Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@04:08:22 GMT

آلودگی هوا خطرات جدی برای سلامت مردم دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۳۲۰

محمد نعیم امینی فرد در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح تاثیرات آلودگی هوا بر مردم گفت: آلودگی هوا بر تمامی ارگان‌های بدن تاثیر سوء و مستقیم دارد تاثیرات آن بر دستگاه‌های تنفسی و عروقی ثابت شده و در دراز مدت از نظر ایجاد عوارض و مرگ و میر به خصوص در گروه‌های خطر یعنی کودکان و کهنسالان تاثیرگذار است.

وی افزود: با توجه به این که آلودگی هوا بر سیستم عصبی انسان تاثیر می‌گذارد باعث تحریک پذیری و ایجاد رفتارهای پر خطر بین شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سکته‌های قلبی هم از دیگر عوارض آن است. نتیجه آن است که آلودگی هوا تاثیرات اقتصادی شدید و هزینه سنگینی به اقتصاد سلامت تحمیل می‌کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاثیرات بین نسلی با آلودگی‌های هوا را ثابت شده عنوان و اظهار کرد: بسته به نوع آلودگی هوا تاثیرات دراز مدتی خواهد داشت اگر گازهای گلخانه‌ای و به دنبال آن آسیب به لایه ازن وجود داشته باشد انواع و اقسام سرطان‌های پوستی و به دنبال آن عوارض ناشی از تغییرات ژنتیکی را همراه دارد. برخی آلاینده‌ها تاثیرات فوری بر سیستم‌های عصبی، قلب و عروق می‌گذارد لذا به صورت کلی میزان آسیب بر قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است.

امینی فرد در جمع بندی با تاکید بر این‌که «آلودگی هوا خطرات جدی برای سلامت مردم در پی خواهد داشت» تصریح کرد: باید فکری برای حل مشکل آلودگی هوا کرد. نمونه آن تغییر نوع استفاده از سوخت‌های فسیلی است که اثرات مخربی دارد با وجود بهبودی در سال‌های اخیر ولی باز هم باید به سمت سوخت‌های پاک برویم و ضمن تجهیز ناوگان عمومی فضای سبز مناسب و کافی وجود داشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معصومه تکلو با تاکید بر سلامت آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته‌بندی شده گفت: امکان ندارد ارگان نظارتی مهمی مثل غذا و دارو بدون مطالعه و لحاظ مسائل فنی و بهداشتی برای فرآورده ای  مجوز مصرف و پروانه بهداشتی صادر کند کما اینکه عدول از تعهدات توسط شرکت هم می تواند موجب ابطال موقت یا دائم مجوز شود.

 وی با اشاره به اینکه طرح مباحث فنی و علمی اصولا در رسانه های عمومی نیست تصریح کرد: گاهی ناچار هستیم برای اطمینان بیشتر مردم نکاتی را گوشزد کنیم مثل اینکه گرانول پلیمر مورد مصرف جهت بسته بندی آب های بسته بندی شده، پلیمر پلی اتیلن ترفنالات می باشد که از دو منومر اتیلن گلایکون و  اسید ترفتالیک تحت خلا دما و زمان معین  و با ایجاد پیوند کوالانسی بین دو منومر مذکور در راکتور پتروشیمی تولید می شود                 

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی ادامه داد:این شرکت پترو شیمی تندگویان دارای گواهی مناسب برای مصرف انسان از آزمایشگاههای داخل و خارج کشور می باشد لذا قرار گرفتن بطری آب در معرض نور آفتاب و یا انجماد آن در فریز، قادر به تخریب بطری های یکبار مصرف آب و خروج  ترکیبات فتالات از پلیمر  نمی شود

 تکلو در پایان به مردم این اطمینان را داد که با توجه به کنترل سه سطحی سلامت آب های معدنی و آشامیدنی بسته بندی در سازمان غذا و دارو  با خیال راحت از آنها استفاده کنند و بدانند کوچک ترین تهدید سلامتی در فرآورده های غذای و آشامیدنی در اولین زمان ممکن به اطلاع آنها خواهد رسید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز