Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:58:20 GMT

صادرات فولادسازان از مرز چهار میلیون تن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۷۲۱۵

صادرات فولادسازان از مرز چهار میلیون تن گذشت

بررسی آمار واحدهای ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، هرمزگان، آلیاژی ایران، خراسان، کاوه جنوب، صبا فولاد، بناب و چادرملو در مهرماه امسال در زمینه صادرات رقم ۵۶۱ هزار و هفت تن را نشان داد که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۷ رشد ۵۴ درصدی را ثبت کرد.
بیشترین سهم صادرات هفت ماهه مربوط به فولاد خوزستان با یک میلیون و ۸۳ هزار و ۶۷۴ تن است، با وجود کاهش ۱۹ درصدی نسبت به هفت ماهه پارسال، رقم ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد از مجموع صادرات فولاد سازان را به خود اختصاص داد.
همچنین فولاد بناب با صدور ۲۶ هزار و ۲۴۰ تن میلگرد در هفت ماهه ۹۸ نسبت به مدت مشابه در ۹۷ رشد یک هزار و ۵۳۳ درصدی را از آن خود ساخت که بالاترین میزان رشد صادرات در بین واحد های مورد بررسی است.
امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت دستیابی به ظرفیت ۴۰ میلیون تنی فولاد سازی را پیش بینی کرده و انتظار می رود ۲۶ تا ۲۸ میلیون تن فولاد تولید شود و از این رقم ۱۲ میلیون تن صادر خواهد شد.
بررسی عملکرد فولاد سازان یاد شده در هفت ماهه امسال نشان داد که فولاد خراسان در بخش صدور میلگرد با رقم ۶ هزار و ۹۲۵ تن نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ بیشترین کاهش را با ۸۷ درصد به خود اختصاص داد.  
فولاد مبارکه اصفهان با صادرات ۸۸۵ هزار و ۳۹۷ تن در هفت ماهه امسال در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۷ رشد ۲۳ درصدی را کسب کرد و ذوب آهن هم با رقم ۶۸۱ هزار و ۸۶۸ تن در این مدت به رشد ۱۲ درصد رسید.
ایران برای چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن را هدف گذاری کرده که حدود ۴۰ درصد تولید را برای صادرات در نظر گرفته است.

برچسب‌ها صادرات صنعت و معدن فولاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات صنعت و معدن فولاد صادرات صنعت و معدن فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین

گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، ۱۹ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال 2024 به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، 19 درصد کاهش یافته است.

این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که غول فناوری آمریکا یعنی اپل با فشار ناشی از شرکت‌ رقیب یعنی "هوآوی" به جایگاه سوم در بازار پررقابت چین سقوط کرد.

شرکت هوآوی که دفتر مرکزی آن در شنژن قرار دارد، از افزایش 69.7 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند خود در سه ماهه اول خبر داد.

اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شداپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

بر اساس این گزارش، شرکت هوآوی اکنون چهارمین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین است.

عملکرد قوی این شرکت در حالی است که تحریم‌های ایالات متحده تجارت جهانی گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی را تقریباً از بین برده است.

به طور کلی، بازار گوشی های هوشمند چین در سه ماهه اول سال 2024 حدود 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت که نوید دهنده روند مثبت این صنعت در دوره سه ماهه دوم است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فروش اپل در سال 2024 بازهم کاهش یابد. شرکت تحقیقاتی آی‌دی‌سی IDC قبلاً هشدار داده بود که حضور غول فناوری ایالات متحده در چین به دلیل محصولات رقیب و ارتقاء محدود محصولات اپل که جذابیت کلی آیفون‌ها را کاهش داده، تضعیف شده است.

اپل که زمانی باارزش‌ترین شرکت جهان بود، امسال شاهد کاهش 14 درصدی ارزش سهام خود بود که در کل بازار عملکرد ضعیفی داشت. ارزش بازار آن هنوز 2.56 تریلیون دلار است و پس از شرکت مایکروسافت در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان