Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، معترضان در منطقه «کاتالونیا» بزرگراهی که اسپانیا را به فرانسه پیوند می‌دهد از هر دو طرف مسدود کردند. در منطقه خودمختار «باسک» هم معترضان خیابان‌ها را مسدود کردند. 

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان بزرگراه AP-7 که فرانسه را به اسپانیا متصل می‌کند از هر دو طرف مسدود کردند. پلیس فرانسه برای متفرق کردن معترضان در این منطقه مرزی از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است ۱۹ نفر از معترضان دستگیر شدند.

استقلال‌طلبان کاتالونیا در سال ۲۰۱۷، استقلال این منطقه از اسپانیا را طی یک نظرسنجی به رأی گذاشتند. با وجود یورش نیروهای امنیتی به مراکز رأی‌گیری و تلاش دولت مرکزی اسپانیا برای اخلال در روند برگزاری، اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان در آن همه‌پرسی، به جدایی این منطقه رأی دادند. این اقدام مهم‌ترین بحران سیاسی اسپانیا از زمان خاتمه یافتن حکومت دیکتاتوری «فرانسیسکو فرانکو» در این کشور قلمداد شد.

یک ماه پس از انجام نظرسنجی که با پاسخ شدید پلیس اسپانیا همراه شد، پارلمان کاتالونیا به‌طور یک‌جانبه استقلال این منطقه را اعلام کرد. دولت اسپانیا در اقدامی متقابل کنترل کامل این ناحیه را در دست گرفت و دستور دستگیری «کارلس پوئیگدمون» رئیس سابق دولت محلی کاتالونیا و سایر اعضای دولت را صادر کرد.

رسیدگی به اتهامات این استقلال‌طلبان در دادگاه عالی مادرید چهار ماه طول کشید و بیش از ۴۰۰ شاهد در آن حاضر شدند. از جمله این شهود می‌توان به «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا در دوره برگزاری همه‌پرسی اشاره کرد.

سنگین‌ترین حکم دادگاه اسپانیا را «اوریل جانکراس» معاون سابق رئیس دولت محلی دریافت کرد و به ۱۳ سال حبس محکوم شد. همچنین این دادگاه جرم ۹ نفر از مقامات دولت محلی کاتالونیا را خیانت، شورش و سوء استفاده از بودجه دولتی اعلام کرده و آن‌ها را مجموعاً به حدود ۱۰۰ سال زندان محکوم کرد.

صدور این احکام در دادگاه عالی اسپانیا خشم معترضان در کاتالونیا را در پی داشته و آنها در هفته‌های گذشته مسیرهای قطار، مترو و سایر مسیرهای مهم را مسدود کرده و تجمعاتی چند هزار نفری در میادین مهم شهرهای این منطقه صورت داده‌اند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، محمد خزایی روز یکشنبه افزود: جاده بندرعباس به حاجی آباد به منظور اجرای عملیات احداث پل زیرگذر سرخون (محدوده تقاطع سرخون کیلومتر ۲۱ تا ۲۲) از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه جاری تا ۱۵ مرداد ماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر مسدود است و کاربران جاده‌ای می‌توانند از مسیر انحرافی کنارگذر رفت و آمد کنند.

وی ادامه داد: محور بندرعباس به حاجی آباد محدوده تونل راهدار فداکار نیز به منظور عملیات بازسازی و مرمت این تونل واقع در کیلومتر ۱۰۲ تا ۱۰۳ این محور از تاریخ یک خرداد تا ۳۱ مرداد از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر مسدود است و در این زمان آمد و شد وسایل نقلیه از مسیر برگشت حاجی آباد بندرعباس (تونل ۱۷ شهریور) به صورت ۲ طرفه امکان پذیر خواهد بود.

رییس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با اشاره به اجرای عملیات بهسازی و تعریض بخشی از مسیر ورودی شهرستان بستک توضیح داد: محور بستک به لار محدوده تنگ بستک به چاهبنارد کیلومتر صفر تا ۲ از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه جاری تا ۱۵ تیر ماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر در محدوده اجرای عملیات مسدود است و رفت و آمد خودروهای عبوری از مسیر کنارگذر در مجاورت مسیر اصلی امکان پذیر خواهد بود.

خزایی از کاربران جاده‌ای و مسافران خواست با رعایت جوانب احتیاط و همکاری با راهداران از محدوده کارگاه‌های جاده‌ای تردد کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903055

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • کارگر شهرداری در سیلاب بزرگراه بعثت مفقود شد
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد