Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار در منطقه تا ظهر امروز (چهارشنبه) است، اظهار کرد: از عصر امروز با گذر امواج کم و بیش ناپایدار شاهد بارشٰ‌های پراکنده در منطقه تا ظهر پنجشنبه هستیم.

وی با بیان اینکه از عصر پنجشنبه نیز با نفوذ توده هوای سرد و ناپایدار بارندگی و وزش باد در برخی از ساعت نسبتا شدید پیش بینی می شود، افزود: احتمال وقوع رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گیلان از جمله مهم ترین پدیده‌های جوی پیش بینی شده تا اواسط هفته آتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادرس در ادامه با اشاره به اینکه برای روز جمعه نیز شرایط برای بارش برف در مناطق کوهستانی گیلانی فراهم می شود، گفت: کاهش دما محسوس نیز در این مدت در استان گیلان شاهد خواهیم بود.

وی به احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این مدت نیز اشاره و از شهروندان و مسافران خواست از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خوددادری کنند.

دادرس به رانندگانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی دارند توصیه کرد وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به دمای فعلی شهر رشت مرکز استان گیلان، گفت: بیشینه دمای حال حاضر شهر رشت ۱۸ درجه سانتیگراد و بیشینه رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل هواشناسی گیلان  افزود: آسمان امروز شهر رشت نیز صاف تا نیمه ابری، مه آلود، بتدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد، برای عصر و شب نیز رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

کد خبر 4770868

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی گیلان بارش باران محمد دادرس یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا اواخر وقت چهارشنبه زبانه‌های کم فشار بر روی منطقه حاکم است و با گذر سامانه ناپایدار در تراز میانی جو، برای این مدت شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز وزش باد جنوبی تند تا نسبتاً شدید در بیشتر مناطق استان به ویژه در مناطق مرکزی رخ خواهد داد، گفت: از فردا دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی نیمه ابری تا ابری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر کاهش نسبی دما، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق در مناطق مستعد با رخداد تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی انتظار می‌رود.

کوهی با بیان اینکه با در نظر گرفتن شدت بارش، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: لذا به هم استانی‌ها، عشایر و دامداران توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۳ مرکز پیش‌بینی استان اردبیل، توصیه می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اجتناب از از اتراق در حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات افزود: با خروج این سامانه از روز پنجشنبه جو استان نسبتاً پایدار و هوایی بهاری پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6097150

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۵ اردیبهشت