Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان طی سخنانی در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در مشهد برگزار شد با اشاره به بیانات امامین انقلاب اسلامی درباره شورای نگهبان، تصریح کرد: اگر فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره شورای نگهبان را نگاه کنیم، این نهاد مقدس در کلام آن‌ها جایگاه بسیار مهم و رفیعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به اهداف برگزاری همایش هیأت‌های نظارت، ادامه داد: همه می‌دانند که چه وظایفی بر عهده شورای نگهبان است، اما این همایش تأکیدی بر قانون و تبیین عنوان استصوابی و احراز صلاحیت در شورای نگهبان است.

صادقی‌مقدم اضافه کرد: اساس کار ما قانون است ولاغیر؛ قانون هم وظایف شورای نگهبان را تبیین کرده و بنده هم اخیراً در وزارت کشور عرض کردم که ما با هر کسی که در مقام بحث قانونی، دانشجویی، استادی و حتی طلبگی باشد، حاضریم درباره جایگاه شورا بحث کنیم چرا که این جایگاه کاملاً روشن و واضح است.

وی با بیان اینکه ما از موضوع احراز صلاحیت و نظارت استصوابی کوتاه نمی‌آیم چرا که وظیفه قانونی شورای نگهبان است، تأکید کرد: تدبیر حکیمانه‌ای بود که عزیزان در تدوین قانون اساسی داشتند و شورای نگهبان را تضمین‌کننده سلامت انقلاب و نظام برشمردند و این مطلب بسیار روشن و واضح است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضاییان: ویسی توهین نکرد/ از حق قانونی فولاد کوتاه نمی‌آییم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان از جریمه سنگین سرمربی تیم فوتبال این باشگاه در آستانه دیدار فردا (دوشنبه) مقابل تراکتور تبریز انتقاد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام رضاییان در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه فولاد خوزستان، درباره جریمه دو میلیارد تومانی عبدالله ویسی با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما ضمن تمکین از قانون، از احقاق حقوق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد. همانطور که مستحضر هستید، چند ساعت بیشتر تا بازی حساس فولاد مقابل تراکتور باقی نمانده است و در چنین شرایطی، پرداختن به موضوعات این‌چنینی جایز نیست.

وی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: اعتقاد داریم صحبت‌هایی که عبدالله ویسی انجام داده است، جز برای نظارت بیشتر در راستای جاری شدن عدالت در هفته‌های پایانی لیگ برتر نبوده و ایشان قصد بی‌احترامی و اهانت به هیچ نهاد و شخصی را نداشته است. با این حال در موقع مناسب و از طریق مجاری قانونی، پیگیر خواهیم بود تا خدای ناکرده حقی از هیچ‌کدام از ارکان باشگاه فولاد خوزستان ضایع نشود.

اولین جریمه 2 میلیاردی سازمان لیگ/ ویسی نقره داغ شد

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: ما باید تلاش کنیم تا در مقطع کنونی، هیچ مسئله‌ای آرامش اعضای تیم فولاد خوزستان را بر هم نزند و بتوانیم در فضای همدلی و اتحاد، در پنج هفته پایانی لیگ به نتایج دلخواه دست یابیم تا موجبات خوشحالی و سربلندی مردم شریف خوزستان را فراهم آوریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • رضاییان: ویسی توهین نکرد/ از حق قانونی فولاد کوتاه نمی‌آییم
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد