Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: حدود ۵هزار دانشجو در این دانشگاه و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

"کرم الله جانی پور" در بازدید از غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج واحدی ویژه در سطح جامع است که از زمان تاسیس در سال ۶۳ تاکنون خدمات بسیار زیادی را به شهرستان، استان و جامعه ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بیش از ۵۰ تا ۵۵ درصد فارغ التحصیلان سطوح عالی مراکز آموزشی در استان مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان به دلیل کاهش متقاضی، کاهش نسل دانشجو، پذیرش بالای دانشگاه های دولتی و کثرت مراکز آموزش عالی در استان در سطح خرد و کلان با افت شدید به جهت کمی مواجه شد و این روند تا سال گذشته ادامه داشت.

جانی پور تصریح کرد: امسال تغییر محسوسی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد و در مقطع کارشناسی بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد رشد داشته ایم.

وی تاکید کرد: ۱۵۰۰ دانشجو کارشناسی جدید ترم اول جذب کردیم و از امروز برای جذب دانشجویان ترم بهمن اعلام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج و رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: دو رشته بسیار متقاضی میکروبیولوژی و کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی را جدیدا امسال داریم.

جانی پور افزود: در رشته کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی، ۲۸۰ دانشجو و در رشته میکروبیولوژی نیز تقریبا همین تعداد یعنی جمعا ۶۰۰ دانشجو را در این دو رشته جذب کردیم.

وی اظهار کرد: بنا است که برای ترم بهمن ۷رشته جدید به خصوص در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج و رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: سیاست و رویکرد دانشگاه آزاد در سطح کلان این است که تمام واحدهای دانشگاه آزاد کشور رشته های مازاد را در یک سایت ارائه دهند که در این زمینه مقدمات لازم را فراهم کرده ایم و حتما برای ترم بهمن ماه رشته های جدیدتری را خواهیم داشت.

جانی پور تاکید کرد: رشته های جدید حتما باید از معضلات، چالش ها و نیاز استان را برطرف کند.

وی تصریح کرد: بعد از کاهش کمی دانشجویان، رشد کیفی مد نظر قرار گرفته است و تجهیزات فنی بسیار بالا بخصوص در بحث تجهیزات فیزیکی و آزمایشگاهی مثل آزمایشگاه استاندارد که تجهیزاتی فوق پیشرفته دارد در دانشگاه آزاد استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج، گفت: هفته گذشته آزمایشگاه استاندارد در واحد یاسوج با مسئولان کشوری افتتاح شد، تفاهم نامه ای را با اداره استاندارد استان منعقد و کاری اساسی را برای تحقیقات بنیادین شروع کردیم.

جانی پور افزود: در دو محور مسئولیت سمت سو دادن به تحقیقات را در سطح کشور داریم که مبنای تحقیقات در شهرستان گچساران گاز محور و در شهرستان بویراحمد بلوط محور و گیاهان دارویی است و تفاهم نامه هایی را منعقد کرده ایم.

وی اظهار کرد: در واحد یاسوج با احتساب تعداد دانشجویانی که پایان نامه دارند حدود ۵هزار دانشجو و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که رشد تعداد دانشجویان در استان ۱۰تا ۱۵ درصد و در واحد یاسوج ۳۰ است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج عنوان کرد: افزایش شهریه در هیچ رشته ای نداشتیم، در بعضی از رشته ها تخفیف جدی داشتیم و تسهیلات ویژه ای را برای دانشجویان در نظر گرفته ایم.

پردیس ۱۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد

جانی پور در خصوص وضعیت پردیس ۳۸ هکتاری دانشگاه آزاد در سرآبتاوه ادامه داد: ارزش این پردیس بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که این هفته سند مالکیت پردیس دانشگاه آزاد اسلامی را دریافت می کنیم البته پردیس دانشگاهی متعلق به مردم شهر است.

وی با بیان اینکه کار پژوهشی و فعالیت های تحقیقاتی جزو آموزش است، ادامه داد: طرح های متعددی را در خصوص استفاده از پردیس دانشگاهی به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ارائه داده ایم که امیدواریم حتما یکی از این طرح ها به نتیجه برسد.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج، تصریح کرد: هفته گذشته برای دو پروژه جاده دسترسی پردیس دانشگاهی مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به دانشگاه آزاد اسلامی داده شد که به دو پیمانکار برای تکمیل واگذار شد.

جانی پور تاکید کرد: به جهت اینکه در مقطع کارشناسی رشته ها بدون کنکور است و همه دانشگاه های کشور جذب بدون کنکور را دارند، عمده دانشجویان دانشگاه بومی هستند و درصد بسیار کمی دانشجویان غیربومی در مقطع کارشناسی داریم.

وی گفت: حدود ۵۶ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خانم و حدود ۴۴ درصد آقا هستند.

فضای باز سیاسی در دانشگاه آزاد فراهم خواهیم کرد

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد یاسوج، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در انتخابات مختلف از گذشته تاکنون فضای باز سیاسی را در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری داشته است و در انتخابات دوره قبل نمایندگان مجلس و همه کاندیداها، دانشگاه آزاد را به دلیل داشتن فضای باز انتخاب می کردند.

جانی پور عنوان کرد: تشکل های سیاسی در دانشگاه آزاد فعال هستند و در هفته اخیر برنامه هایی را داشتند و در انتخابات سال ۹۸ فضای کاملا آزاد و باز را برای جریان های مختلف ایجاد خواهیم کرد تا عادلانه به اظهار نظر بپردازند و پاسخگوی دانشجویان باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر صمدزاده با ارائه آماری از میزان شرکت کنندگان در این آزمون ها عنوان کرد: روز پنجشنبه ۸۰۳ زن  در نوبت صبح  در رشته علوم انسانی به رقابت پرداختند.

او گفت: ۲۷نفرنیز  عصر پنج شنبه در رشته هنر ۱۳۶ نفر هم  عصر پنج شنبه در رشته زبانهای خارجی آزمون دادند.

صمد زاده گفت: ۸۹۳  داوطلب صبح جمعه در رشته علوم تجربی  شرکت  کرد ه و به رقابت پرداختند

مجموع داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در واحد سلماس  ۱هزارو ۸۵۹ داوطلب بر آورد شده است

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج