Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@19:14:24 GMT

پمپئو با همتای قطری خود دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۶۵۷۴

پمپئو با همتای قطری خود دیدار کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «محمد بن عبدالرحمان بن جاسم عبدالثانی» وزیر امور خارجه قطر عصر سه‌شنبه به وقت واشنگتن با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود دیدار و گفت: وکو کرد.

براساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، دو طرف در این دیدار درباره "اهمیت اتحاد شورای همکاری خلیج [فارس]برای مقابله با بی‌ثباتی در منطقه و دیگر مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله تحولات اخیر در عراق، سوریه و لبنان گفت: وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای در موضعی که - به گفته عراقی‌ها - بر خلاف اراده ملی عراق و مرجعیت عالی دینی این کشور بوده است، خواهان انتخابات زودهنگام و تدوین قانون جدید انتخابات در این کشور شد.

این موضع مداخله‌جویانه آمریکا با واکنش سریع و محکومیت از سوی تعدادی از رهبران سیاسی از جمله «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق و «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر مواجه شد.

عراقی‌ها می‌گویند کاخ سفید این موضع مداخله‌گرانه را در ادامه مواضع آمریکا در بغداد و همچنین مواضع «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور گرفته است.

این اعتقاد وجود دارد که آمریکا بعد از اینکه مشاهده کرد اعتراضات اجتماعی رو به راه حل مسالمت‌آمیز پیش می‌رود، کوشید با این موضع رسواکننده، به آتش اعتراضات در عراق دامن بزند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مستند ایکسونامی بهاء ابوالعطا مهران غفوریان مارک ویلموتس شبکه حقانی شهید تهرانی مقدم آلودگی هوا نیمایوشیج وزیر امور خارجه قطر مایک پمپئو مستند ایکسونامی بهاء ابوالعطا مهران غفوریان مارک ویلموتس شبکه حقانی شهید تهرانی مقدم آلودگی هوا نیمایوشیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد