Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:30:51 GMT

حجم آب سدهای آذربایجان غربی به کمتر از ۵۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۷۸۹۲

حجم آب سدهای آذربایجان غربی به کمتر از ۵۰ درصد رسید

کیومرث دانشجو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از کل آب ذخیره شده در پشت سدهای ۱۴گانه آذربایجان‌غربی حدود ۶۹۰ میلیون مترمکعب مربوط به چهار سد آغ‌چای، شهرچای، مهاباد و بوکان است.

وی اظهار داشت: سد شهید کاظمی بوکان که پرحجم‌ترین سد آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، در حال حاضر ۲۶۴ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و سد شهرچای ارومیه نیز با ۱۷۵ میلیون مترمکعب در رده بعدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: سد آغ‌چای چایپاره که جزو سدهای مهم استان به شمار می‌رود، ۱۶۵ میلیون مترمکعب آب به صورت ذخیره دارد.

وی بیان کرد: ذخیره پشت سدهای شهرچای و بوکان به ترتیب ۵۲ و ۳۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است ولی شاهد کاهش ۲۰ میلیون مترمکعبی آب پشت سد آغ چای نسبت به سال گذشته هستیم.

دانشجو افزود: در سد مهاباد نیز ۸۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که چهار میلیون مترمکعب بیشتر از سال گذشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹ میلیون مترمکعب آب در سد حسنلوی نقده، ۲۴ میلیون مترمکعب در سد ساروق تکاب، ۵۲ میلیون مترمکعب در سد زولای سلماس، هشت میلیون مترمکعب در سد «دریک» سلماس و ۵۰.۵ میلیون مترمکعب در سد سیلوه پیرانشهر ذخیره شده است.

وی بیان کرد: همچنین در سدهای ماکو، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ پلدشت، قیقاج و کرم‌آباد پلدشت به ترتیب ۵۵ ، ۶، سه، چهار و ۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.

سدهای شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه، آغ‌چای چایپاره، سیلوه پیرانشهر، سد مهاباد، شهید قنبری ماکو، ارس ۲، سد قیقاج، ساروق تکاب، زولا و دریک سلماس، حسنلوی سلماس، سد ماکو و کرم‌آباد پلدشت ۱۴ سد استان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها کم آبی آذربایجان غربی سدسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی آذربایجان غربی سدسازی کم آبی آذربایجان غربی سدسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه بوده است.

نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، ۲۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج