد ریال از اعتبارات ملی در قالب طرح ابرار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هومن وکیلی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: طرح ملی ابرار با هدف ساخت و تکمیل راه‌های روستایی اولویت‌دار از سوی وزارت راه و شهرسازی آغاز و اجرای آن به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شده است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاروج، از کاهش هزینه ساخت راه‌های روستایی از ۲۵ تا بیش از ۵۰ درصد با روش جدید در طرح ملی ابرار خبر داد و گفت: در این روش عملیات زیرسازی از سوی راهداری انجام می‌شود، استفاده از آسفالت گرم به غیر از نواحی سردسیر ممنوع، لایه اساس حذف و مقرر شد لایه زیر اساس با سیمان یا آهک تثبیت شود که مورد تایید آیین نامه‌های داخلی و بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه  ابنیه فنی در روی رودخانه روستاهای پیره – پسکن نیز در حال مطالعه است که مشاور پس از تهیه نقشه ها ابلاغ می کند و میلگردهای مورد نیاز این ابنیه نیز خریداری شده، افزود: محور پیره – پسکن به طول 8 کیلومتر است که با توجه به قرار داشتن در فصل سرما در مرحله نخست بهسازی سریع مسیر برای تسهیل تردد اهالی است.

وکیلی بیان داشت: بهسازی و تعریض این محور، تردد اهالی سه روستای پیره، پسکن و شیرغان را تسهیل می کند.

وی از آغاز  بهسازی و شن ریزی و حریم زنی محور پیرعلی هم خبرداد و گفت: پیگیر دریافت اعتبار و قیر برای تکمیل این محور نیز هستیم.

با طرح ملی ابرار (اقدام برای راه های اولویت دار روستایی) نسبت به ساخت و تکمیل دوهزار کیلومتر راه روستایی اولویت دار در کشور تا پایان سال جاری اقدام می شود که با اجرای این پروژه‌ها به صورت امانی و با استفاده از ظرفیت داخلی دستگاه‌ها، قریب به ۶۰ درصد هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

شهرستان فاروج دارای 456.6 کیلومتر راه بین‌شهری و روستایی است که 426 کیلومتر آن راه روستایی بوده و از این میزان 193.6کیلومتر راه به‌ صورت راه آسفالت روستایی و 32 کیلومتر راه آسفالت بین‌شهری است.

 

 

به مناسبت هفته وحدت؛
اهدای جهیزیه به زوج های جوان اسفراین 
مسئول نمایندگی آستان قدس در خراسان شمالی از اهدای جهیزیه به زوج های نیازمند در اسفراین خبر داد.

 محمد اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، گفت: به پنج زوج جوان و نیازمند اسفراینی جهیزیه از سوی دفتر آستان قدس رضوی اهداء شد.

مسئول نمایندگی آستان قدس در خراسان شمالی افزود: این جهیزیه شامل 14 قلم کالا از جمله یخچال، فرش، گاز رومیزی، پتو، سرویس ملامین و سرویس قابلمه است.


وی اظهارداشت: تمامی این وسایل به ارزش ۶۴ میلیون تومان بوده است.


اکبرزاده همچنین از توزیع لوازم التحریر بین 35 دانش آموز مستضعف و محروم استان خبر داد و بیان داشت: ارزش هر بسته ۹۰ هزار تومان بوده که شامل کیف، دفتر، مداد رنگی و... است.

 

شبستان گزارش می‌دهد؛
وحدت، یکی از مبانی محوری در ارتباط و تعامل بین امت اسلامی است
هفته وحدت، ابتکار بسیار خوبی بود که سبب نزدیکتر شدن جمعیت شیعه و سنی با هم می شود و می توان گفت وحدت، یکی از مبانی محوری در ارتباط و تعامل بین امت اسلامی است و هفته وحدت فرصت مناسبی است تا همبستگی و یکدلی جهان اسلام تقویت شود.

خبرگزاری شبستان _ شیروان؛ پیش از انقلاب ارتباط میان شیعه و سنی کم بود و نام اسلام در منطقه مطرح نبود؛ اما الحمدلله امروز شیعه و سنی در کشور ما به خوبی با هم زندگی می‌کنند و در این راه بهترین مسیر را انتخاب کرده‌اند.  مشترکات ما بیش از همه چیز باید مدنظر قرار بگیرد و اختلافات، مسائلی نیست که قابلیت مطرح شدن را داشته باشد. هفته وحدت فرصت مناسبی است تا همبستگی و یکدلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پر از فتنه با تامل و تعمق بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

مسلمانان باید با پرهیز از تفرقه و اختلافات در مسائل جهان اسلام همسو و هم جهت حرکت کنند تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام حفظ شود. به گفته مقام معظم رهبری که فرمودند: معنای اتحاد بین ملت های اسلامی این است که در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو حرکت کرده و به یکدیگر کمک کنند و سرمایه های خودشان را علیه دشمنان بکار گیرند و ما هم باید این رهنمود را چراغ راه خود قرار داده و درس بگیریم.

وحدت امروز سرلوحه تمامی اهالی قرار گرفته است و مسئولان باید امروزه در راس شعار وحدت قرار داشته باشند و خوشبختانه امروز مسئولان درک بالایی از این وحدت دارند. هفته وحدت از ابتدای پیروزی انقلاب بنا نهاده و تلاش شد در مواضع فکری و اجتماعی اهل تسنن و تشیع به یکدیگر نزدیک شوند. در حوزه اعتقادی، خدامحوری و توجه به معاد مورد نظر است و در بخش عاطفی نیز همه دل ها متوجه رسول اکرم(ص) است.

واقعیت این است که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تاکنون وضعیتی که حالا ایجاد شده وجود ندارد زیرا در همه مجامع مختلف انسانی بحث اسلام مطرح است. این توسعه و اقتدار در طول تاریخ بی سابقه است و از سوی دیگر نیز سابقه نداشته همه قدرت های دنیا برای نابودی اسلام تلاش کنند. امروز تنها نظامی که به دلیل اسلام بر آن تهاجم می شود انقلاب اسلامی ایران است و تضعیف این جبهه قرار نگرفتن در خط پیامبر اکرم(ص) است.

با وجود همه دشمنی ها ۴۰ سال است که پیروزی با انقلاب اسلامی ایران بوده و تا جهانی سازی اسلام به فعالیت خود ادامه خواهیم داد. همه مسلمانان باید به موضوع انقلاب و مقاومت در برابر دشمن اهتمام داشته باشند تا بتوانیم به پیروزی برسیم. فرا رسیدن هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا مسلمانان یک بار دیگر نیازهای اساسی خود را ارزیابی کنند و با ارزیابی این نیازها بتوانند مشکلات جهان اسلام را یک به یک برطرف کنند. امروزه ایجاد اختلافات و نبود اتحاد در بین ملت های مسلمان می تواند سبب بروز مشکلات مختلفی در جهان اسلام شود که در این زمینه مسلمانان باید با حساسیت بیشتری به موضوعات نگاه کنند.

رسول اکرم (ص) پیام آور صلح و دوستی است که برای ریشه کن کردن جهالت و از بین رفتن تفرقه تلاش زیادی کرد و وحدت را در بین مسلمانان بنا نهاد. وحدت مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است و خوشبختانه اتحاد خوبی بین مسلمانان شیعه و سنی وجود دارد. ایران اسلامی با وحدت به اوج نقطه عزت رسید و نباید تعدادی افراد تندرو شیعه و سنی، اتحاد مسلمانان را خدشه دار کنند. دشمنان اسلام در پشت مرزها همواره سعی دارند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند که با وحدت یکپارچه مردم هرگز به اهداف شوم خودشان نخواهند رسید.

وحدت یکی از مبانی محوری در ارتباط و تعامل بین امت اسلامی است که در منابع دینی ما از جمله قرآن کریم و احادیث نبوی بر آن تاکید شده است و خداوند، مسلمانان را از تفرقه و جدایی نهی کرده است. از جمله مهم ترین عناصر و عوامل وحدت بخش بین ما مسلمان دو اصل توحید و نبوت است. اشتراک در قبله واحد و قرآن مجید به عنوان کتاب دینی و معجزه جاوید پیامبر اسلام از دیگر عناصر وحدت بخش است.

اهل تشیع و تسنن مشترکات بسیاری دارند که نخستین مورد آن، اعتقاد به وجود پروردگار یکتا و بی‌همتاست که فرمان به اتحاد و پرهیز از تفرقه را می‌دهد. پیامبر اکرم (ص) الگوی اخلاق و دارای قلبی نرم و رحمه للعالمین بودند و میراث خاتم الانبیاء(ص) اهل بیت(ع)، ائمه اطهار و سنت نبوی است که امروز در اختیار ما قرار دارد.

 

 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی؛
تخصیص ۲۷۳ میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خبر داد: تا کنون از محل اعتبارات دو سفر ریاست جمهوری به استان ۲۷۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی؛ رضا رجب زاده در نشستی با محوریت پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، اظهارداشت: افزون بر ۲۲۰ میلیارد تومان این اعتبارات مربوط به سفر ریاست جمهوری در سال جاری و ۵۰ میلیارد تومان مربوط به سفر گذشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: در سفر کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی در سال جاری ۴۴ طرح و پروژه با ۵۹۴ میلیارد تومان اعتبار و ۳۴۴ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی مصوب شد که ۲۹۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۲۹۹ میلیارد تومان در سال ۹۹ تخصیص خواهد یافت.

وی مطرح کرد: زمان تعیین شده از سوی ریاست جمهوری برای اتمام این پروژه ها پایان سال ۹۹ می باشد که برنامه زمان بندی برای پیگیری، اجرا، کنترل و نظارت مصوبات سفر توسط دستگاه های اجرای استان تهیه شده است.

رجب زاده تاکید کرد: برنامه زمان بندی باید دقیق و قابل کنترل و نظارت باشد و تعریف پروژه ها به گونه ای باشد که با تخصیص کامل اعتبارات، آن پروژه به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت با پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا خواهد بود، خاطرنشان کرد: بخشی از این پروژه ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و بنابراین روند انجام کارها باید تسریع یابد.

وی افزود: در حوزه عمرانی استان کمیته پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و ملاقات های استاندار با مسئولان مختلف کشوری در مرکز و استان تشکیل شده که دستگاه های اجرایی باید به موقع به مکاتبات این کمیته پاسخ دهند و پیگیر مصوبات این جلسات از وزارتخانه مربوطه باشند.

رجب زاده خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: برای پیگیری و اجرای مصوبات اهتمام داشته باشید و مشکلات موجود را احصا و اعلام کنید تا برای رفع آن اقدام شود.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی هم اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری ۱۸ تفاهم نامه انعقاد قرارداد شد که تا کنون ۱۴ تفاهم نامه امضا شده است و پیگیر هستیم مابقی نیز امضا شود.

محمود قنبری افزود: در قالب این تفاهم نامه ها ۱۲۰ پروژه تعریف شده که اعتبارات ریالی آن ۱۰ هزار میلیارد تومان و به همان میزان رقم ارزی است.

وی، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل ملزم به پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری هستند.

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی:
بیست و یکمین پردیس سینمایی امید در شهر شیروان احداث می شود
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی گفت: بیست و یکمین پردیس سینمایی امید در شهر شیروان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیروان؛ رمضانعلی حیدری خلیلی امروز سه شنبه (۲۱ آبان) در جلسه امضای تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید شیروان اظهار داشت: صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت های فرهنگی و سینمایی هزینه نیست؛ سرمایه گذاری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی گفت: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی،  ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، شهرداری‌ها و سازمان شهرداری‌های کشور، توسعه زیرساخت های سینمایی و افزایش سالن های سینما در کشور شتاب گرفته است.

حیدری خلیلی افزود: امروز با استقبال شهرداری‌ها برای احداث سینما در شهرهای فاقد سالن سینما مواجه هستیم و تا امروز تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۲۱ شهر در ۲۱ استان کشور با ظرفیت ۶۹ سالن امضا شده است.

وی افزود: پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری، تاسیسات، سالن، پرده، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۶۹ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداری‌ها در سطح کشور در حال احداث است.

حیدری خلیلی افزود: هفت سینما در استان خراسان شمالی فعال است و چهار سالن سینمای دیگر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر بجنورد در مرحله پایانی ساخت قرار دارد.

 

 

به همت کانون فرهنگی و هنری امام سجاد (ع) شیروان؛
بیش از ۱۰۰ خادم حسینی در شیروان تجلیل شدند
همزمان با هفته وحدت، مراسم تجلیل از خادمان حسینی با حضور فعالان فرهنگی و مسئولان استانی و شهرستانی، در شهرستان شیروان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛  160 تن از خادمان حسینی شهرستان شیروان که در ایام محرم و صفر فعالیت های فرهنگی داشتند؛ اعم از خیرین و ذاکرین در مراسمی که با حضور تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان فرهنگی و نیز اقشار مختلف مردم و نمازگزاران در محل مسجد امام سجاد (علیه السلام) این شهرستان برگزار شد، تجلیل شدند.

بر این اساس در این مراسم از 135 خادم، 11 خیر فرهنگی و 14 ذاکر حسینی با اهداء لوح تقدیر، توسط مسئولان حاضر قدردانی شد.

گفتنی است، برگزاری مراسم سوگواری و مسابقات فرهنگی و تبلیغی،  برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری نشست ها و جلسات مرثیه خوانی و عزاداری و نیز برپایی موکب و خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی در مرز مهران و نیز موکب ویژه زائران پیاده حرم رضوی از اهم اقدامات انجام شده توسط خادمین و فعالان فرهنگی شیروان در ایام محرم و صفر می توان نام برد.

 

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان شیراز هفته وحدت اصفهان شبستان یزد دستاوردهای کانون مسجد خادمان حسینی کانون مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ، براساس اعلام کارشناسان هواشناسی و صدور هشدار نارنجی در استان بارش باران از صبح امروز در اکثر شهر‌های استان شروع شد و هم اکنون هم ادامه دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان استان در حالت آماده باش هستند، گفت: شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین بیشتر از سایر نقاط استان است و شاهد آبگرفتگی در برخی نقاط شهر‌های شیروان و بجنورد هستیم، اما با تلاش نیرو‌های شهرداری و ... کنترل شده است.

شفیق افزود: شهروندان از اتراق در کنار رودخانه‌ها و قرار گرفتن در مسیر مسیل‌ها به‌طور جدی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود