Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:38:33 GMT

کاهش استرس رانندگی با موسیقی ملایم

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۲۳۰

کاهش استرس رانندگی با موسیقی ملایم

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، رانندگی در ترافیک استرس زیادی به قلب و بدن وارد می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد استرس هنگام رانندگی یک عامل جدی در بروز بیماری‌های قلبی و حمله قلبی است. از آنجایی که بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است، محققان همواره به دنبال روش‌هایی برای کاهش این استرس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطالعات جدید محققان برزیلی نشان می‌دهد گوش‌دادن به موسیقی ملایم حین رانندگی می‌تواند استرس ناشی از ترافیک را کاهش دهد. این مطالعه موسیقی آرام بدون کلام را تسکین‌ دهنده استرس می‌داند.
این مطالعه نشان می‌دهد استرس رانندگی در زنانی که به طور مداوم رانندگی نمی‌کنند،‌ بیشتر است. افرادی که روزانه رانندگی می‌کنند و زمان زیادی است که گواهینامه دارند، راحت‌تر با ترافیک و استرس ناشی از آن سازگار می‌شوند.
این مطالعه گوش دادن به موسیقی آرام و بدون کلام در ساعات اوج ترافیک را یک روش موثر برای ایجاد آرامش و محافظت از قلب می‌داند.
نتایج این مطالعه در نشریه Complementary Therapies in Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها استرس بیماری های قلبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استرس بیماری های قلبی استرس بیماری های قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز

رئیس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین در محدوده این استان خبر داد و از رانندگان خواست از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین روان گزارش شده است.

رئیس پلیس راه البرز بیان کرد: جاده کرج - چالوس درمحدوده استان البرز نیز امروز سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است که مسافران باید از محور‌های جایگزین استفاده کنند.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند تا از هرگونه حوادث رانندگی پیشگیری شود.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

دیگر خبرها

  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • جاده چالوس بسته است
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!