Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@23:38:02 GMT

خرابی‌ها جبران نشده و احتمال سیل دوباره وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۲۴۶

خرابی‌ها جبران نشده و احتمال سیل دوباره وجود دارد

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: دیوارهای ساحلی در مسیر خرم‌آباد به پلدختر و دیگر شهرها به حدی تخریب شده‌اند که اگر دبی رودخانه‌ها به دو سوم زمان سیل برسد باز هم احتمال خطر زیاد است.

علی محمد صالحی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان لرستان اظهار کرد: سیل ابتدای امسال غیرقابل پیش‌بینی بود و خرابی‌های بسیاری را به جای گذاشت به همین دلیل از همان ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال که سیل اتفاق افتاد توقع این بود که دولت درخصوص تخصیص سریع‌تر ردیف بودجه‌ای برای جبران این خرابی‌ها از هر منبعی که می‌تواند، اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه این موضوع در ردیف اعتبارات ملی گنجانده شد که تخصیص آن زمان‌بر است، افزود: اقدام سریع درباره اختصاص ردیف بودجه برای جبران خسارات سیل را حدود یک هفته پس از ویرانی‌ها، در نطق پیش از دستور شورای عالی استان‌ها و در حضور آقای نوبخت اعلام کردم.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اگر این اعتبارات در زمان مورد نظر رسیده بود کار از تابستان آغاز می‌شد آمادگی لازم برای بارندگی فصل سرد بیشتر می‌شد اما آقایان زیاد حرف‌ها را جدی نگرفتند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس، وزرا و دیگر مسئولان اجرایی، همگی به لرستان آمدند و وضعیت را دیدند، تصریح کرد: دیوارهای ساحلی در مسیر خرم‌آباد به پلدختر و دیگر شهرها به حدی تخریب شده‌اند که اگر دبی رودخانه‌ها به دو سوم زمان سیل برسد باز هم احتمال خطر زیاد است.

صالحی‌نسب اضافه کرد: شهریورماه بود که پس از چند ماه بالاخره ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی پل‌های تخریب شده در خرم‌آباد اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه بازسازی دیوارهای ساحلی به تازگی آغاز شده، خاطرنشان کرد: تا اعلام مناقصه انجام شود، پیمانکار شروع به کار کند و تجهیز کارگاه صورت پذیرد، این فرایند زمان‌بر خواهد بود برای همین تازه چند روز است که پروژه بازسازی آغاز شده است.

عضو هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه یکی از مشکلات پیشرو مصادف شدن پی ریزی سازه‌ها با فصل بارندگی است، افزود: یکی دیگر از مشکلات این است که پیمانکاران از شهرداری‌ها بدحسابی دیده‌اند و انگیزه کافی برای انجام سریع پروژه‌ها ندارند.

وی گفت: برآورد خسارات سیل برای استان هشت هزار میلیارد و برای شهر خرم آباد ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که مشخص نیست تا چه حد به میزان واقعی نزدیک است.

صالحی‌نسب تصریح کرد: دولت مدعی است که از این میزان سه هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات در استان اختصاص داده شده که هزار میلیارد تومان آن در قالب اوراق بوده و مابقی نیز به واسطه تسهیلات و کمک‌های دیگر پرداخت شده است.

کد خبر 396635

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای عالی استانها لرستان سیل لرستان خرم آباد سیل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با بارش‌هایی که از فروردین تا نیمه اردیبهشت صورت گرفته، نیمی از کم‌بارشی‌های کشور جبران شده است.

به گزارش تسنیم، صادق ضیائیان افزود: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز -جمعه- نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا -شنبه- شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است، اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالیکه برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • تفال به حافظ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ برو به کار خود‌ای واعظ این چه فریادست....
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • ببینید | شاهکار جدید زاکانی پس از گذشت ۲ روز از خرابی مترو و سردرگمی مردم؛ باید بپرسم!
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان