Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جریان ملاقات‌های مردمی هفتگی و در دیدار با یکی از پاکبانان رشتی که به نمایندگی از بیش از 400  نفر از کارگران و پاکبانان رشت برای بیان دغدغه ها و مطالبات خود به دیدار مقام عالی دولت در استان آمده بود، اظهار داشت: قشر پاکبان و نیروهای کارگری از جمله زحمتکشانی هستند که به لحاظ معیشتی و درآمدی در سطوحی پایین تر قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از خدمات مجموعه پاکبانان و کارگران شهرداری ها افزود: از خانواده این عزیزان که در مسیر خدمتگزاری به مردم همراه و همدل هستند نیز سپاسگزاریم.

 زارع همچنین در تماس تلفنی با شهردار رشت، با بیان اینکه تعویق در پرداخت حقوق پاکبانان و کارگران به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: ترتیبی اتخاذ شود تا حقوق این قشر تلاشگر جامعه همزمان با حقوق دیگر کارکنان پرداخت شود و با هرگونه سهل انگاری شرکت‌های پیمانکاری و عمل نکردن به تعهدات‌شان طبق قرارداد، برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به پاس قدردانی از تلاش‌های این پاکبان زحمتکش، سفر زیارتی به مشهد مقدس همراه با خانواده را به او هدیه داد.

این دیدار در جریان حضور این پاکبان زحمتکش در برنامه تلویزیونی فرمول یک شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام شد که استاندار گیلان با مشاهده این برنامه و شنیدن مشکلات پاکبان گیلانی، دستور داد وی در ملاقات عمومی حضور یافته تا از نزدیک، دغدغه ها و درددل‌های این فرد را به نمایندگی از دیگر پاکبانان و کارگران زحمتکش شهرداری‌ها بشنود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جامعه حقوق خانواده سیمای جمهوری اسلامی ایران شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان پرجمعیت‌ترین استان کارگری کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در نشستی به مناسبت هفته کار و کارگر با نمایندگان تشکل‌های کارگری با ارایه گزارشی از اقدامات برای توجه به رفاه و امنیت کارگران گفت؛ کاهش طول مدت رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی، کاهش ۸درصدی حوادث منجر به فوت ناشی از کار در استان، تک رقمی شدن نرخ بیکاری دراستان به ۹ درصد از مهمترین اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.
میثم مداحی افزود: در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری به مشکلات کار و کارگری از جمله امنیت شغلی، مشکلات درمانی، ساماندهی اتباع بیگانه استان، ساماندهی و بیمه کارگران ساختمانی، افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم، اختصاص سختی کار، پرداختند.
در این نشست استاندار اصفهان پس از شنیدن مطالبات و دغدغه‌ها گفت: همواره کارگران در دوران پس از انقلاب نقش مهمی در استقلال و ابادانی این مرز و بوم داشتند.
سیدرضا مرتضوی افزود: اگر امروز در تولید و تامین مایحتاج اساسی مردم در کشور حرف برای گفتن داریم بخاطر تلاش‌های شبانه روزی جامعه کارگری بوده است.
وی با بیان رویکرد دولت سیزدهم در مقوله تولید و راه اندازی واحد‌های راکد متفاوت است گفت: با تلاش‌های انجام شده نزخ بیکاری از بیش از ۱۲ درصد به ۸و۶ دهم درصد رسیده است.
استاندار اصفهان با قول مساعد برای کاهش مشکلات صنف کارگری، در خصوص پیگیری مطالبات نمایندگان کارگری گفت: تلاش می‌شود تا با فعال سازی کمیسیون کارگری بخشی از این دغدغه‌ها را کاهش دهیم.
سید رضا مرتضوی، مهمترین مولفه دولت را در شرایط کنونی در همه زمینه‌ها مردم دانست و افزود: دشمن از این انسجام و وحدت هراس دارد.

دیگر خبرها

  • اصفهان پرجمعیت‌ترین استان کارگری کشور
  • سهم ۴درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگران شهرداری پرداخت شود
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • حضور استاندار گیلان در تحریریه خبرگزاری مهر
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»