Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@03:29:17 GMT

فدراسیون فوتبال حق پخش را به مزایده می‌گذارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۶۶۲

فدراسیون فوتبال حق پخش را به مزایده می‌گذارد

دیگر بر همگان واضح و مبرهن است که سازمان صدا و سیما تمایلی برای پول دادن به فدراسیون فوتبال به عنوان حق پخش ندارد و دوست دارد مثل همیشه بازی‌های فوتبال را رایگان پخش کند و درآمد میلیاردی اش بابت تبلیغات محیطی را هم‌چنان داشته باشد.

ژاله فرامرزیان، معاون وزیر ورزش و جوانان به تازگی در این‌باره گفته است: «از سازمان برنامه و بودجه خواسته‌ایم برای احیای حق پخش ورزش ایران از سرفصل اعتبارات سالانه صدا و سیما کسر و به سرفصل‌های وزارت ورزش و جوانان اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات ما با صداوسیما در حد به رسمیت شناختن حق پخش ورزش هم نتیجه نداشته است و در آن سازمان اراده و تمایلی برای حل این مشکل وجود ندارد و زیر بار آن نمی‌روند. این کار بهترین و قانونی‌ترین راه‌حل برای احیای حق پخش تلویزیونی و ورزش است و امیدوارم صداوسیما تمکین کند و قطعاً با این حرکت به زودی بخش مهمی از نیازهای ورزش کشور به خصوص در بخش فوتبال ملی و باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در آستانه ورود به فرابورس حل می‌شود.»

واقعیت این است که فدراسیون فوتبال خیلی امید به حل این مشکل از سوی وزارت ورزش و جوانان و حتی مجلس شورای اسلامی ندارد چراکه سال‌های سال است کار به این دو ارگان واگذار شده و هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. از ساختمان سئول خبر می‌رسد اعضای هیئت‌رئیسه برآنند به‌زودی حق پخش بازی‌های لیگ برتر را به مزایده بگذارند. اگر چه در گذشته برخی از شبکه‌های خارجی برای خرید بازی‌های لیگ برتر ابراز تمایل کرده‌اند، اما اولویت فدراسیون فوتبال با شبکه‌های داخلی است. جز صدا و سیما شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی می‌توانند حق پخش بازی‌های لیگ برتر را خریداری کنند. در این صورت تماشای بازی‌های لیگ برتر برای تماشاگران همانند خارج از کشور پولی خواهد شد. اینکه سازمان صداوسیما هم وارد این مزایده خواهد شد یا نه اتفاقی است که در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد. طبیعتاً اگر سازمان صدا و سیما بتواند مردم را برای خرید بازی‌های لیگ برتر متقاعد کند شاید با این اتفاق کنار بیاید و در نهایت به‌خاطر حق پخش بازی‌های لیگ برتر به فدراسیون فوتبال پول بدهد.

فدراسیون فوتبال می‌گوید برای حل بحران مالی باشگاه‌ها چاره‌ای جز تلاش جدی برای احیای حق پخش بازی‌های لیگ برتر ندارد. ضمن اینکه فدراسیون فوتبال خود با مشکلات مالی عدیده‌ای روبه‌روست و اکنون ماه هاست که بدهی خود را نتوانسته پرداخت کند.

256 251

کد خبر 1320588

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران حسن روحانی رژیم صهیونیستی اسرائیل آلودگی هوا دونالد ترامپ فلسطین باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: سازمان لیگ در بخش فرهنگی و داوری دقت لازم داشته باشد

وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد، سازمان لیگ فوتبال ایران در چهار هفته‌ پایانی لیگ برتر در همه بخش‌های فوتبال کشور مخصوصاً در بخش فرهنگی و داوری دقت لازم را داشته باشد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی در حاشیه فینال جام مرحوم یونس شکوری اظهار داشت: به هر حال جام یونس شکوری قدمتی چندساله دارد. همانطور که برای افتتاحیه این جام حضور پیدا کردیم و زمانی که چمن بازسازی شد قول دادیم که در رقابت‌های پایانی هم شرکت کنیم، در روز برگزاری فینال حضور پیدا کردیم. کسانی که در رده پیشکسوتان جام یونس شکوری حضور پیدا می‌کنند، به هر حال کسانی هستند که در سال‌های نه چندان دور خدمات زیاد و خوبی به فوتبال کشور داشتند، لذا ما آمدیم از نزدیک به آنها خدا قوت و خسته نباشید بگوییم و اینکه از ورزش کردن آنها خودمان روحیه بگیریم که در این سن و سال مشغول ورزش هستند. همین شادابی و دورهمی که بین آنها وجود دارد می‌تواند به جامعه ورزش تزریق شود و ما هم از وجود این عزیزان روحیه می‌گیریم.

نامه تاج به وزیر ورزش درباره مقدمات فصل آینده لیگ برتر

وی در مورد التهابات هفته‌های پایانی لیگ فوتبال ایران، تصریح کرد: به هر حال موضوع فدراسیون فوتبال است و بحثی که سازمان لیگ دارد. بخش‌های مختلف فوتبال کشور متولی دارد و هر کدام باید در راستای وظایف قانونی خود عمل کنند. ما در جلسه‌ای که با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال داشتیم به همین نکات اشاره کردیم و تقاضا داشتیم که مخصوصاً در هفته‌های پایانی لیگ که رقابت‌ها نزدیک است سازمان لیگ در همه بخش‌های فوتبال کشور مخصوصاً در بخش فرهنگی و داوری دقت لازم را داشته باشد که مردم و هواداران دغدغه‌ای نداشته باشند. هر کدام از این تیم‌ها هواداران و علاقه‌مندان خاص خودشان را دارند و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ هر آنچه که به آرامش فوتبال کشور کمک می‌کند در آن راستا گام بردارند. ان‌شاءالله امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی خوبی که مسئولان سازمان لیگ دارند، بتوانند چهار هفته پایانی لیگ و مسابقات را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند و این رقابت‌ها را به سرانجام برسانند.

وزیر ورزش و جوانان راجع به جلسات برگزار شده طی هفته جاری در مورد وضعیت فرهنگی ورزشگاه‌ها و جوابیه رئیس فدراسیون فوتبال به وی، گفت: در نامه‌ام به فدراسیون فوتبال همه مطالب و دغدغه‌های خودم را مطرح کردم. اساس ورزش ما بر بنیان مسائل فرهنگی است و انقلاب ما هم انقلاب فرهنگی است، لذا مسائل فرهنگی از جمله مسائلی است که به مدیران خودمان در همه بخش‌های ورزش تأکید می‌کنیم. حالا فوتبال به دلیل فراگیر بودنش نقش بیشتری دارد. ما توضیح دادیم و از مجموعه فدراسیون‌ها خواستیم برای هر اقدامی که در مجموعه ورزش انجام می‌شود، یک پیوست فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: در زمینه فرهنگی نگرانی‌هایی وجود دارد. البته در کنار آن در دیداری که سال گذشته با مقام معظم رهبری داشتیم، اعم تشکرهایی که داشتند ناظر بر اقدامات بخش‌های فرهنگی بود که ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی ما داشتند. که این موضوع جای تقدیر و تشکر هم دارد، ولی در کنار آن اگر موضوع یا مواردی وجود داشته باشد که باعث آسیب فرهنگی باشد باید مجموعه ورزش کشور توجه لازم را به موضوع داشته باشد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که مهدی تاج خواهان یکسری زیرساخت‌ها برای بهبود فرهنگ طرفداری و حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها شده است، اظهار داشت: بله، اطلاع دارید که باشگاه‌های ما خودشان کمتر صاحب زیرساخت‌ها هستند. عموماً ورزشگاه‌های آنها ورزشگاه‌های اجاره‌ای هستند. ما تا جایی که امکان دارد، سعی‌مان بر این است که ورزشگاه‌های متعلق به متولی ورزش را به‌روزرسانی و کمک کنیم که همه بخش‌های مختلف ورزش بتوانند از این پتانسیل استفاده کنند. ما امسال در قانون بودجه 1200 میلیارد تومان در قالب مجموعه ورزشگاه آزادی اختصاص دادیم. عمده این اعتبارات  برای خود ورزشگاه‌ فوتبال هزینه می‌شود که این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها کمتر شود. 

وی ادامه داد: البته برخی باشگاه‌ها خودشان صاحب زیرساخت هستند، مانند استان کرمان، استان اصفهان و در بخش‌های مختلف. ان‌شاءالله باشگاه‌ها کمک کنند که شرایط کاملاً فرهنگی در فوتبال ما وجود داشته باشد و بدون هیچ دغدغه‌ای هوادار در ورزشگاه بتواند حضور پیدا کند و از تماشای فوتبال لذت ببرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله تند درویش به سپاهان و هاشمی‌نسب
  • درویش: سپاهانی‌ها می‌دانستند پشت‌شان گرم است و کسی کاری به کارشان ندارد
  • رضا درویش به سیم آخر زد؛ توهین هاشمی‌نسب به پرسپولیس؟ مشکلات او با دارو هم حل نمی‌شود!
  • صحبت‌های تند درویش درباره سپاهان و نقشه نخ‌نمای سازمان لیگ!
  • هاشمی: سازمان لیگ در بخش فرهنگی و داوری دقت لازم داشته باشد
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • شروط مهم فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل آینده لیگ برتر
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما