Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده سازمان ملل به لیبی از شورای امنیت به دلیل ناتوانی در حل بحران این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی در سخنانی نقش الجزایر را در حل و فصل بحران لیبی ستود و به چالش‌های امنیتی که این کشور در مرز با لیبی با آن مواجه است، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دلایل عدم دعوت از الجزایر برای شرکت در نشست برلین درباره لیبی به رغم نقشی که از آغاز بحران در این کشور ایفا کرده، سؤال کرد.

غسان سلامه شورای امنیت را در حل بسیاری از پرونده‌ها از جمله پرونده لیبی ناتوان خواند و گفت که با وجود برگزاری ۱۴ نشست هیچ گونه توافقی حاصل نشده و قطعنامه‌ای صادر نشده است.

سلامه از اعضای این شورا خواست به توافقی درباره لیبی دست یابند.

وی سه‌شنبه در قاهره با سامح شکری، وزیر خارجه مصر راه‌های احیای روند سیاسی بحران لیبی را بررسی کرد.

اخیرا وزیر خارجه ایتالیا نیز از عدم دعوت از الجزایر و تونس برای شرکت در نشست آتی برلین درخصوص لیبی ابراز نگرانی و تأکید کرد که این دو کشور به خاطر اوضاع امنیتی لیبی آسیب زیادی دیده‌اند.

وی گفت: الجزایر و تونس دو کشور بسیار مهم در زمینه مبارزه با تروریسم هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرستاده سازمان ملل به لیبی شوراي امنيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل

عضو پارلمان الجزایر اعلام کرد که هیأت پارلمانی این کشور در ترکیه از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، بریش عبدالقادر، عضو پارلمان الجزایر اعلام کرد که هیأت پارلمانی این کشور که در پنجمین کنفرانس انجمن «نمایندگان پارلمان به‌خاطر قدس» شرکت کرد، در حال تلاش برای تصویب قطعنامه‌ای برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، این نماینده پارلمان الجزایر تصریح کرد که پنجمین دور این نشست به میزبانی استانبول تحت شرایط حساس منطقه برگزار شده و این امر مستلزم تلاش‌های جهانی و بین‌المللی بیشتر برای حمایت از مسأله فلسطین است.

وی در ادامه افزود، در این نشست بیش از ۷۰۰ نماینده پارلمان از سرتاسر جهان مشارکت و درخصوص تحولات فلسطین و مسأله فلسطین رایزنی کردند.

عبدالقادر همچنین گفت: امیدواریم از طریق این کنفرانس پیشنهادهای ملموسی برای لغو محاصره غزه و سازماندهی کاروان‌های کمک‌رسانی از جمله کمک‌های غذایی، دارویی و سایر کمک‌ها به نوار غزه مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد، حدود ۳۰ نماینده پارلمان الجزایر در این کنفرانس شرکت کرده و به دنبال ارائه و تصویب پیشنهادات ملموس، تأیید موضع الجزایر در قبال مسأله فلسطین، حمایت از فعالیت دیپلماتیک الجزایر در سطح سازمان ملل و شورای امنیت به منظور توقف جنگ در غزه و حمایت از پیش‌نویس قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل هستند.

این کنفرانس روز جمعه در شهر استانبول با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و ۷۰۰ نماینده پارلمان از سرتاسر جهان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا