Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید علوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قوانین در واگذاری منابع ملی به فعالان اقتصادی باید براساس چارچوب مدون و به نفع اقتصاد کشور باشد اما در عمل واگذاری‌های غیرکارشناسی به گسترش خام‌فروشی منابع معدنی دامن زده است.

وی خاطر نشان کرد: در قوانین کنونی توجه چندانی به رویکردهای علمی با توجه به ظرفیت‌های بخش معدن برای گره‌گشایی و رفع مشکلات اقتصاد ایران نشده است و واگذاری معادن به گونه ای تعریف شده است که بیشتر سود به نفع معدن‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: اصلاح قوانین در این بخش باید با توجه به رویکردهای علمی و فنی مورد توجه مسئولان مربوط قرار گیرد و گسترش فراوری مواد معدنی اقتصاد ایران را متحول می‌کند.

علوی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از ماشین آلات خط تولید در استان سمنان نیازمند بازسازی است و با تزریق اعتبار و تسهیلات سرمایه در ثابت می‌توان به توسعه این بخش کمک کرد.

وی اضافه کرد: توسعه صنعتی با تکیه بر منابع معدنی از سوی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مورد توجه قرار گیرد و توجه به فراوری واحدهای معدنی در حدشعار باقی نماند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: ظرفیت اشتغالزایی در بخش معدن سمنان یک فرصت مهم است که تاکنون از این منابع برای توسعه استان استفاده نشده است.

بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.

۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود.

برچسب‌ها صنعت و معدن سمنان قانون معادن اشتغال زایی معادن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن سمنان قانون معادن اشتغال زایی معادن صنعت و معدن سمنان قانون معادن اشتغال زایی معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: هیئت‌های تجاری از کشورهای قزاقستان، کنیا، ترکیه، آذربایجان، روسیه، چین، گرجستان، عمان، کویت، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، سنگاپور، صربستان و کوبا با فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی که در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ حضور داشتند، دیدار کرده و مذاکرات تجاری انجام دادند.

 

دیگر خبرها

  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی