Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@14:28:10 GMT

۱۵ هزار متقاضی در روز اول ثبت‌نام طرح‌مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۵۷۱

۱۵ هزار متقاضی در روز اول ثبت‌نام طرح‌مسکن ملی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، آمار ثبت‌نام‌شدگان برنامه اقدام ملی مسکن را در نخستین روز ثبت‌نام این طرح در ۴ استان اعلام کرد و گفت: مهلت ثبت‌نام در این استان‌ها ساعت ۲۴ روز جمعه به پایان می‌رسد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، پروانه اصلانی آمار ثبت‌نام‌شدگان در برنامه اقدام ملی مسکن را تا ساعت ۱۶ روز ۲۱ آبانماه در چهار استان سیستان‌وبلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته وی، در سیستان‌وبلوچستان ۷۷۱۱ نفر، خراسان‌جنوبی ۲۳۶۵ نفر، خراسان‌شمالی ۱۰۶۴ نفر و قم ۴۴۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در استان قم ثبت‌نام به میزان سهمیه رسیده است و در این استان فعلاً امکان ثبت‌نام برای متقاضیان جامانده وجود ندارد. اصلانی خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان، در شهر‌های مهرستان، سوران، میرجاوه و زاهدان، در خراسان جنوبی، شهر‌های بیرجند، قائن، فردوس، نهبندان، عشق آباد، طبس و سرایان، استان قم تمامی شهر‌ها و در استان خراسان شمالی در شهر شیروان، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به تعداد سهمیه در نظر گرفته شده رسیده است. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه ثبت‌نام در دو شهر قم و کهک به حد نصاب رسیده است، گفت: در مجموع در استان‌های قم ۵ شهر، در سیستان و بلوچستان ۱۸ شهر، در خراسان‌جنوبی ۲۳ شهر و در خراسان‌شمالی نیز ۵ شهر در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. اصلانی افزود: در شهر‌هایی که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان هنوز به حد نصاب نرسیده باشد، متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز جمعه ثبت‌نام کنند.

اصلانی همچنین تأکید کرد: رصد و پایش در حد امکان در هنگام ثبت‌نام انجام و سایر مواردی که نیاز به استعلام و بررسی بیشتر دارد در مراحل دیگر تکمیل خواهد شد. وی تأکید کرد:، چون ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در طرح اقدام ملی مسکن قرار است در ۲ سال انجام شود، تلاش ما این است همزمان با ثبت‌نام پایش و راستی‌آزمایی اطلاعات را نیز پیش ببریم. اگر افرادی در رصد و پایش حذف شوند به تعداد حذف‌شدگان، سامانه برای افراد دیگر دوباره باز می‌شود و فرصت ثبت‌نام به جاماندگان داده می‌شود. اصلانی گفت: سهمیه در نظر گرفته شده در هر شهر بر اساس متراژ زمینی است که در آن شهر برای ساخت مسکن مهیا شده است. ممکن است در برخی شهر‌ها ظرفیت برنامه بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده برای آن شهر باشد به همین دلیل در صورت تأمین مجدد زمین، سامانه مجدداً برای شهر‌هایی که ثبت‌نام آن‌ها به اتمام رسیده، باز خواهد شد.

سهمیه تهران در طرح ملی مسکن
همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از مشخص شدن سهمیه استان تهران در برنامه اقدام ملی مسکن خبر داد. رضا نگهبان در گفتگو با فارس افزود: بازشماری سریع املاک و تک برگی شدن اسناد، پیش زمینه و اساس معرفی زمین در طرح اقدام ملی تولید مسکن است. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ۶۱ هزار و ۹۳۷ واحد مسکونی مشخص و تعیین شد. نگهبان تصریح کرد: وظیفه استان تهران تولید مسکن مشارکتی به میزان ۲۹۵۰ واحد مسکونی، تامین زمین برای اقشار ویژه به میزان ۱۰۰۰ واحد، تکمیل واحد‌های نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت به میزان ۱۹۸۷ واحد، واگذاری در قالب سایر تفاهمنامه‌ها به تعداد ۵۰۰۰ واحد است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مستند ایکسونامی بهاء ابوالعطا مهران غفوریان مارک ویلموتس شبکه حقانی شهید تهرانی مقدم آلودگی هوا نیمایوشیج طرح اقدام ملی مسکن مسکن ملی متقاضیان ثبت نام مستند ایکسونامی بهاء ابوالعطا مهران غفوریان مارک ویلموتس شبکه حقانی شهید تهرانی مقدم آلودگی هوا نیمایوشیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی آغاز شد.

متقاضیان ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی که داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۳ هستند، از طریق سامانه my.sanjesh.org اقدام به انتخاب دروس مورد نظر جهت ترمیم و ایجاد سابقه تحصیلی کنند.

سایر متقاضیان از سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت‌نام ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی کنند. افراد واجد شرایط می‌توانند بنا به انتخاب خودشان در یک یا چند آزمون شرکت کنند.

این ثبت‌نام شامل دو گروه می‌شود، اول افرادی که به دنبال ایجاد سابقه هستند و دوم افرادی که به دنبال ترمیم نمره هستند هرچند که این بخش اختیاری است، اما گروه‌های زیر که فاقد سابقه تحصیلی هستند احتمالاً متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی باشند شامل افرادی که در گروه‌های آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود شرکت کرده‌اند و باید در دروس نهایی گروه آزمایشی انتخابی ایجاد سابقه کنند، دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که قبلاً در آزمون‌های نهایی رشته‌های نظری شرکت نکرده‌اند، طلاب حوزه‌های علمیه، افرادی که در آزمون‌های پیش از خرداد سال ۱۳۸۴ شرکت کرده‌اند، افرادی که در آزمون‌های پیش‌دانشگاهی قبل از خرداد سال ۱۳۹۱ شرکت کرده‌اند، افرادی که در آزمون‌های نوبت‌های شهریور و دی سال ۱۴۰۲ و پس از آن شرکت کرده‌اند، است.

شرکت در آزمون‌های ترمیم نمره هم اختیاری است و مختص افرادی است که در یک درس دارای سابقه تحصیلی هستند و قصد شرکت مجدد در آزمون را دارند. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که فرصت ترمیم یک‌مرتبه است و این فرصت برای همه داوطلبان حتی افرادی که در سال گذشته هم ترمیم نمره کرده‌اند مجدداً وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد
  • بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • برنامه رتبه بندی معلمان از افتخارات مجلس یازدهم است
  • بانک‌ها تا پایان اردیبهشت نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام کنند
  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان