Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:11:47 GMT

اعضای باند مواد مخدر در فاریاب کرمان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۶۰۷

اعضای باند مواد مخدر در فاریاب کرمان دستگیر شدند

علیرضا سالاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲ عملیات جداگانه ماموران پاسگاه زهمکان فاریاب موفق به  کشف یک محموله ۳۰ کیلوگرمی هروئین و ۳۰ کیلوگرمی شیشه به همراه ۲۵ کیلوگرم مرفین از قاچاقچیان شده‌اند.

وی با بیان اینکه  در این رابطه ۲ قاچاقچی بازداشت شده، تصریح کرد: در بازجویی‌های نخستین از متهمان مشخص شد، این افراد به صورت سازمان یافته و شبکه‌ای محموله‌های هروئین و شیشه را از مرزهای شرقی کشور به سمت استان‌های مرکزی کشور منتقل و توزیع می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری بیان کرد: قاچاقچیان از ماشین‌های مدل بالا برای انتقال این محموله‌ها استفاده می‌کردند و با توجه به اینکه خودروهای متهمان مجهز به GPS و سایر تجهیزات الکترونیکی بوده توسط سایر اعضای باند قابل ردیابی و شناسایی بوده است.

رئیس دادگاه عمومی شهرستان فاریاب اعلام کرد: دستورات قضایی لازم برای شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند صادر شده است.

وی با بیان اینکه قانون‌گذار مجازات‌های سنگینی برای سوداگران مرگ در نظر گرفته، گفت: طبق ماده ۴۵ قانون مبارزه با مواد مخدر، هر کس هروئین، مرفین، مت‌آمفتامین (شیشه) و یا دیگر مواد مخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیر دارویی را وارد و یا مبادرت به ساخت، تولید، توزیع، ارسال و خرید و فروش و یا در معرض فروش قرار دهد و یا نگهداری مخفی یا حمل کند، هر گاه مواد مکشوفه بیش از ۲ کیلوگرم باشد متهم محکوم به اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم است.

سالاری از تلاش‌های نیروی انتظامی و پاسگاه زهمکان و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فاریاب تقدیر کرد.

مرکز شهرستان فاریاب در ۳۳۰ کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها حقوقی و قضایی جیرفت کشف مواد مخدر فاریاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوقی و قضایی جیرفت کشف مواد مخدر فاریاب حقوقی و قضایی جیرفت کشف مواد مخدر فاریاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان

رییس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسایی و دستگیری باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلان نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: در این زمینه ماموران پلیس به منظور جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطان آن‌ها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبارجنوب دستگیر و از مخفیگاه آنان یکهزار و ۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای کشف کنند.

او افزود:متهمان پس از مواجهه با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان کردند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند