Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سازمان مردم نهاد پرتو آرامش زندگی از برگزاری کارگاه‌های رایگان آموزش پیش از ازدواج خبر داد.

حسین ملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در قم، در خصوص برگزاری این کارگاه‌ها گفت : با حمایت و همراهی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، کارگاه‌های  رایگان آموزش پیش از ازدواج  در سطح استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : بر اساس بخشنامه هیئت وزیران مورخ 27/06/1397 وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی آموزش‌های قبل از ازدواج برای جوانان غیر دانشجو تعیین گردیده است.

این روان‌شناس معتقد است آموزش‌های پیش از ازدواج موجب نهادینه‌سازی آموزش پیش از ازدواج به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در بروز آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق، افزایش دانش و بینش جوانان در آستانه ازدواج در امر انتخاب همسر مناسب، کمک به فرآیند تصمیم‌گیری جوانان در آستانه ازدواج،  رشد کمی و کیفی آموزش‌های چند رسانه‌ای با موضوع ازدواج در فضای مجازی  می‌شود.

دبیر سمن پرتو آرامش زندگی در خصوص مخاطبان کارگاه‌های پیش از ازدواج اظهار داشت : جوانان مجرد با اولویت گروه سنی 15 تا 35 سال اعم از دانش آموزان متوسط دوم، ورزشکاران، جوانان عضو هلال احمر، اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان، طلاب حوزه علمیه، نخبگان جوان، بسیجیان، سربازان، کارگران، جوانان شاغل در صنوف مختلف ( مشاغل آزاد ) و ... می‌باشند.

وی افزود : از آنجا که وزارت ورزش و جوانان دستگاه همکار در برگزاری دوره‌های آموزشی حین و پس از ازدواج نیز می‌باشد. به تناسب کارگاه‌هایی نیز با مشارکت دستگاه‌های متولی در این زمینه برگزار می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: کارگاه آموزشی « مداخلات موثر در فرایند کاهش طلاق» پیوند قلبها در متن فعالیت سمن های حوزه جوانان / سمن هایی که ازدواج را آسانتر می کنند / فعالیت پویای سمن های حوزه جوانان لرستان و نقش موثر درترویج ازدوج آگاهانه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان ازدواج استان قم رسانه طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است

‌به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، با عنوان این مطلب که ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملاً رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالا است که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، کودکان ناشی از سزارین نسبت به کودکان ناشی از زایمان طبیعی خطر ابتلاء به آسم و بیماری تنفسی شأن بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهل دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی، کاهش نوبت شب کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا دو سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

کد خبر 6088342 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد